Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Stråling og wireless produkter

Anbefalte innlegg

Skal verken påstå A eller B, men i gamle dager var jo røyking ufarlig  :whistle:

Alle skjønner vel at å trekke inn tjære,røyk og nikotin inn i lungene er noe kroppen ikke er bygd for.. De eneste som ikke velger å "tro" på det er enten:

A: De som selger røyk.

B: De som røyker.

Nå tror jeg du, pluss en til misforsto grundig hva jeg sa. I GAMLE dager (lenge før du og jeg ble født) viste ikke den menige mann at tobakk inneholdt nikotin, tjære eller andre stoffer, og at disse stoffene evt var farlige. Derfor var røyking da ansett som ufarlig. Etter X-antall år, ubetydelig farlig, videre til farlig, og deretter til livsfarlig - hvor vi er i dag.

Dette sier vel hvor dumme de som levde på den tiden var(og hvertfall hvor borte vekk man er om man røyker idag....), det sier seg jo selv at røyk skader lungene...uansett om det er fra en brann eller en vanlig sånn man stapper i kjeften og kaster bort penger på...

Syns alt sporer veldig av nå, hva røyk og atombomber har med wlan å gjøre er interessant :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette sier vel hvor dumme de som levde på den tiden var(og hvertfall hvor borte vekk man er om man røyker idag....), det sier seg jo selv at røyk skader lungene...uansett om det er fra en brann eller en vanlig sånn man stapper i kjeften og kaster bort penger på...

Syns alt sporer veldig av nå, hva røyk og atombomber har med wlan å gjøre er interessant :p

Hvordan kunne de vite at det var farlig, hvis ingen viste eller sa det? Det blir som og spørre en tre-åring i dag om asbest er farlig. Han vet vel ikke det før noen har fortalt han det...

Jeg kan jo også spørre deg om du vet om kaliumpermanganat er påvist kreftfremkallende? Hvis du ikke vet det, skal vi anse deg som dum?

Men ja, du har rett, vi sporer vel litt av nå :green:

Lenke til kommentar

Kaliumpermanganat er ikke kreft fremkallende, men man skal likevel være forsiktig med dette stoffet. Det etser og oksiderer på hud og lager brannsår og ødelegger slimhinner ved svelgning. Jeg tror også inntak av store inntak av stoffet kan føre til parkinson lignende symptomer i etter tid hvis man ikke kommer seg til lege ved større inntak.

Nok en avsporing!

Seriøst så tror jeg ikke noe på påstander om at WLAN kan gi meg kreft. Du merker nok ikke noe stor forskjell på livslengden din ved å bruke trådnett isteden for trådløst :D. Det er jo snakk om så små strålingsdoser som man uansett blir utsatt for. Stråling er en naturlig del av naturen og menneskets liv. Vi tåler endel før det skal skje noe med oss, såklart er det endel som ikke tåler rare eksponeringen, de stryker med :). ALT ligger i genene. Alle med vett i hodet skjønner at man ikke skal røyke eller gå inn i ett område som har blitt blåst bort av en atombombe! Det spørrs bare hvem som har vett. Jeg vil nok kunne gå med æren i behold når jeg sier at forskere visste om effekten av radioaktiviteten som ville forekomme i dette området. Men hva er vel ikke bedre enn test subjekter? :thumbs: USA We love you!

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være farlig å gå inn et et område som er bombet med atombombe? Kratere etter dynamitter og andre sprengstoff er jo ikke farlige.. Hvordan skulle soldatene vite forskjell på en "sånn" bombe og en "sånn ny" en?

Men på den andre siden: Amerikanerene fikk jo definitive resultater veldig raskt. Sånt får man ikke med mobil.

Selv om man ikke "alle" 6-7 milliandene mennesker har brukt mobil i ~20 år så har i hvertfall flere hundre tusen brukt det i timer daglig i 10 år og dermed nok til at vi har laaaangt bedre statistiske data enn amerikanerene hadde med de ~100 soldatene de sendte inn. Samtidig må jeg påpeke at tidlige mobiler hadde sendeeffekter mellom 2-10W og ikke 0,1-1W som i dag. Men vi har som sagt ennå ikke merket noe på statistikkene. Men det vi VET er at det dør en en betydelig del norske mennesker av forkjølelse hvert år. Men hva er det som står på forsiden av dagbladet og skaper skremselpropaganda: joda, mobilstråling.. Skulle likt å sett overskriften "forkjølelse dreper et titalls nordmenn denne vinteren". Og da gjerne også en spalte hvor det står "forskere har ennå ikke kunnet påvise noen merkbare farlige bivirkninger av mobilstråling". Men hva velger avisene? ahh .. *oppgitt*

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er kyllingbryst LIVSFARLIG... Leker med døden hver gang man åpner en pakke.. Men russisk rulett er mellomnavnet mitt, derfor velger jeg å utfordre skjebnen hver dag... Er jeg ekstra dristig åpner jeg en pakke brokkoli.. :scared:

En gang var jeg så deppa, at jeg prøvde å ta livet av meg med å varme det hele i microbølgeovnen MENS jeg la hodet mitt oppå ovnen... Gud var med meg den dagen, og derfor lever jeg enda.. :yes: Men siden ingenting har tatt mer liv en kristendommen, så er jeg fortsatt i faresonen. Snart vurderer jeg å ende mitt liv med en overdose av 2 gullerøtter og to divx filmer over wlan tvers igjennom hodet mitt... En smertfull død sies det... :devil:

Har ofte fundert på hvorfor vi fortsatt vandrer rundt her på jorda med alle disse radiosignalene... Jeg tror ingenting tar flere liv enn NRK P4 & co...

For å ikke snakke om vann, som en fransk forsker mente kunne være livsfarlig hvis det kom fra feil fjell... Derfor drikker jeg utelukkende saft... :yes:

Jeg har lest og lest, og egentlig har jeg kommet frem til at hvis jeg sover nøyaktig 8,25 time hver natt, med riktig temp, og slutter å spise og drikke og holder meg innelåst i et rom med kun en ergonomisk stol, kan jeg kanskje leve noen år til.. :cool:

Dere som holder dere til lav-risiko ting som røyk/snus osv kan gå å legge dere, INGEN lever farligere enn oss "sunne"...... :dontgetit:

Endret av JohnnyKnoxwille
Lenke til kommentar
gro harlem bruntland hevder å ha blitt skadet av mobiltlf-bruk... (sier hun blir trøtt, svekket og får hodepine...samt et mildt tilfelle av hypokonderi... og hun burde vite det! tross alt leder av who(world health organisation)

Og det ringer liksom ingen bjelle? :D

Det ringer vel ingen bjelle, men det forklarer en hel del. Hun må ha vært en av de første i landet med mobiltelefon, kan aggresivt temperament være en av bivirkningene ? :cool:

Lenke til kommentar
En gang i tiden var vann sundt

De drikkevannsrørene vi finner i de fleste norske hus i dag, avgir kjemiske stoffer som kan være skadelige for helsen. Det viser en undersøkelse fra Næringsmiddeltilsynet.

http://www.aftenposten.no/forbruker/helse/...rticleID=686991

Det er jo fortsatt sunt med vann da.

PS. Det høres så skummelt ut når du bare sier "kjemiske stoffer". Men fortell meg hva som ikke er "kjemiske stoffer"..

PPS. De "kjemiske stoffene" det prates om er i all hovedsak kobber fra kobberrørene, men også små mengder bly, zink og andre metaller som finnes i legeringen som brukes i kobberrør og loddinger. Mengden er så liten at det ikke fører til noen helsefare ved normal bruk, men det kan være noen spesielle ting som kan utløse en skikkelig dose.. F.eks når en kjele er brukt mye så opparbeider den seg et atomtykt belegg med kobber på innersiden. Dette belegget kan løsne om man en skjelden gang lager veldig basisk mat. (eks: lutefisk, gløgg) Da kan man få forgiftning. Men dette kan lett unngås ved å skylle kasserollene med noe basisk før man lager maten. Eller så kan du bo på fjellet og drikke rent vann fra en bekk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...