tmolvik Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hei! Har et problem jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. Etter at jeg gikk over fra min gamle maskin med Win98 til en bærbar med WinXP, har jeg hatt problemer med å spille av enkelt filmer i divx-format. Jeg har lastet ned en god del codecs (nimo codec pack), og har også brukt g-spot for å dobbeltsjekke at jeg ikke mangler noen. Likevel får jeg en feilmelding som sier at "programmet har et problem og må lukkes. Vi beklager det inntrufne" Dette gjelder i Windows Media Player, såvel som Radlight og BSPlayer. Det gjelder ikke alle filmer, og jeg sliter derfor med å finne en sammenheng. Det to siste filmene jeg hadde problemer med var The Italian Job (divx-deity), og Tears of The Sun (xvid-vite). Kanskje noen har disse filmene, og vet hva problemet kan være? Kan poste den tekniske informasjonen som dukker opp i feilmeldingen, dersom dette kan hjelpe noen her inne med å komme med en løsning. Har forresten også installert ffdshow.. Mvh Thomas Molvik Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg hadde dette problemet da jeg brukte en litt guffen AC3-codec. La inn en annen AC3-codec og alt funka fint. Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg vil anbefale deg å avinstallere det du måtte ha av kodeker, for så heller å legge inn k-lite codec pack. I tillegg kan du vurdere å bruke Zoomplayer til å spille av filmer. Dette fungerer i alle fall for min del... Lenke til kommentar
tmolvik Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Avinstallerte Nimo og erstattet den med k-lite, noe som fikset hele problemet. Tusen takk for hjelpen! Tror også det var AC3'en som gjorde det, ettersom jeg fikk bilde etter å ha fjernet nimoen, og også lyd etter å ha installert k-lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå