Gå til innhold

Fallout 76 får nytt battle royale-kart og «raids»

Anbefalte innlegg

Tenk deg om folk kjøpte en tv som kanskje ville bli bra etter 1 år.

Eller en bil som kanskje ville oppfylle sikkerhets standardene et år etter du kjøpte den.

Dårlig sammenligning. Når du kjøper et online-spill så forventer du utvikling og endring av spillet over tid. Det er jo en del av pakka, og en av grunnene til at spillene har så lang levetid. Igjen, alt ekstrainnhold til Fallout 76 er gratis. Det er et engangskjøp, og det er selve spillet. Synes det er ganske imponerende egentlig. Et onlinespill der du ikke betaler for utvidelser eller månedlig beløp er ikke akkurat vanlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig sammenligning. Når du kjøper et online-spill så forventer du utvikling og endring av spillet over tid. Det er jo en del av pakka, og en av grunnene til at spillene har så lang levetid. Igjen, alt ekstrainnhold til Fallout 76 er gratis. Det er et engangskjøp, og det er selve spillet. Synes det er ganske imponerende egentlig. Et onlinespill der du ikke betaler for utvidelser eller månedlig beløp er ikke akkurat vanlig.

Nei når man kjøper et spill til 600-2000kr forventer jeg et ferdig produkt, om de vil utviklet dette FERDIGE produktet, betaler jeg heller for mer kontent da, men jeg vil ha et fullverdig produkt når jeg har betalt for et fullverdig produkt, fall out 76, anthem, rainbow six siege etc etc, er full pris spill, de er ikke steam early accsess til 15 dollar.  

Eventuelt kan de gi  meg gratis innhold uansett siden de har tjent 500 millioner eller flere milliarder dollar på spillet, da har de råd til å bruke 50 millioner av det til å legge til nytt kontent uten å kreve mer.

Lenke til kommentar

Nei når man kjøper et spill til 600-2000kr forventer jeg et ferdig produkt, om de vil utviklet dette FERDIGE produktet, betaler jeg heller for mer kontent da, men jeg vil ha et fullverdig produkt når jeg har betalt for et fullverdig produkt, fall out 76, anthem, rainbow six siege etc etc, er full pris spill, de er ikke steam early accsess til 15 dollar.

Eventuelt kan de gi meg gratis innhold uansett siden de har tjent 500 millioner eller flere milliarder dollar på spillet, da har de råd til å bruke 50 millioner av det til å legge til nytt kontent uten å kreve mer.

Et onlinespill kan ikke være ferdigutviklet ved lansering, fordi det er implisitt at spillet skal utvikle seg over tid. Dette er jo noe av det som er bra med onlinespill. De blir aldri ferdigutviklet før de stenges ned for godt.

Når det er sagt var Fallout 76 et komplett og fullverdig spill ved lanseringen. Det var masse innhold. Om man liker innholdet eller ei er en annen sak, men å si det manglet innhold blir helt feil.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et onlinespill kan ikke være ferdigutviklet ved lansering, fordi det er implisitt at spillet skal utvikle seg over tid. Dette er jo noe av det som er bra med onlinespill. De blir aldri ferdigutviklet før de stenges ned for godt.

Når det er sagt var Fallout 76 et komplett og fullverdig spill ved lanseringen. Det var masse innhold. Om man liker innholdet eller ei er en annen sak, men å si det manglet innhold blir helt feil.

Du skal ha et komplett produkt jo.

Wow var et komplett produkt.

Du kom ikke til level 23 også var det ikke noe mer. Du hadd alt du trengte til å spille fra A til Å.

De la til ting senere som gjorde spillet enda større, enda bedre. Men Vanilla wow hadde alt du trengte.

Det er helt sykt at man ikke bare har en industri som selger uferdige produkter til full pris, men at forbrukerne som får får dårligere produkter foravarer de som gir de dårligere produkter.

Lenke til kommentar

Du skal ha et komplett produkt jo.

Wow var et komplett produkt.

Du kom ikke til level 23 også var det ikke noe mer. Du hadd alt du trengte til å spille fra A til Å.

De la til ting senere som gjorde spillet enda større, enda bedre. Men Vanilla wow hadde alt du trengte.

Det er helt sykt at man ikke bare har en industri som selger uferdige produkter til full pris, men at forbrukerne som får får dårligere produkter foravarer de som gir de dårligere produkter.

Det er jo det samme som er tilfellet med Fallout 76. Masse innhold fra starten av. Det store designvalget som skadet spillet var mangelen på NPCs. Men dette var et bevisst valg, det bare lønte seg ikke.

Forøvrig må man jo betale for det ekstra innholdet i WoW, i tillegg til å betale månedelig, i tillegg til å kunne betale for mikrotransaksjoner. Synes Bethesda ser ganske bra ut da.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har spilt FO76 rundt 700 timer nå, har 3 karakterer med forskjellige builds. Jeg synes spillet bare blir bedre og bedre og angrer ikke kjøpet til fullpris et sekund. Har allerede vært solgt til halv pris og da vil jeg si det er absolutt verdt det. Etter launch har jeg kjøpt Tricentennial Pack, og 2 forskjellige Atom bundles med ekstra atoms, repair kits og outfits for å støtte spillet videre.

Navnet er VaultExile. Bare å legge meg til ^^

Endret av Saint Anger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt FO76 rundt 700 timer nå, har 3 karakterer med forskjellige builds. Jeg synes spillet bare blir bedre og bedre og angrer ikke kjøpet til fullpris et sekund. Har allerede vært solgt til halv pris og da vil jeg si det er absolutt verdt det. Etter launch har jeg kjøpt Tricentennial Pack, og 2 forskjellige Atom bundles med ekstra atoms, repair kits og outfits for å støtte spillet videre.

Navnet er VaultExile. Bare å legge meg til ^^

Det kommer jeg nok til å gjøre. Trenger noen som kan dra meg gjennom noen av de vanskeligste tingene, haha.

Lenke til kommentar

Setter de ned prisen, så er jeg med.

Sist jeg sjekket tok de 599,- for Standard edition, og 799,- for Tricentennial Edition som blir som en "digital delux edition" med noen skins og annet vas.

Er lenge siden jeg har sett slike priser for spill ingen vil ha. Det første som kommer til tankene er The Division og Assassin's Creed, hvor "premium/delux edition" kostet 1200,-

Skulle vært forvist i fra jordens overflate de som kommer opp med slike priser.

Lenke til kommentar

Setter de ned prisen, så er jeg med.

Sist jeg sjekket tok de 599,- for Standard edition, og 799,- for Tricentennial Edition som blir som en "digital delux edition" med noen skins og annet vas.

Er lenge siden jeg har sett slike priser for spill ingen vil ha. Det første som kommer til tankene er The Division og Assassin's Creed, hvor "premium/delux edition" kostet 1200,-

Skulle vært forvist i fra jordens overflate de som kommer opp med slike priser.

Mange muligheter til å få det billigere. Ser Coolshop har det for 199-248 nå avhengig av platform. GreenManGaming hadde salg forrige uke på ca samme pris, og på G2A er det jo alltid billig dersom du synes det er ok å kjøpe der.

Lenke til kommentar

Det er helt sykt at folk bruker tiden sin på å klage på at andre spillere liker spill de ikke selv liker. 

Hvis du ikke liker et spill så kjøp noe annet. Det er en overflod av spill og spill er ekstremt billig underholdning.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Det er helt sykt at folk bruker tiden sin på å klage på at andre spillere liker spill de ikke selv liker. 

Hvis du ikke liker et spill så kjøp noe annet. Det er en overflod av spill og spill er ekstremt billig underholdning.

Nei dette påvirker meg.

Jeg vil ha gode spill, som er fedige og har ikke microtransakjoner.

Idioter kjøper dårlige uferdige spill med microtransakjoner.

Spillutviklere forsetter å lage dårlige uferdige spill med microtransakjoner.

Hvorfor har folk problemer med dette veldig enkle konseptet.

Dette handler ikke om spillsmak med at spill industrien blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Nei dette påvirker meg.

Jeg vil ha gode spill, som er fedige og har ikke microtransakjoner.

Idioter kjøper dårlige uferdige spill med microtransakjoner.

Spillutviklere forsetter å lage dårlige uferdige spill med microtransakjoner.

Hvorfor har folk problemer med dette veldig enkle konseptet.

Dette handler ikke om spillsmak med at spill industrien blir ødelagt.

Fallout 76 var et fullverdig produkt. Mikrotransaksjoner er kosmetiske. Alt ekstrainnhold følger med. Om spillet er godt eller ikke er opp til subjektiv tolkning.

Og ikke kall andre for idioter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

hmm. Lurer på om jeg må kjøpe dette spillet. Er det noen som synes det er bra eller er det så ræva som folk vil ha det til?

Om du klarer å overse div. bugs og et ubalansert pvp system så er spillet godt som gull! Jeg og samboeren skaffet det i starten av juni, og selv etter 250 timer i spillet er det fortsatt masse å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...