Gå til innhold

Skurring i lyden

varebil

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en shutle SN41G2, og innimellom begynner lyden i windows og skurre. Dette skjer uansett hva jeg driver med. Hvis jeg hører på musikk så funker det bra igjen bare jeg quiter winamp og kjører det igjen. Har sjekka irc, og det er ingen konflikter. Noen som vet noe?

btw. Er det noen lydkort som er størrelse messig mindre enn SB Audigy? Får nemlig ikke plass til dette i maskinen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, da får jeg prøve uten dette da. Det er ikke noen som har hatt det samme problemet og funnet en codec som ikke fucker opp lyden innimellom?

Og forresten, hvilken codec anbefaler dere? :)

God jul!

Prøvde du?blei det bedre? :xmas:

Fjerna en av codecene mine, og har ikke fått det enda hvertfall. Løste du problemet ved å uninstalle codecs?

Lenke til kommentar

:/ det kom tilbake.

Da kjøper jeg meg nytt lydkort. Er det noen lydkort som er mindre enn SB Audigy slik at jeg får plass til det i kabinettet, eller skal jeg kanskje bare gå for det eksterne lydkortet fra creative? Det nyeste med masse rare knapper og utganger. :p

Lenke til kommentar
Jeg har også konstant skurrelyd. Tror ikke det har noe med codecer å gjøre fordi lyden er der alltid. Selv på skrivebordet når jeg ikke hører på noe. Det er irrterende!

da er det jordingfeil prøv å sette opp pc'en i annet hus eller annet utak eller annen skjøtelednin

Lenke til kommentar

Har samme problemet:

Har prøvd å mute alt utenom Volume kontrollen, knirke lyden er der fremdeles, kun når eg beveger på mouse scrollen, ellers er den ikkje der.

Tror heller ikkje det har noe med DivX Codec å gjøre, den aktivers ikkje utenom du sterter en .avi fil som krever DivX codec.

Mitt forrige hovedkort (asus a7v333) hadde ingen ulyder v. bruk av det interne lydkortet.

:xmas:

Lenke til kommentar
Har samme problemet:

Har prøvd å mute alt utenom Volume kontrollen, knirke lyden er der fremdeles, kun når eg beveger på mouse scrollen, ellers er den ikkje der.

Tror heller ikkje det har noe med DivX Codec å gjøre, den aktivers ikkje utenom du sterter en .avi fil som krever DivX codec.

Mitt forrige hovedkort (asus a7v333) hadde ingen ulyder v. bruk av det interne lydkortet.

:xmas:

Jeg hadde også det samme problemet som du har på en annen pc, og der var det pga. irq konflikt. Har du sjekket dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...