Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke tilgang til mappe (disk)

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt inn ny HDD. Ettersom den ikke dukket opp under "datamaskin" var jeg nødt til å gå i cmd å gi den en bokstav - so far so good... Helt til jeg skal klikke meg inn i mappen, og jeg får feilmelding "Du har ikke tilgang til denne mappen" - Jeg går så på "Egenskaper", men her får jeg ikke opp kategorien "Sikkerhet" for å gi meg selv tilgang.

Har noen en anelse? Er på windows 7 BTW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp satt inn ny HDD. Ettersom den ikke dukket opp under "datamaskin" var jeg nødt til å gå i cmd å gi den en bokstav - so far so good... Helt til jeg skal klikke meg inn i mappen, og jeg får feilmelding "Du har ikke tilgang til denne mappen" - Jeg går så på "Egenskaper", men her får jeg ikke opp kategorien "Sikkerhet" for å gi meg selv tilgang.

Har noen en anelse? Er på windows 7 BTW.

Prøvd å formatere den og begynne på nytt?

Lenke til kommentar

Du sier "ny HDD", men så sier du at du måtte tildele den en bokstav. Dette rimer ikke helt?

En ny og ubrukt disk er helt tom, og det finnes ingen partisjon å tildele bokstav til. 

Eller der det snakk om en ekstern USB disk? 

Jeg prøvde å gjøre det litt kort, beklager. Det hadde jeg allerede gjort før jeg tildelte bokstav. Den prosessen gikk knirkefritt (tror jeg)

Det som er problemet mitt er at jeg ikke får gitt meg selv tilgang, jeg får ikke formatert den og jeg får heller ikke kontrollert den for feil

Lenke til kommentar

OK. Da har du initialisert den, fått laget en partisjon, og den er formatert (i det minste forsøkt). 

Da forventes det også at den blir tildelt en bokstav i prosessen.

Noe er galt, kan være en defekt disk.

Hva ser du i Diskbehandling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...