Gå til innhold

Raskeste skjermkort i 2003?


Tåkefyrste

Anbefalte innlegg

Leste nylig en artikkel på xbitlabs, og kom fram til den konklusjonen at de virker mer og mer useriøse for hver dag som går... her er et sitat fra deres "The Fastest Graphics Cards of 2003" artikkel...

 

This way, we can conclude that graphics adapters based on NVIDIA GPUs are more suitable for:

-Professional gamers caring more about high fps rates rather than image quality;

-Those who are not interested in the next generation games;

-NVIDIA products fans :)

-Those who work with professional 3D applications.

 

The graphics solutions based on VPUs from ATI Technologies are more suitable for:

-Those who want to play with the highest image quality;

-Those who are following the progress in the computer games industry;

-Those who value the quietness.

 

Hvor skal man begynne å argumentere mot denne konklusjonen?

Jo, for å ta nVidia først.

 

"Professional gamers caring more about high fps rates rather than image quality":

Tull, for det første så har ikke nVidia kortene så generell større hastighet i spill at det er et salgsargument. Også har de heller ikke merkbar dårligere bildekvalitet (i de fleste applikasjoner) enn ATI kort.

 

"Those who are not interested in the next generation games;"

Denne er sikkert rettet mot HL2 testene, og DX9 hastigheter.. men ble ikke det kraftig forbedret med de nyeste drivere?

 

"NVIDIA products fans :)"

Idiotisk argument. Hører ikke hjemme i konklusjonen til en seriøs aktør. om du liker kompaniet burde jo komme på det samme hvis produktet yter bra? Det yter jo like bra om du liker nVidia eller ikke!?

 

"Those who work with professional 3D applications"

Skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ærlig talt ikke vet noe om dette.

 

ATI:

 

"Those who want to play with the highest image quality;"

Nok en gang, ikke så merkbart at det er en av hovedgrunnene til å kjøpe ATI kort.

 

"Those who are following the progress in the computer games industry"

Er det HL2 de sikter til igjen tro? som sagt så vet jeg ikke hvordan ytelsen er med nyeste forceware driverne

 

"Those who value the quietness"

Ja dette hadde vært et godt argument hvis det hadde stått om Geforce FX5800U. men de nyeste GFFX kortene ligger vel ikke langt unna Radeon9800pro i støynivå.

 

Artikkelen var ellers meget omfattende, så de burde ha vært litt mer kreativ i valg av argumenter i konklusjonen sin. eller hva synes dere?

 

PS: ikke start noe ATI vs. nVidia. det var ikke poenget med denne posten, poenget var å høre om dere er enige i at denne artikkelen var trangsynt.

 

hele artikkelen er her og går over hele 48 sider :wow:

 

God Jul :xmas:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å gå til denne fryktede diskusjonen, men for meg så vinkler det seg for meg at ATi leverer de beste kortene for tiden. Som du sier. ATi skal ha best bilde kvalitet og bråke minst, og jeg regner vell med at det er det folk vil ha, selv om jeg ikke skal forakte litt FPS ;)

 

Var litt smalt med ord det kom fra dem ja :)

 

God Jul :xmas:

Lenke til kommentar

Enig der du :thumbup:

 

Jeg har alltid ment det at Nvidia har overtaket på ATI i OpenGL og Dx8 mens ATI har overtaket på Nvidia i Dx9 (som egentlig betyr masse, med tanke på at de fleste nyere spill er og kommer til å bli basert på DirectX9)

 

And please, correct me if im wrong..

Som sagt er dette ikke for å starte noe ATI Nvidia krig...

 

God Jul

 

:xmas:

Lenke til kommentar

NVIDIA:

 

"Those who are not interested in the next generation games"

 

De nyeste driverne forbedret resultatene, men ligger ikke Nvidia fortsatt et hestehode eller to bak i DX9 ytelse?

 

"NVIDIA products fans"

 

Før Radeon 9500/9700-serien kom hadde vel Nvidia en hær fans etter den vellykkede Titanium-serien? Synes å huske at det tok sin tid for å "omvende" denne "fansen" etter GeForce FX 5800-serien ikke ble den store oppfølgeren. Det er vel denne gruppen de sikter til. Samt at Nvidia jo har en genialt brikkesett i nForce 2, og slikt påvirker subjektive kjøpere.

 

ATI:

 

"Those who want to play with the highest image quality"

 

ATI har vel fortsatt betydelig bedre ytelse ved bruk av AA/AF?

 

"Those who are following the progress in the computer games industry"

 

Fortsatt litt bedre DX9 ytelse, ikke sant?

Lenke til kommentar

NVIDIA er vel først og fremst kjent for bra ytelse i spill..

nå er det vel litt delte meninger hvor bra ge-force er i dx9 spill..

ati har jo først slått til da de kom med ati 9700pro kortet sitt,og holdt seg

på toppen sammen med nvidia siden..

 

nå har jeg ikke sett så mye dx 9 spill akkurat,og i dx 8 yter jo kortene

ca det samme..

når det gjelder bildekvalitet,klarer ikke jeg og se noe forskjell.men tror

nok aa er bedre på ati.

 

tror nok neste generasjon ge-force vil yte mye bedre i direct x9 spill.

men til daglig bruk i spill,vil jeg si at du merker ikke noe forskjell mellom

ati og nvidia..

 

men jo mange som er useriøse(xbitlabs)

fins vel mange slike på forumet også.. :thumbup:

 

beklager apollox(leste ikke hele innlegget ditt)

 

PS: ikke start noe ATI vs. nVidia. det var ikke poenget med denne posten, poenget var å høre om dere er enige i at denne artikkelen var trangsynt.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
men jo mange som er useriøse(xbitlabs)

fins vel mange slike på forumet også.. :thumbup:

Å karrakterisere X-bit labs som useriøse på grunn av en uheldig (eller var det det) konklusjon blir for drøyt. Nå har jeg ikke lest hele artikkelen enda, men regner med at det gjøres konklusjoner underveis. Dette kan like gjerne være en oppsummering av disse for å prøve å skille kortene fra hverandre. Det er ikke store forskjellene blandt high-end kortene lengre. De har jo tross alt testet de og lager denne konklusjonen på grunnlag av resultatene, avviker resultatene fra konklusjonene, da er det grunn til å sette spørsmålstegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...