Gå til innhold

Nå øker elbilsalget mest i Finnmark


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Tør jeg spørre hvilken type dieselbil du har hatt som har hatt så mye feil på motoren ?

Har en 2006 Mondeo TDCI med 200 tusen på telleren :)

Ikke vært så mye trøbbel, men alt hadde jeg sluppet med en elbil.

 

Tett EGR ventil

Dårlig dyse (var heldigvis nok å reprogramere den etter mye feilsøking)

Bytte drivreim og strammer (2 dagers jobb, helt umulig å komme til. Måtte spesialage meg verktøy)

Bygge om dynamo til å bruke clutchhjul for å få beltet til å slutte å klappre (dynamo må deles i to før man i det heletatt kan ta den ut gjennom hjulbuen?!? Hurra for god plass)

Tett Dieselfilter (lenge før intervall - hurra for norsk og ren diesel)

Bytte av alle 4 glødeplugger

 

Var det jeg kommer på nå at jeg har gjort på de 5 årene jeg har eid bilen men er sikkert mere. I tillegg har jeg jo byttet olje og filter med jevne mellomrom.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 2006 Mondeo TDCI med 200 tusen på telleren :)

Ikke vært så mye trøbbel, men alt hadde jeg sluppet med en elbil.

 

Tett EGR ventil

Dårlig dyse (var heldigvis nok å reprogramere den etter mye feilsøking)

Bytte drivreim og strammer (2 dagers jobb, helt umulig å komme til. Måtte spesialage meg verktøy)

Bygge om dynamo til å bruke clutchhjul for å få beltet til å slutte å klappre.

Tett Dieselfilter (lenge før intervall - hurra for norsk og ren diesel)

Bytte av alle 4 glødeplugger

 

Var det jeg kommer på nå at jeg har gjort på de 5 årene jeg har eid bilen men er sikkert mere. I tillegg har jeg jo byttet olje og filter med jevne mellomrom.

Det er det som er problemet med moderne dieselmotorer "og forsåvidt bensinmotorer også" at de er modifisert til det ubrukelige for og klare utslippskrav.

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet med moderne dieselmotorer "og forsåvidt bensinmotorer også" at de er modifisert til det ubrukelige for og klare utslippskrav.

 

Ja det med EGR ventil er jo helt idiotisk. Kjører eksosen i retur til innsuget når du står å bakker. Det som skjer er at man fyller hele ventilen og innsuger fult av gørr fra eksosen som gjør alt tett. Må jo bruke masse miljøfarlige rensemidler for å få rengjort alt det der igjen. Neppe spesielt miljøvenlig på sikt siden det skjer på omtrent alle Dieselbiler.

 

Blomberte hele ventilen etter jeg ble plaget første gang. Dem har ikke engang merket det under avgasskontroll på EU så tror ikke det hjelper spesielt mye.

Lenke til kommentar

Jaa, skikkelig teit med utslippskrav lizm. :p

Det er vel ikke utslippkravene som er teite ?

 

Problemet er statussymbol og ønske om å produsere noe fancy og kraftigere en forgjengeren, hvis alle produserte 3 sylinder motorer med 70 hk og biler på 700 kg ville utslippskravene være mer overkommelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...