Olahoey Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Hei! Jeg har noen spørsmål i forbindelse med kompatibilitet mellom et eventuelt nytt skjermkort og de øvrige komponentene på min stasjonære datamaskin fra 2012. Datamaskinen har følgende hovedkomponenter: Strømforsyning: Corsair TX 750W PSU CPU: Intel Core i5 3570K, 3.4 GHz vanlig klokkehastighet (3.8 max turbo-hastighet) Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Hovedkort: ASUS P8Z77-V LX, S-1155 RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB I utgangspunktet hadde jeg sett meg ut et GeForce RTX 2070 kort eller noe tilsvarende i prisklassen mellom 3500 - 5000kr. Jeg er imidlertid usikker på om jeg som følge av å kjøpe dette kortet også blir nødt til å oppgraderer andre deler, noe som jeg helst vil unngå. Er det noen komponenter utover skjermkortet dere mener bør/må oppgraderes samtidig som et eventuelt nytt skjermkort? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Bare bruk PCIe-porten på hovedkortet som er v3 for å få mest mulig ut av det. i følge manualen til HK skal du ha en slik port. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Du sier ikke noe om hva det brukes til, generelt en fordel at du passer på at RAM kjører med XMP profil og overklokker CPU om du har en OK kjøler. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Med den CPUen vil nok et 1660ti være en bedre deal da den vil bli flaskehals for det meste av kjappere GPUer. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 1660ti evt 5700/xt vil være en grei oppdatering Anbefaler deg å blodklokke CPUen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå