L/\R~ Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Definitivt! Med rgb, trådløs ladning samt solceller.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Fresco Motors’ vision is to create improved, simpler and more lavish lives for individuals that want something other than a modest transportation system. We will, in an environmentally friendly and future-oriented way, support our vision through producing and selling electric cars. These are timeless luxury automobiles with a modern twist, and which are characterized by their superiority and safety. Tåpelig tekst. Perks & Benefits Free lunch: Enjoy a free catered lunch with your colleagues, every day Free coffee / tea: Get your caffeine fix for free Located near public transit: Easy access and treehugger friendly workplace Social gatherings and games: Hangout with your colleagues Free soft drinks and treats / fruits: Peckish after lunch? We got your back Skill development program: We want to take you from good to great Break a leg! Seriously, we got you covered in our company healthcare plan Dette er copy-paste. Ser endel firmaer har variasjoner over denne teksten, uten at jeg har undersøkt dem nærmere. Forstår ikke hvorfor man finner slikt på nettet, eller om det er slik at seriøse firmaer copy-paster. Også noe underlig i mine øyne at et norsk firma tilbyr helseforsikring, hva skal man med det liksom? Endret 1. august 2019 av Aiven 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Begynner å lukte https://no.m.wikipedia.org/wiki/Grønt_Norge Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Artikkel i iT avisen: https://itavisen.no/2019/08/03/trondheim-selskap-gjor-det-umulige-avduket-elbil-med-portable-batterier-og-tradlos-lateplate/ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Også noe underlig i mine øyne at et norsk firma tilbyr helseforsikring, hva skal man med det liksom? Det er det gode grunner til, man får kommet seg unna køer for behandling og sånt. Jeg har selv nytt godt av en arbeidsgivers helseforsikring (forøvrig et offentlig eid AS som hadde denne forsikringen som dekket alle sine ansatte) I det offentlige kunne jeg regne med 4-8 uker før jeg kom under noen som helst form for behandling, gjennom den private helseforsikringen var jeg garantert å være under behandling innen 48 timer. Om det fungerte? Jepp, det fungerte veldig bra. For min del var jeg avhengig av fysioterapi og kiropraktor, begge deler ble dekket av forsikringen uten at jeg måtte betale noen egenandel. Gjennom det offentlige er det ganske mange kroner du skal ut med i egenandel for slik behandling. Min ulykke inntraff utenfor arbeidstid. 2 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 8. august 2019 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) Hvor mange milliarder trengs for å starte en bilfabrikk? Du trenger flere presser for å presse ut alle delene du trenger, en bråte med sveise roboter for å sveise chassiset. pluss galvanisering, grunning og lakkering. Så trenger du x antall 10000 arbeidere til å lage alt pluss montering, pluss x antall 1000 til å designe, kalkulere ting og lage software. Eller du kan lage en bil til 10 million som koenigsegg, da trenger du mindre folk men desto mer kvalifisert. Den eneste som har råd til å starte en bilfabrikk i Norge er Norge. Trådløs lading er av en elbil er rett og slett svada hvordan skal de overføre 150 KW som en Tesla/Jaguar kan ta. Endret 8. august 2019 av Maxopp Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Trådløs lading er ikke svada. Jeg har selv jobbet for et selskap som laget en trådløs lader som overførte halvannen megawatt på flere desimeters avstand og med virkningsgrad over 90%. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 0-100 på 2 sek med giring ? Om ikke motorene de vil bruke er like effektive på alle turtall vil vel en girkasse gi økt rekkevidde. Det er jo likevel ikke noe i veien for at den kan nå godt over 100 i første gir. Jeg tror forøvrig også at dette er et luftslott, men det er jo lov å håpe. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Girkasse medfører også økt tap, men jeg er usikker på forskjellen mellom et fast reduksjonsgir (som alle elbiler har) og en girkasse med flere gir. Elmotoreffektivitet som funksjon av turtall er avhengig av motortype, men være marginal. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. august 2019 Del Skrevet 9. august 2019 Personen som er registrert på firmaet/enkeltmannsforetaket har en bachelorgrad fra BI i markedsføring, gikk ut i år. Kan komme godt med når man skal lokke investorer Eller en viral CV som kommer godt med når han skal søke jobb. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 12. august 2019 Del Skrevet 12. august 2019 Trådløs lading er av en elbil er rett og slett svada hvordan skal de overføre 150 KW som en Tesla/Jaguar kan ta. Effekten er lavere, men tanken er at ladeplaten skal ligge der du vanligvis parkerer, så når du kommer hjem lader bilen helt automatisk, det eneste du trenger å gjøre er å parkere. Å slippe å drasse med en kabel og plugge den inn i bilen hjelper veldig for folk som er vant til å kjøre fossilbil. Og ingen trenger å lade daglig, hjemme, med 150kW. 2,5kW holder i massevis. Skal du lade med høy effekt må du koble på en kabel som vanlig. Og svada? Hmm... Se dette bildet: Svada? Nei, Porsche Taycan skal støtte trådløs lading. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Jeg er i hvert fall positiv til induktiv lading, men synes ikke noe om den plasseringen der. Den er utsatt for katter som sniker seg under bilen, snegler som kokes og stinker ut garasjen, snø utendørs, kompliserende og fordyrende å integrere systemet i bakken med alt av trekkerør, frostproblemer osv kontra å montere det på en vegg. Ladeplata bør være på støtfangeren bak venstre bakhjul, nært T2-pluggen av mange grunner. Mindre kabling internt i bilen sammenlignet med å ha den et annet sted enn T2-pluggen. Man bør primært rygge inn når man parkerer, både fordi det gir bedre sikkerhet for myke trafikkanter og fordi det er lettere å parkere trangt på den måten enn med fronten inn. T2-pluggen bør være på førersiden så føreren slipper å gå rundt bilen for å koble til kabelen, og dermed ha god plass på begge sider av bilen. Med T2-pluggen på førersiden kan man prioritere plass på den siden av bilen, på bekostning av passasjersiden når man parkerer. Bilen bør auto-parkere den siste halvmeteren sånn at den treffer ladeplata skånsomt og nøyaktig. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Ladeplata bør være på støtfangeren bak venstre bakhjul, nært T2-pluggen av mange grunner. Mindre kabling internt i bilen sammenlignet med å ha den et annet sted enn T2-pluggen.Taycan har ladekontakt på begge forskjermene, bak forhjulene. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Synd, begge deler forutsetter parkering med fronten inn. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 Bilen bør auto-parkere den siste halvmeteren sånn at den treffer ladeplata skånsomt og nøyaktig. Treffe plata skånsomt? Induksjon er kontaktfritt så du trenger ikke treffe noe skånsomt. Plata kan fint ligge på gulvet i garasjen, kabelen kan ligge i lengderetning, dermed vil man aldri kjøre over den, og ingen rør blir nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå