Redaksjonen. Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 KOMMENTAR: Tre barrierer som holder den neste bølgen av kvinnelige digitale ledere tilbake 1 Lenke til kommentar
Redaktør Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Dersom vi har 50/50 menn og kvinner i lederstillinger, men alle har samme personlighetstrekk, har vi da mangfold? Representerer mannlige ledere et tverrsnitt av den mannlige befolkningen? 2 Lenke til kommentar
Capitalist Hippie Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Jøørs. VI HAR ET KJEMPEPROBLEM!!1 ...visse folk må ha svært lite å gjøre, eventuelt vil de ha lønningene ned v.h.a. mer supply. Det er ikke noe kult at far har så høy lønning at mor kan være hjemme hvis hun vil det liksom. Alle skal ned. 6 Lenke til kommentar
WeiRd0. Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 "Den første barrieren er den manglende interessen for realfag. Forskning viser at jenter er mest interessert i framtidige realfagskarrierer på ungdomsskolen, men at interessen synker drastisk når de beveger seg over til videregående skole" OBS! Sarkasme Hva?! Er det slik at de forskjellige kjønn har forskjellige interesser? Nei det kan ikke stemme, alle mennesker skal jo være helt like i følge mitt syn på livet. Vi må gjøre alt vi kan for at disse folkene som ikke har noe interesse for faget kommer seg inn på feltet! Tror noen har misforstått meningen bak likestilling.. 5 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Jøss. Egen mentor-funksjon for unge kvinner? -Så unge menn skal bare seile sin egen båt? ? Sjøl er jeg redusert til 25 timer i uka pga utbrenthet og stress, likevel blir jeg sittende som ansvarlig mentor for andre praktikanter/jobb-avprøvning. -Og holder forretningen åpen mens sjefen er på ferie. -Skulle jeg få inn en kvinne, gjør jeg ingen forskjell, men kommer hun pga. kvotefordeling kommer ho automatisk til å få et helvete med meg som mentor. -Just saying. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 "Interesse: behov som søkes tilfredsstilt" Det et altså ikke mulig å lære opp/kunstig opprettholde interesse/entusiasme. Da er det ikke lenger interesse, bare "jobb". Kan ikke alle bare få være intetessert i det de vil uten at velmenende idioter skal legge seg borti hva som er "riktige" interesser? 2 Lenke til kommentar
RadikalAntiRadikal Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Trenger ikke bare flere kvinnelige ledere, men medarbeidere også. For eksempel der jeg jobber er en tredjedel av prosjektlederne kvinner, men bare 1/20 utviklerne er kvinner. 5 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Jeg føler at det her blir som å tvinge unger til å leke med Barbari-dukker istedet for å bygge legoklosser. -Kom ån, mor jeg er genetisk umusikalsk, hvorfor insisterer dere på at jeg skal stå og synge... etc, etc. Takk og lov mine foreldre var hardcore fornuftige. De gråt en gang i mellom, og ble røde i hodet, menneh... De dyttet meg aldri i en retning. -Det er sønnernmannen du... ...La oss krysse fingre og se om han overlever... ??? 2 Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Hva er en "digital ledere"? Lenke til kommentar
Redaktør Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Hva er en "digital ledere"? En halvleder. 3 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Synes først og fremst vi trenger fler mannlige lærer i barneskolen. Umulig å gjøre noe med at kvinner flest synes IT og koding er kjedelig. Tragisk at normale gutter blir behandlet som dårlige jenter i skolen. 2 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Kjønnsfordelingen blant gruvearbeide har heller aldri gjenspeilet befolkningen generelt. Burde ikke det hatt større fokus, siden ubalansen er enda større? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå