Gå til innhold

Kraftig omsetningsvekst for Huawei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig mye rar informasjon der kommer ut om Huawei,nå er det god vekst for en måned siden skrev noen andre,at det var elendige salgstall, blir litt irritert av dette,grunnen er at jeg liker Huawei ,har to mobiler, men dette høres jo positivt ut,??

Lenke til kommentar

Veldig mye rar informasjon der kommer ut om Huawei,nå er det god vekst for en måned siden skrev noen andre,at det var elendige salgstall, blir litt irritert av dette,grunnen er at jeg liker Huawei ,har to mobiler, men dette høres jo positivt ut,??

At Huawei ikke kunne benytte Android fra Google i nye mobiltelefonmodeller kom først i juni og da stupte salget i vesten. Senere fikk Google midlertidig tillatelse til at Huawei fortsatt kunne benytte Android. Siden juni & juli bare utgjør 1/3 av de to første kvartalene kan effekten bli stor i de neste kvartalene, vil folk våge å kjøpe en Huawei mobil nå? Kina har eksertise til å utvikle alt teknologi selv, og er vel det som er i ferd med å skje. Det kan medføre at Risc-V kan overta for ARM sitt IoT / Mobil hegemoni. Tviler på at Donald Trump så for seg (eller ønsket) at all eksport til Kina kan forsvinne i løpet av få år. Nå er det all-in i Beijing for å utvikle alt selv, og det vil de klare.

Lenke til kommentar

At Huawei ikke kunne benytte Android fra Google i nye mobiltelefonmodeller kom først i juni og da stupte salget i vesten. Senere fikk Google midlertidig tillatelse til at Huawei fortsatt kunne benytte Android. Siden juni & juli bare utgjør 1/3 av de to første kvartalene kan effekten bli stor i de neste kvartalene, vil folk våge å kjøpe en Huawei mobil nå? Kina har eksertise til å utvikle alt teknologi selv, og er vel det som er i ferd med å skje. Det kan medføre at Risc-V kan overta for ARM sitt IoT / Mobil hegemoni. Tviler på at Donald Trump så for seg (eller ønsket) at all eksport til Kina kan forsvinne i løpet av få år. Nå er det all-in i Beijing for å utvikle alt selv, og det vil de klare.

Det er flere strategier Huawei har som alle er bra for oss forbrukere:

- Lever åpne telefoner og samarbeid med åpen kildekode-varianter av Android (Googles Android-løsning er som kjent ikke åpen kildekode)

- Støtte alternativer til Google Maps som OpenStreetMap.

- Støtte åpne alternativer til Google Play. F.eks. noe blockchain-basert.

- Utvikle sin egen fork av Android som legger til reelle, konkurrerende tjenester.

Hvis Huawei var et selskap som vil være åpent så er det en masse muligheter for dem. Jeg tror imidlertid at de ikke tenker på den måten i og med at jeg ikke ser noe særlig fra Huawei i open-sourcesfæren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Veldig mye rar informasjon der kommer ut om Huawei,nå er det god vekst for en måned siden skrev noen andre,at det var elendige salgstall, blir litt irritert av dette,grunnen er at jeg liker Huawei ,har to mobiler, men dette høres jo positivt ut,

Lær deg grunnlegende økonomi uttrykk og forskjellene på de.

Vekst, overskudd, omsetning, salgstall, osv. osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er flere strategier Huawei har som alle er bra for oss forbrukere:

- Lever åpne telefoner og samarbeid med åpen kildekode-varianter av Android (Googles Android-løsning er som kjent ikke åpen kildekode)

- Støtte alternativer til Google Maps som OpenStreetMap.

- Støtte åpne alternativer til Google Play. F.eks. noe blockchain-basert.

- Utvikle sin egen fork av Android som legger til reelle, konkurrerende tjenester.

Hvis Huawei var et selskap som vil være åpent så er det en masse muligheter for dem. Jeg tror imidlertid at de ikke tenker på den måten i og med at jeg ikke ser noe særlig fra Huawei i open-sourcesfæren.

HVA? Android er vel åpen koden, mens Googles apper ikke er helt åpne.

Eller vet dui noe mer enn det man kan trekke ut av disse sidene?

https://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_system)#AOSP

https://source.android.com/

https://source.android.com/setup/build/downloading

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...