Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Når jeg bygde ny pc så falt det et vifteblad ut av grafikkortet mitt når jeg skulle koble den fra det gamle hovedkortet. Nå når alt nytt er koblet inn så rister grafikkortet mitt og lager endel lyd ved heavy use, er det søppel da eller kan jeg bare overse det? Er det fare for de andre delene med konstant lav risting? Kan også legge til at hovedkortet mangler en skrue, har bestilt nye skruer så det skal fikses men tviler på at det er årsaken, det satt ganske fast. Hvis jeg da må skrape grafikkortet, burde jeg gå for rtx 2080 eller 2070 super? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Vifta må byttes. Du kan ofte få kjøpt ny vifte på f.eks. eBay. Fortsetter du å bruke kortet vil det ikke lengre ha tilstrekkelig kjøling siden vifta ikke klarer å få nok turtall pga. vibrasjoner. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 En annen ting er at du vil ha en konstant vibrasjon som fører til at lageret på vifta relativt raskt vil slites ut. Pluss at vibrasjon generelt er en dårig ting i lengden mhp skruer og annet som kan løsne. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Snurredisker blir fort ødelagt av vibrasjoner hvis du har slike installert. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 hvilket kort er det snakk om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) hvilket kort er det snakk om? 980 asus gtx, det er på tide med en oppgradering men svir litt å bruke 5-7k på nytt kort når det jeg har holder til de spillene jeg bruker. Temperaturen holder seg på rundt 75-80 i spill, men ser den har gått opp til 92 ved en anledning. Viften går veldig opp og ned i hastighet, lager endel lyd. Men igjen, 2080 eller 2070 super? Hva tenker dere Endret 1. august 2019 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 jeg hadde kjøpt amd 5700, eventuellt 5700 XT. de kommer med skikkelig kjører om en liten stund. men skjønner det sånn at drivere er litt ferske. Nvidia er noe dyrt om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå