Gå til innhold

Internasjonale forskere bekrefter: Radioaktiv sky kom fra russisk anlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går bokstavelig talt an å reise reise til Russland for å ta prøver, og utelukke all spekulasjon. Nå antar jeg bare at isotopet som nevnes i artikkelen stråler ut gammastråling, i såfall finnes det mange satellitter (deriblant amerikanske) som overvåker kloden nettopp for å avsløre bruk/testing/lagring av atomvåpen og materiale, så for å lage et tydelig kart hadde vært easy-peasy, og ta russland med buksene nede med faktiske bevis i stedet for selv de best begrunnede teoriene. Men omtrent samtlige tilsvarende saker (MH17, Skripal/Novichok, DNC hacking, Trump-Putin samarbeid, mm) er av en eller annen "merkelig" grunn enten ikke støttet av noe annet enn totalt tomme påstander, eller rykter, eller bevis som er nokså indirekte.

 

Av en eller annen grunn husket jeg nå kartet av Irak full av "masseødeleggelsesvåpen", og de påståtte "bunkers i fjellene" som Taliban hadde.

Lenke til kommentar

Det går bokstavelig talt an å reise reise til Russland for å ta prøver, og utelukke all spekulasjon. Nå antar jeg bare at isotopet som nevnes i artikkelen stråler ut gammastråling, i såfall finnes det mange satellitter (deriblant amerikanske) som overvåker kloden nettopp for å avsløre bruk/testing/lagring av atomvåpen og materiale, så for å lage et tydelig kart hadde vært easy-peasy, og ta russland med buksene nede med faktiske bevis i stedet for selv de best begrunnede teoriene. Men omtrent samtlige tilsvarende saker (MH17, Skripal/Novichok, DNC hacking, Trump-Putin samarbeid, mm) er av en eller annen "merkelig" grunn enten ikke støttet av noe annet enn totalt tomme påstander, eller rykter, eller bevis som er nokså indirekte.

 

Av en eller annen grunn husket jeg nå kartet av Irak full av "masseødeleggelsesvåpen", og de påståtte "bunkers i fjellene" som Taliban hadde.

 

Hva hadde Russland og Putin gjort uten nyttige idioter som deg? :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva hadde Russland og Putin gjort uten nyttige idioter som deg? :)

Vi på Savushkina 55 teller rublene, mens lettkledde Katja og Olja holder oss underholdt i det de smører rød kaviar over sine lekre kropper og kler enda mer av seg. Alt med balalaika-musikk i bakgrunnen, selvfølgelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NHK World er en japansk nyhetskanal, som man også kan få på kabel.

 

Og ikke problem å finne andre kilder:

 

https://www.nrk.no/norge/stralevernet-kritisk-til-sikkerheten-ved-halden-reaktoren-1.13393458

...

Utslippet av radioaktive stoffer er lite, men lekker ut i reaktorhallen og til omgivelsene.

...

Først 20 timer etter utslippet blir Statens strålevern varslet om lekkasjen, i strid med rutinene som sier dette skal skje umiddelbart.

...

 

https://bellona.no/nyheter/energi/atomkraft/2016-10-17988

 

 

Kjeller reaktoren har også en del historier om lagring, lekasjoner etc.

Lenke til kommentar

Ok, det utslippet gikk ut over flere land og de holdt tett om det ser jeg. Ingen åpenhet i ettertid heller, ei heller at ledere innrømmer feilsteg i prosessen og at man ikke har et forbedringspotensiale.

Var nok et militært hemmelig eksperiment som gikk dundass. Også konkluderte de med at det var så liten fare at det ikke var grunn til og varsle. Strålingen er neglisjerbar for oss ikke i umiddelbar nær område.

 

Selv når reaktoren gikk i Ukraina og demmes mangel på varsling selv til dem i nærområde, så er det antatt at en 100stk døde av kreft som følger.

 

Det er en god dag i Irak.. 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...