Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC, ingen bilde

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppgradert min gamle PC med følgende komponenter:

Gigabyte Aorus Elite x570

Ryzen 3700x

G.Skill ddr4 3600 MHz

Intel 660p m2 Ssd

Corsair RM 650x strømforsyning

Jeg brukte mitt MSI GTX 1070 gaming x videre fra gamle-pcen, i tillegg til to stk ssd-disker hvor den ene hadde Windows 10 installert.

Byggingen av pcen gikk fint, alt ble satt sammen, pcen startet opp, og etter en liten validering av Windows fungerte alt utmerket. Jeg installerte drivere etc utover kvelden før jeg la meg, og testet et spill.

Da jeg startet opp pcen neste dag fikk jeg ingen bilde på noen av skjermene mine. De var tilkoblet via DVI og DisplayPort, og jeg har i etterkant testet med hdmi, men får ikke opp bilde på noen skjermer hverken gjennom grafikkort eller hovedkort.

Det virker som alt starter opp fint, lys på grafikkort kommer på, alle vifter går, ram etc lyser. Jeg har prøvd å koble fra og koble til det meste uten at det har gitt resultat, og begynner å bli rådvill. Ingenting ble gjort mellom shutdown av PC kvelden før og oppstart dagen etter.

Håper på noen tips herfra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man bytter hovedkort skjer det av og til at det nye kortet har færre skruehull en det gamle. Det vil si at det står igjen et avstandsstykke i kabinettet som kan gi kortslutning på undersiden av HK.

Har opplevd det samme, og da brukte jeg bare litt isolering under hovedkortet. Har man en dremel eller lignende kan en eliminere den elektriske risikoen med å fjerne selve skrufeste(ne) som kommer borti hovedkortet siden mekanisk gnikking over tid kan spise seg igjennom det man isolerer med.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men jeg ser at jeg glemte å nevne at jeg skiftet kabinett til et fractal design s2. Beklager glippen.

Jeg tror derfor ikke gamle skruer kan være grunnen, men skal ta en titt om det ligger noe bak.

Det som er så rart et at pcen fungerte knirkefritt den ene dagen, mens den ikke viser bilde på monitor dagen etter.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men jeg ser at jeg glemte å nevne at jeg skiftet kabinett til et fractal design s2. Beklager glippen.

Jeg tror derfor ikke gamle skruer kan være grunnen, men skal ta en titt om det ligger noe bak.

Det som er så rart et at pcen fungerte knirkefritt den ene dagen, mens den ikke viser bilde på monitor dagen etter.

Testet å bytte PCIe slot til skjermkortet? 

EDIT: kan også prøve en "reseat" av CPU og ram

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...