gamlefar Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Noen som har troen? Ser bra ut i alle fall, grafikken vel og merke. https://www.frescomotors.com/ Faren er at de kommer så sent på banen at sensitiver er enten delvis eller helt fjernet. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Et photoshoppet bilde fra Google maps? En bil som ikke har forlatt tegnebrettet. Og en "bildeserie" som kun er at innleid kontorlokale. ???? Hva er det å være hyped for? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Spesielt også at vei beskrivelsen går til et boligkvartal. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 1. august 2019 Forfatter Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Skal presenteres innen 2021. Mer info: https://insideevs.com/news/362673/fresco-reverie-electric-norwegian-sedan/amp/ Endret 1. august 2019 av gamlefar Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Tipper dette er enda en bil som det aldri blir noe av. Men hadde vært morro om de fikk laget noe. Men 4trins girkasse med overdrive? På en elbil? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Tipper dette er enda en bil som det aldri blir noe av. Men hadde vært morro om de fikk laget noe. Men 4trins girkasse med overdrive? På en elbil? Stusset på det samme. Det betyr at de klarer å operere utenfor feltsvekkingsområdet, men det betyr også at de ikke er gode nok til å få den til å operere optimalt *med* feltsvekking. 0-100 på 2 sek med giring ? Dessuten, de virkelig gode har tatt steget videre fra induksjonsmotorer for å virkelig vri svampen med tanke på effektivitet, men til gjengjeld blir den nærmest triviell å styre kraftelektronikkmessig med girkasse og induksjonsmotor. Anyways, jeg holder fingeren på luftslott som vil få masse oppmerksomhet og støtte i Norge frem til det fordamper. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Ja 2 sekunder med giring har jeg lite tro på. Den girkassa må være himla sterk og for å tåle momentet. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Ja 2 sekunder med giring har jeg lite tro på. Den girkassa må være himla sterk og for å tåle momentet. Jeg er ikke noen bilmann, men må den ikke ha en slags clutch også? Den alene må koste styggelig mye for å takle en motor som har moment til å vri hjulene opp i 100 km/t på 2 sekunder. Håper media intervjuer de og stiller slike tekniske spørsmål. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Jeg er ikke noen bilmann, men må den ikke ha en slags clutch også? Den alene må koste styggelig mye for å takle en motor som har moment til å vri hjulene opp i 100 km/t på 2 sekunder. Håper media intervjuer de og stiller slike tekniske spørsmål. Er veldig mange måter å lage girkasser på. Med våtclutch, tørrclutch, sentrifugalclutch osv.Koenigsegg og andre har bevist at det lar seg gjøre å lage sykt kraftige girkasser, men det koster deretter og høres veldig unødvendig ut på en elbil. Endret 1. august 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 De er 9 ansatte på et kontor rett utenfor Trondheim sentrum. Spent på hvor lang tid de estimerer at det skal ta å danne et bilmerke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Ifølge brreg er Fresco Motors et enkeltpersonforetak registrert på en Espen Kvalvik. Ikke registrert i foretaksregister eller mva-registeret. Ifølge purehelp med 1 ansatt. Det kan jo ha endret seg. Noen som bor i Trondheim kan jo stikke innom Frostaveien 13b og se om det er et kontor eller en privat leilighet... Skal vi lese mellom linjene på deres egen Facebookside så var de på tegnestadiet i oktober i fjor, og hadde laget de første digitale bildene i desember til en investor-video for Scandinavian Investment Network. Der får jeg bare en melding om at "Sorry, this pitch has expired." Siden deres har ingen bilder av noen påbegynt prototype eller detaljer, ingen reelle specs, bare noen luftige "target spesifications", muligheten for å forhåndsreservere bilen, men ingen antydning om pris. De har en investorside som går rett til et kontaktskjema med et felt for "Investor amount in €" men absolutt ingen informasjon om hva man investerer i. "The future", sier videoen, med det samme bildet av de to karene sittende i et ellers tomt kontor... Jeg vet ikke, men jeg ville ikke gamblet på at de var 2 år unna en leveringsklar bil. Geir Endret 1. august 2019 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 https://www.frescomotors.com/news De har lagt ut bilder av CAD-arbeid på noe som minner veldig om kontorlokaler. At de har ni ansatte står under «careers». Tipper hele internettsiden er laget for å tiltrekke seg investorer. Man skaper ikke et bilmerke med 9 ansatte og sparepengene deres akkurat. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Ifølge brreg er Fresco Motors et enkeltpersonforetak registrert på en Espen Kvalvik. Ikke registrert i foretaksregister eller mva-registeret. Ifølge purehelp med 1 ansatt. Det kan jo ha endret seg. Noen som bor i Trondheim kan jo stikke innom Frostaveien 13b og se om det er et kontor eller en privat leilighet... Skal vi lese mellom linjene på deres egen Facebookside så var de på tegnestadiet i oktober i fjor, og hadde laget de første digitale bildene i desember til en investor-video for Scandinavian Investment Network. Der får jeg bare en melding om at "Sorry, this pitch has expired." Siden deres har ingen bilder av noen påbegynt prototype eller detaljer, ingen reelle specs, bare noen luftige "target spesifications", muligheten for å forhåndsreservere bilen, men ingen antydning om pris. De har en investorside som går rett til et kontaktskjema med et felt for "Investor amount in €" men absolutt ingen informasjon om hva man investerer i. "The future", sier videoen, med det samme bildet av de to karene sittende i et ellers tomt kontor... Jeg vet ikke, men jeg ville ikke gamblet på at de var 2 år unna en leveringsklar bil. Geir Lukter svindel. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Basert på Google Streetview er adressa bare en vanlig leilighet. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Personen som er registrert på firmaet/enkeltmannsforetaket har en bachelorgrad fra BI i markedsføring, gikk ut i år. Kan komme godt med når man skal lokke investorer Videre er det ingen andre enn han som står som ansatt i firmaet på LinkedIn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Ved første øyekast tøff nettside - for å være et ambisiøst gutteromsprosjekt. Synd, men jeg tror det strander der. Minner meg forresten om en legendarisk tråd her på forumet om Tord company - også fra et gutterom i Trondheim. Endret 1. august 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 99 % sjanse for at dette ender opp som nok et luftslott. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Med «hele verden» som kaster milliarder etter de som er langt på vei med prototyper som virker, som har ansatte med verdifull erfaring fra bilbransjen og/eller andre elbil-utviklingsprosjekter så blir dette litt som å fise i airconditionanlegget om man tror man kan få til noe som merkes med de dimensjoner som antydes her. De kunne prøvd seg på noe *litt* mindre ambisiøst enn en elbil. Hva med elsparkesykkel eller droner eller noe slikt? 2 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Eller batteridrevet brødrister til piknikkurven? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå