Elefanten89 Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Hei begynner på informatikk til høsten og begynner å se etter bøker. Så tenker å legge dette spørsmålet her. Ser det har kommet ut 9ende utgave av Calculus, så jeg lurer på om jeg skal heller kjøpe den eller holder det med 8ende utgaven av boken. Hva er hovedsakelig forskjellen mellom de to? På litteraturlisten til studiet så står faktisk 7ende utgaven av boken som pensum, men kontaktet fakultet og de synes det var veldig rart pga tidligere så har de brukt 8ende. Men tenker siden 9ende er ute så hvorofor ikke kjøpe den... Her er bøkene jeg snakker om Calculus 9th edition https://www.adlibris.com/no/bok/calculus-a-complete-course-9780134154367 Calculus 8th edition https://www.adlibris.com/no/bok/calculus-a-complete-course-calculuscomplete-course-student-solutions-manual-9781447958888 Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Erfaringsmessig har det lite å si hva slags versjon man bruker. Den største utfordringen kan være at oppgavenummer og slikt ikke stemmer overens mellom to versjoner. Lenke til kommentar
Elefanten89 Skrevet 2. august 2019 Forfatter Del Skrevet 2. august 2019 Så I utgangspunktet er det ikke noe stor forskjell hvilke bok jeg kjøper? Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Matematikken har vel vaert den samme siden Newton og Leibniz paa 1600-tallet, saa om du bruker versjon 9 eller 10 er nok ett fett. Stort sett ting som illustrasjoner, oppgavenummer, eksempel, og ting som online referanser som endres. Noen ganger legges litt flere eksempel til for vanskeligere deler, mens andre fjernes siden de er overfloedige. Da jeg studerte hadde jeg en staurgammel kalkulusbok paa Engelsk, selv om vi brukte boken Kalkulus (paa norsk). Samme med lineaer algebra og diff.ligninger. Hadde "feil" boeker i alt, men fikk A uansett. Lenke til kommentar
MegaTorsk Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 Hadde Matte2 i forrige semester med 8. utgave, og kan legge til at oppgavenummerne var de samme som i 9. Vet ikke hva som faktisk er annerledes, men siden bøker uansett er mest for egen del, er det nok ikke viktig. Lenke til kommentar
koots Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Det er absolutt verdt å se etter, og kjøpe, brukte bøker så langt det lar seg gjøre. Burde heller ikke fly for å kjøpe alle bøker før semesterstart, spesielt innen informatikk-fagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå