Gå til innhold

Audi lanserer billigere variant av e-tron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Varmeseter foran? Hvordan kan ikke dette være standardutstyr på enhver bil?

Kjøpte meg Ioniq og med en pris på 300' får du varmeseter foran OG bak, ventilerte skinnseter med kjøling foran, adaptive cruice +++. Tipper den har utstyr som du må betale noen hundretusen for å få på Audien. Tyske biler har helt håpløse tilleggspriser på standardutstyr.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Godt over 300 blir det ikke snakk om for denne bilen. Dagens modell har et sted mellom 359 - 415 i WLTP. Med samme forbruksdata, så vil denne "billige" modellen komme et sted mellom 264 - 303 km etter WLTP.

 

Like i underkant av 600 000 for en elbil som går like kort som bybilene, det et ganske stivt ...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Varmeseter foran? Hvordan kan ikke dette være standardutstyr på enhver bil?

Kjøpte meg Ioniq og med en pris på 300' får du varmeseter foran OG bak, ventilerte skinnseter med kjøling foran, adaptive cruice +++.

 

Ser på Ionic'en som et supert kjøp, men det er ingen Audi..

Dessuten er det bare i nord og fjellet varmeseter er noe poeng, ingen kjøper slikt på kontinentet da det aldri brukes..

Lenke til kommentar

Varmeseter foran? Hvordan kan ikke dette være standardutstyr på enhver bil?

Kjøpte meg Ioniq og med en pris på 300' får du varmeseter foran OG bak, ventilerte skinnseter med kjøling foran, adaptive cruice +++. Tipper den har utstyr som du må betale noen hundretusen for å få på Audien. Tyske biler har helt håpløse tilleggspriser på standardutstyr.

 

Nettopp. Selv i 1986 på min Croma var det standardutstyr. Hvorfor nevnes dette i 2019?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en vits. Bare 300km wltp og over 600,000 NOK.

Hva er så billig med den? Ja kvalitet er noe annet og det vil tiden vise men for 600k burde bilene idag klare 500km+ wltp i rekkevidde.

Sikkert begrenset batteritilgsng så er en fordel for de å selge bilen med et mindre batteri for å opprettholde produksjonen og holde leveringstiden nede.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

70 KWh brutto gir omtrent 62 kWh netto. Forbruket går nok også litt ned med mindre batteri og lavere vekt. Tenker vi kan forvente et forbruk i størrelsesorden rundt 200Wh pr. Km på landevei og en realistisk rekkevidde på i overkant av 300 km. Det skulle være kurant nok for mange.

Lenke til kommentar

 

313hestekrefter 0-100 på 7 sekunder... det klarer bensin bilen min med kun 2/3 så mye hk/nm. Er vel akkurat 0-100 elbiler ska klare godt. Hva er problemen her?

 

Tenkt deg litt om. Hvilke andre faktorer kan du klare å komme på?

Vekt? Luftmotstand? Rullemotstand?

Lenke til kommentar

685k ++. Billig? Haha. HAHA!! Billigere enn storebror ja, men langt fra noen budsjett bil.

 

Nå var det inkludert tysk moms. Denne bilen er ca 105 K billigere enn vanlige-tron, som de skrev startet på 662 K. Du kan altså dra av ca 100 K på denne, og den vil da havne på rundt 560 K i Norge. I realiteten er det samme bilen som e-tron 55, men med litt mindre batteri og derved rekkevidde.

 

Fremdeles en stiv pris, også tatt i betraktning at de fleste kaster minst 100 K i utstyr på den før de er fornøyd. For noen vil det være grei nok rekkevidde, og da har altså innstegsprisen blitt endel lavere til Audi sin premium-SUV. Fjern modellbetegnelsen, så er det neppe noen som ser forskjellen, og da får de vel den statusen de mener å få av en bil, men som sagt endel lavere i pris.

 

På den andre siden, den rekkevidden som 55 har, burde vært det denne fikk, og så burde 55 hatt enda lengre rekkevidde for at jeg ihvertfall mener at prisen blir nogenlunde riktig for disse modellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå var det inkludert tysk moms. Denne bilen er ca 105 K billigere enn vanlige-tron, som de skrev startet på 662 K. Du kan altså dra av ca 100 K på denne, og den vil da havne på rundt 560 K i Norge. I realiteten er det samme bilen som e-tron 55, men med litt mindre batteri og derved rekkevidde.

 

Fremdeles en stiv pris, også tatt i betraktning at de fleste kaster minst 100 K i utstyr på den før de er fornøyd. For noen vil det være grei nok rekkevidde, og da har altså innstegsprisen blitt endel lavere til Audi sin premium-SUV. Fjern modellbetegnelsen, så er det neppe noen som ser forskjellen, og da får de vel den statusen de mener å få av en bil, men som sagt endel lavere i pris.

 

På den andre siden, den rekkevidden som 55 har, burde vært det denne fikk, og så burde 55 hatt enda lengre rekkevidde for at jeg ihvertfall mener at prisen blir nogenlunde riktig for disse modellene.

 

Du glemte å legge til de EUR 4000 som 55 har fått i fratrekk. Så prisen på 50 må havne på ganske nøyaktig 600k i Norge.

Lenke til kommentar

Du glemte å legge til de EUR 4000 som 55 har fått i fratrekk. Så prisen på 50 må havne på ganske nøyaktig 600k i Norge.

 

Oppfattet det som at dette var en sum man fikk tilbake eller som et fradrag, litt på samme måte som, og som ikke påvirker norsk pris.

 

Dersom du har mer spesifikk informasjon som tilsierat prisen er etter dette fratrekket, så del gjerne.

 

EDIT: Etter et lite søk, fikk jeg verifisert at dette er en "pay back" ordning som utbetales kunder etter kjøp, og derved ikke påvirker norsk pris slik jeg hadde forutsatt over.

 

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=45961

Endret av Snowleopard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved å slenge på litt stæsj på en E-Tron 55 havna jeg på 923595kr.

 

Tipper man kan gjøre den nye og ganske dyr om man vil ha litt luksus.

 

Ser forøvrig ingen plass at ryggekamera er nevnt? Antar det er en selvfølge at selv basisversionen har dette da? Får parkeringsassistent i ene utstyrtpakken men det er aldri nevnt ryggekamera.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...