Gå til innhold

Kjøpe høyttalere og forsterker

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg er nå lei det jalla surrondsettet mitt og vil kjøpe meg noe med mer lyd i, tenker da på to gulv høyttalere og en forsterker. Jeg kan ingenting om dette og trenger derfor hjelp:) Det skal koste ca 10 000kr(+/-), og det skal være lyd i det.

Jeg har funnet noen høyttalere selv, vet ikke om de er bra osv :

Cerwin Vega HP-215 partyhøyttaler

eller:

Cerwin Vega V-15F høyttaler

Eller:

DALI AXS10K høyttaler

Vet ikke om de er bra, kom gjerne med forslag osv.

Så trenger jeg en forsterker ..

der må dere hjelpe meg :)

Edit: Er denne noe å satse på ?

NAD C350 Integrert forsterker

takk for svar, og God Jul :xmas:

ultra out

Endret av Ultra_Fisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Hvis jeg skulle beskrive Cerwin Vega Hp215 vil jeg si en dårlig PA høyttaler med Cerwin Vega emblem på fronten. Har hørt den, og den spiller rett og slett dårlig. Den passer bra til å spille høyt for fulle russ :)

V-15F er en brutal CV høyttaler, med alt som hører med. Man blir fort lei av lyden.

Jeg synes DALI AXS10K spiller penest av de tre du har nevnt. Diskanten blir noe sur når du drar på litt.

NAD C372 er en ypperlig forsterker til DALI AXS10K.

Dette var min mening, lykke til og god jul :xmas:

Lenke til kommentar

de høyttalerne spiller høyt og mye dunk dunk...

ikke noe fin lyd akkurat.

men det er kanskje det du er ute etter?

party høyttalere?

Selv ville jeg satset på et par bedre høyttalere med litt finere lyd..

her et par gode stereo forsterker hvertfall:

Harman/Kardon HK-670

Vincent SV-226

Klipsh Reference RF-3 er et par høyttalere som kunne passet til deg, med veldig bra lyd og sammtidig god trøkk! må overskride budsjette litt da.. høyttalerne i seg selv koster vel ca 8000,-

ellers har du jo B&W DM309 som også er et alternativ.

Lenke til kommentar

Heller Vincent SV-226 enn H/K er min mening, har hørt begge og syns Vincent'en er et nummer for god til å sammenligne med H/K, NAD og Denon som er alternativene i samme prisklasse.

Den låter litt 'rør', fordi det er rør i den (mye av grunnen til at jeg ikke vil sammenligne med H/K), hvis du ikke liker/ikke har hørt rør før bør du kanskje prøvelytte på den i butikken først.

Vincent har prioritert bort fjernkontroll og digitale innganger for å få prisen ned mot 'mainstream' nivå, så hvis det er viktig går du heller for H/K, men lyden er ikke helt den samme.

Lenke til kommentar

Takk for innlegg men husk på prisen, ca 10 000 +/-

Det jeg er ute etter er: mest og best lyd for pengene. Hører endel rock og trance, så jeg vil gjerne ha no med "futt i". Men jeg kan ingenting om dette så det blir opp til dere :)

Er DALI AXS10K en bra høyttaler?

Hvilken forsterker er bra til denne?

Husk pris, kan vel tøye meg til et 13-14tusen viss dere overbeviser meg :)

Ribba var god i år også :)

God jul, og takk for svar

Endret av Ultra_Fisk
Lenke til kommentar
Takk for innlegg men husk på prisen, ca 10 000 +/-

Det jeg er ute etter er: mest og best lyd for pengene. Hører endel rock og trance, så jeg vil gjerne ha no med "futt i". Men jeg kan ingenting om dette så det blir opp til dere :)

Da ville jeg heller kjøpt lillebroren Dali ASX8000 eller noe tilsvarende, sammen med Vincent'en blir det bra rockevillig kombo til rundt 11000,-, med mindre du har et rom på 25-30 kvadrat trenger du ikke 2x10".

B&W DX309 spiller kanskje penere enn Dali, men du får mer trøkk med ASX høyttalerene til Dali, hvis det er elektronisk musikk du prioriterer ville jeg gått for en av de.

Husk at du får mer igjen for en bra forsterker på middelmådige høyttalere enn omvendt, så kan du jo følge litt med etter brukte høyttalere etterhvert når du får råd til det (det kan være mye å spare).

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

DALI 6006, DALI 8008 eller DALI AXS10K?

Når jeg først skal kjøpe et bra anlegg vil jeg gjerne ha noe som duger på fester , hvorfor kjøpe dali 6006 når jeg kan kjøpe 8008 feks?

Og finn gjerne en billigere forsterker enn den til 6500kr

Fra HiFiKlubben om DALI AXS10K:

"DALI er tilbake etter suksessen med den nesten legendariske partyhøyttaleren 109. Nå er etterkommeren her, mer brutal enn noensinne!"

"I praksis viser det seg at det er nettopp er rock og techno som høyttalerne trives med. De spiller høyt som juling og kliner til deg i mellomgulvet! Buksebeina står nesten og skkjelver. Dette er høyt, og det skyves mye luft!"

Dette frister meg :)

(hvordan vil NAD C350 Integrert forsterker + DALI AXS10K spille? )

Endret av Ultra_Fisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...