Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kuttet kontakt med svigermor! Flere? Hun er sjalu og psykisk syk

Anbefalte innlegg

Flere som har valgt å kutte ut svigerfamilien? Jeg har opplevd alvorlig sjikane og utestenging, og har kuttet henne ut for lenge siden. Hvordan gjør dere det med barna deres, og i jula? Vi skal heldigvis reise bort i jula så slipper henne:)

Hun har prøvd å få hele familien imot meg, prøvd å ødelegge mellom meg og samboer, samt vært bitter og sjalu på meg i lang lang tid fordi jeg har tatt hennes sønn ifra henne. Hun har sett på meg som en trussel framfor ressurs! Hun er veldig ressurssvak og hun er ingen sorg å miste. Nå venter jeg barn og jeg ønsker ikke mye kontakt med henne! Ønsker henne egentlig ut av livet mitt, men ønsker ikke å nekte barne mitt kontakt med henne.

Anonymous poster hash: eb039...658

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be om at dere alle møter på nærmeste familievernkontor og går til samtaler der inntil det er avklart eller satt grenser. Den ene parten kan ikke bare for eget forgodtbefinnende bestemme seg for slikt alene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg og samboer går til parterapeut og terapeuten har bedt oss om å sette grenser til familien hans om min. Spesielt til han mor! Samboer sin mor har styrt samboer hele livet!!!

Samboer er litt ødelagt når det kommer til henne desssverre, så jeg ønsker minimalt med kontakt da jeg ikke liker henne i det hele tatt!!!

Lenke til kommentar

Ts her. Svigermor og jeg har ikke kontakt lengre! Jeg sendte henne melding for 3 måneder siden fordi jeg klarte ikke mer av henne! Å det føles godt å slippe!!

Uten å fortelle alt så forteller jeg bare noe! Hun har utestengt og vært ekkel! Fortalt hele familien sin om sårbare ting om min familie. Ikke brydd deg om meg, inkludert meg etter at et nært familiemedlem havnet i en ulykke noe som gjorde meg veldig syk og deprimert! Hun har spilt på dårlig samvittighet for å oppnå splittelser mellom meg og samboer!

Jeg har etter flere år med et anstrengt forhold til svigermor valgt å kutte henne helt ut. Har ikke snakket med henne på 3 måneder da jeg sendte henne en tekstmelding å forklarte henne ALT! Jeg har det mye bedre uten henne, og hennes allianser i familien til samboer! Jeg har latet som veldig lenge, men til slutt ble jeg lei! Jeg fikk nok når hun gjorde meg usikker hjemme i mitt eget hus, samt kjeftet på meg fordi jeg tilbydde henne kaffe fordi hun kunne ta seg til rette i vårt hus.. Å hun gjorde narr av navnevalg til barne vårt! Samt hakket på nesten alt jeg snakket om uten at jeg kunne sette ordet på hva! Veldig flink til å avbryte meg mens jeg snakket for å så spørre meg etterpå om hva poenget var.. Veldig flink på hersketeknikk! 

Hun har siden dag 1 vært eiersyk, kontrollerende, dominerende, invaderende, og maktsyk overfor samboer. Hun har hatt et usunt forhold til samboer hele livet, da hun har vært alenemor samt vært avhengig av samboer! Hun har ødelagt forholdet mellom samboer og hans far, samt forholdet mellom hennes mor og samboer! Hun har problemer med relasjoner, og han brukt samboer som en slags «bare min prins syndrome hele livet» Hun har manipulert og trådd over grenser i mange år, noe som har resultert i at samboer og jeg blant annet har hatt nødt til å oppsøke parterapeut! Parterapeut har fortalt samboer at hans mor har et usunt forhold til han, og parterapeut har jobbet mye med samboer i forhold til grensesetting og det å lære å si nei til svigermor! Svigermor har prøvd å frata samboer sin far omsorgen for han men tapte i retten! I dag har ikke samboer kontakt med sin far... Parterapeut har sett at samboer bærer preg av et liv overfylt av mamma, mamma, og atter mamma!!! Samboer har i en alder av 32 år måttet lære seg å si nei til sin egen mor, noe svigermor aldri har vært vant til. Gir du henne lillefingeren, tar hun hele armen! Hun har kommet på besøk 4 ganger i uken på det verste, da hun har en syk trang for å besøke oss/samboer/kontrollere. Jævlig slitsomt!!!!

Hun har vært singel hele livet, drikker mye, og har en del psykiske problemer som hun prøver å skjule men som er veldig enkel å se. Hun er veldig lun og rolig, men bak masken skjuler det seg en liten psykopat! Hun er verdensmester i å svartmale folk, og hun elsker å spille uskyldig og stakkarslig for å oppnå splittelser. Hun har fått sin far, bror, og stemor mot meg, og hun samlet alle på hytta for å fortelle samboer at alle heiet på henne, og at samboer burde gå ifra meg fordi jeg var grusom! (Dette da vi ventet barn sammen) Grunnen til dette var fordi jeg ikke ønsket mer kontakt med svigermor etter grusom oppførsel fra hennes side som jeg ille ønsker å gå inne på her)

Da jeg ble gravid ble hun veldig opptatt av seg selv! Hun måtte bli kalt bestemor, og hun var redd for at min mor fikk mest kontakt med barnet siden jeg var kvinne... Hva faen tenkte jeg?? Å hun ble bare mer å mer frekk imot meg får vært besøk. Begynte å kommentere alt av klær jeg kjøpte, virket sjalu og bitter på jeg og samboer, samt framhevet meg som bortskjemt og grusom fordi jeg brukte pengene mine på kvalitetsklær til barnet! Klikket i vinkel da jeg fortalte henne at jeg, samboer og barnet skal reise bort i vinter, fordi hun mente hun burde inkluderes i reisen? Hva faen?

Har vært veldig sjalu på meg siden dag en fordi jeg kommer fra en bemidlet familie.. Har sett på meg som en trussel framfor ressurs! Har ment at ingenting er «bra nok» for meg, samt gjort narr av meg fordi jeg bruke for mye penger på interiør og møbler... Mente at jeg og samboer fikk barn for tidlig selv om vi hadde hus, utdanning, jobb, bil, katt, utleie, ja egentlig alt på stell i en alder av 30!!! Selv fikk hun barn som 18 åring uten jobb og plass å bo? 

Har fortalt ei på jobben min at hun ikke ønsket at jeg og samboer skulle få barn sammen, og da kjente hun meg ikke engang!! Har fortalt samboer at alt er min skyld etter en krangel der samboer presterte å være utro..

Hun har fortalt samboer at jeg er kontrollerende og sjalu fordi jeg reagerte på at han kom hjem klokken 7 om morgenen flere helger på rad. Hun mente at sønnen hennes måtte få ha det litt gøy? Jadda, tenkte jeg men det passer seg ikke inn i et seriøst forhold liksom!!!! Hun har kommandert vekten min mens jeg var gravid samt hintet om at jeg kanskje bør passe på vekten fordi utseendet betyr jo ALT ifølge trollet selv!

JA, listen er lang!!! Har det mye bedre uten henne! Håper jeg klarer å ignorere henne følelsesmessig for alltid, da jeg ikke skal nekte henne kontakt med barnebarnet. Og jeg forstår veldig godt at samboer ønsker kontakt med henne. Meg jeg og henne fungerer bare ikke, da vi er veldig ulike!

Hun skal bli bestemor for første gang å har ikke bidratt med noe utstyr eller noe som helst! Hun bruker alt av penger på seg selv, samt snylter på oss hele tiden. Hun er en gjerrig og meget merkelig person som ikke forstår at litt engasjement er litt viktig for oss, og hun snakker bare om botox og ansiktsløftningen hun skal bruke pengene sine på!

Det positive er at det er veldig godt å endelig slippe å «late som» lengre!

Lenke til kommentar

Les deg opp på narsissisme.

Bare stålsett deg på at en narsissistisk svigermor ikke vil endre seg over natten, om i det hele tatt. Men samboeren din som oppmuntrer oppførselen hennes derimot må gjøre noe med sin holdning til mor. For uten hans samtykke til å sette grenser vil du møte på kvist.

Så om ikke du eller terapeuten deres klarer å overbevise han om det, så har du en hard kamp, som du må vurdere om du vil kjempe.

edit: Kanskje lurt at du også snakker med psykolog eller terapeut alene.

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Jeg får til psykolog, men har ikke timer så ofte! Får veldig god støtte der. Hos parterapeuten snakker vi gjerne om oss, min familie, og hans. Vi har tatt mye avstand fra min familie da de også har vært «farlige» for oss, og grensen vi har satt har gjort oss sunnere som par. Nå er det bare moren hans igjen! Selv om vi ikke har mye kontakt med hans familie ser jeg at dette sliter på han fordi han er så forferdelig konfliktsky!

Jeg tror og mener at svigermor er psykisk syk! Min parterapeut er overbevist om at svigermor kan være farlig, samt råder samboer til å se varsellampene! Samboer forsvarer henne hele tiden på automatikk, men ser safte men sikkert hvordan hans mor opererer!

Parterapeuten reagerte veldig på hvordan morens hans hadde alliert seg med hele familien hans på hyttetur. Samboer dro på hytta en hel helg for å så sitte å snakke dritt om meg med besteforeldre, svigermor, tanter og onkler! Samboer ble sjokkert over at voksne mennesker satte å fortalte at de støttet svigermor, samt hintet om at han burde gå ifra meg mens jeg var gravid fordi jeg ikke ønsket kontakt med svigermor lengre...

Samboer satte da ned foten å fortalte familien at det finnes fler sider av en sak!!!!

Samboer har sett at hans mor er slu, kalkulert og rolig! Hun spiller på følelser og er veldig flink til «stakkars meg leken»!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Flere som har valgt å kutte ut svigerfamilien? Jeg har opplevd alvorlig sjikane og utestenging, og har kuttet henne ut for lenge siden. Hvordan gjør dere det med barna deres, og i jula? 

Har jeg lært en ting av det å ha en vanskelig familie så er det å gi en stor faen i dem. Du trenger ikke å ha med noen du ikke liker og derfor vil jeg si at det bare er å drite i dem. 

Lenke til kommentar

Ja, samboer har innsett hvordan moren hans driver på!

Han har ingen kontakt med sin far, fordi moren gjorde alt hun kunne for å ødelegge relasjonen mellom dem! Når faren til samboer fikk ny samboer og barn klikket moren og anmeldte han!!!

Hun har ødelagt forholdet mellom sin mor og samboer, fordi hun misliker moren sin som tydeligvis ifølge henne er psykopat!

Nå har hun også en alianse imot meg, så hun har ikke mange igjen stakkars!

Hun går singel år etter år, år ifølge samboer er hun får sær til å være sammen med noen. Ingen menn klarer p holde ut med henne uten at han ønsker å forklare mer! Hun er sykelig avhengig av sin far, som behandler henne som et lite barn selv om svigermor nærmer seg 50 åra..

Hun er veldig klar på hvordan hun skal ha ting, hvordan ting skal gjøres, og hun bytter veldig ofte jobb!!!! Hun virker på mange måter bipolar, da hun er veldig manisk samt opp og med til tider. Ofte trener hun overdrevent mye til tider samt har overdrevent mye planer til tider for å så vare kortslutte en liten periode.. Ofte kommer hun andpusten på besøk til oss fordi hun nærmest føler en tvang for p hele tiden besøke sin sønn!!!!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har lite kontakt med min familie og har det mye bedre etter at jeg tok avstand! Det var en tøff kamp men etter mye terapi og støtte ser jeg lyst på framtiden! Jeg snakket med min mor en gang i ny og ned, og snakker med far veldig sjeldent da jeg ønsker space!

Min svigermor godtar ikke dette, men har vel ikke annet valg! Hun må bare innse at jeg og henne ikke går sammen!

Lenke til kommentar

Ts her

Vi venter barn og jeg ønsker å etablere en trygg og god familie❤️ Ønsker lite kontakt med mennesker som bare ødelegger. Familien min er bestående av alkoholikere, psykisk syke mennesker og ressurssvake folk. Har derfor tatt stor avstand med god samvittighet

Synes faktisk mer synd på samboer som er så fanget av den usunne relasjonen svigermor har hatt med han hele livet! Hun har på mange måter isolert han føler jeg.. Han bærer mye sorg over en barndom der han flyttet mye, hadde mange stefedre og hadde ingen farsfigur fordi moren nektet han kontakt! Gla vi har investert mye penger i terapi slik at mønsteret han er vant til ikke skal føres videre til vårt barn!!!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har lite kontakt med min familie og har det mye bedre etter at jeg tok avstand! Det var en tøff kamp men etter mye terapi og støtte ser jeg lyst på framtiden! Jeg snakket med min mor en gang i ny og ned, og snakker med far veldig sjeldent da jeg ønsker space!

Min svigermor godtar ikke dette, men har vel ikke annet valg! Hun må bare innse at jeg og henne ikke går sammen!

Hvor mange tråder om samme emne skal du egentlig lage, og hvorfor driver du og veksler mellom å skrive med nick og som anonym?

Anonymous poster hash: 5384c...e00

Lenke til kommentar

Snakket med samboer idag. Han synes det er veldig godt å ha litt avstand til hans mor, og min familie. Vi har begge dysfunksjonelle familier og vi har det veldig fredfullt og rolig uten de! Vi har tatt et valg å har bestemt oss for å leve med det. Tror og mener at barnet vårt kommer til å få det veldig bra slik vi også har det. Barnevakt skal vi skaffe av. Pen profesjonelle, slik at familie blir holdt litt på avstand. Orker ikke å sette barnet mitt bort til noen som drikker osv uansett!

Selv om det er en sorg at svigermor er slik, så kan jeg velge å avgrense kontakten med henne for å beslutte meg selv!

Veldig trist at hun ønsker å ødelegge mellom oss, samt at hun har prøvd. Samboer fortalte idag at hun har sendt han flere meldinger i det siste for å igjen sette meg i et dårlig lys. Han blir bare mer å mer skeptisk sin egen mor, noe som jeg synes er bra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hun har ingen valg, helt korrekt. Flott at du innser dette og husk at ditt liv er ditt og ikke familien din. 

Lenke til kommentar

Bare å kutte ut, å gå å jævles resten av livet pga andre mennesker som man kan slippe er en befrielse.

Henger i FB's største bryllupsfotograf siden fotograferer bryllup innimellom, og noen av de historiene som dukker opp der burde holde til en tv-serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...