Ultra_Fisk Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Heisann, jeg er nå lei det jalla surrondsettet mitt og vil kjøpe meg noe med mer lyd i, tenker da på to gulv høyttalere og en forsterker. Jeg kan ingenting om dette og trenger derfor hjelp:) Det skal koste ca 10 000kr(+/-), og det skal være lyd i det. Jeg har funnet noen høyttalere selv, vet ikke om de er bra osv : Cerwin Vega HP-215 partyhøyttaler eller: Cerwin Vega V-15F høyttaler Eller: DALI AXS10K høyttaler Vet ikke om de er bra, kom gjerne med forslag osv. Så trenger jeg en forsterker .. der må dere hjelpe meg Edit: Er denne noe å satse på ? NAD C350 Integrert forsterker takk for svar, og God Jul ultra out Endret 24. desember 2003 av Ultra_Fisk Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hei Hvis jeg skulle beskrive Cerwin Vega Hp215 vil jeg si en dårlig PA høyttaler med Cerwin Vega emblem på fronten. Har hørt den, og den spiller rett og slett dårlig. Den passer bra til å spille høyt for fulle russ V-15F er en brutal CV høyttaler, med alt som hører med. Man blir fort lei av lyden. Jeg synes DALI AXS10K spiller penest av de tre du har nevnt. Diskanten blir noe sur når du drar på litt. NAD C372 er en ypperlig forsterker til DALI AXS10K. Dette var min mening, lykke til og god jul Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Det spørs helt på hva slags musikk du spiller.. Men ut i fra de høyttalerne du har satt opp så er det vel mest tecno og slikt? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 av de tre høyttalerne du har der så ville jeg absolutt gått for Dali. Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 de høyttalerne spiller høyt og mye dunk dunk... ikke noe fin lyd akkurat. men det er kanskje det du er ute etter? party høyttalere? Selv ville jeg satset på et par bedre høyttalere med litt finere lyd.. her et par gode stereo forsterker hvertfall: Harman/Kardon HK-670 Vincent SV-226 Klipsh Reference RF-3 er et par høyttalere som kunne passet til deg, med veldig bra lyd og sammtidig god trøkk! må overskride budsjette litt da.. høyttalerne i seg selv koster vel ca 8000,- ellers har du jo B&W DM309 som også er et alternativ. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Rock og techno/trance det skal gå i ja. Noen som har hørt Cerwin Vega V-15F høyttalerene eller? Vil gjerne ha mye for pengene, viss der skjønner. Men fortsett med forslag! Tuusen takk ! Lenke til kommentar
phax Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 du får mye seig bass for penga men det er vel det.. Anbefaler deg å gå ned på hifiklubben med en cd du liker og høre på de selv. forhåpentligvis ombestemmer du deg.. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 okok, da hører jeg på dere som kan det Dere mener at Klipsh Reference RF-3 x2 + Harman/Kardon HK-670 er det jeg bør satse på? Kommer til å høre mest rock og trance. mvh ultra_fisk Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Heller Vincent SV-226 enn H/K er min mening, har hørt begge og syns Vincent'en er et nummer for god til å sammenligne med H/K, NAD og Denon som er alternativene i samme prisklasse. Den låter litt 'rør', fordi det er rør i den (mye av grunnen til at jeg ikke vil sammenligne med H/K), hvis du ikke liker/ikke har hørt rør før bør du kanskje prøvelytte på den i butikken først. Vincent har prioritert bort fjernkontroll og digitale innganger for å få prisen ned mot 'mainstream' nivå, så hvis det er viktig går du heller for H/K, men lyden er ikke helt den samme. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Takk for innlegg men husk på prisen, ca 10 000 +/- Det jeg er ute etter er: mest og best lyd for pengene. Hører endel rock og trance, så jeg vil gjerne ha no med "futt i". Men jeg kan ingenting om dette så det blir opp til dere Er DALI AXS10K en bra høyttaler? Hvilken forsterker er bra til denne? Husk pris, kan vel tøye meg til et 13-14tusen viss dere overbeviser meg Ribba var god i år også God jul, og takk for svar Endret 24. desember 2003 av Ultra_Fisk Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Jeg kjøpte akkuratt B&W DM309. De er utrolig gode! Spiller utrolig rent og fint. Pinnekjøttet var godt i år også ja Endret 24. desember 2003 av Eskil87 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 cambridge forfortersker og effektforsterker og dali =) Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) jeg ville satset på disse høytalerne http://hifiklubben.no/show.php?folder=47&product=dali6006 og kanskje denne forsterkeren http://hifiklubben.no/show.php?folder=8&product=nadc320bee Endret 24. desember 2003 av ChalStye Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Takk for innlegg men husk på prisen, ca 10 000 +/-Det jeg er ute etter er: mest og best lyd for pengene. Hører endel rock og trance, så jeg vil gjerne ha no med "futt i". Men jeg kan ingenting om dette så det blir opp til dere Da ville jeg heller kjøpt lillebroren Dali ASX8000 eller noe tilsvarende, sammen med Vincent'en blir det bra rockevillig kombo til rundt 11000,-, med mindre du har et rom på 25-30 kvadrat trenger du ikke 2x10". B&W DX309 spiller kanskje penere enn Dali, men du får mer trøkk med ASX høyttalerene til Dali, hvis det er elektronisk musikk du prioriterer ville jeg gått for en av de. Husk at du får mer igjen for en bra forsterker på middelmådige høyttalere enn omvendt, så kan du jo følge litt med etter brukte høyttalere etterhvert når du får råd til det (det kan være mye å spare). Endret 24. desember 2003 av MailMan13 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 en harman kardon 3470 + et par DALI 6006 høytallere så har du masse trøkk og fin lyd Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 kan jo vurdere å kjøpe forsterkeren brukt. sparer mye, som du kan bruke på høytalerene og kabler istedet. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) DALI 6006, DALI 8008 eller DALI AXS10K? Når jeg først skal kjøpe et bra anlegg vil jeg gjerne ha noe som duger på fester , hvorfor kjøpe dali 6006 når jeg kan kjøpe 8008 feks? Og finn gjerne en billigere forsterker enn den til 6500kr Fra HiFiKlubben om DALI AXS10K: "DALI er tilbake etter suksessen med den nesten legendariske partyhøyttaleren 109. Nå er etterkommeren her, mer brutal enn noensinne!" "I praksis viser det seg at det er nettopp er rock og techno som høyttalerne trives med. De spiller høyt som juling og kliner til deg i mellomgulvet! Buksebeina står nesten og skkjelver. Dette er høyt, og det skyves mye luft!" Dette frister meg (hvordan vil NAD C350 Integrert forsterker + DALI AXS10K spille? ) Endret 24. desember 2003 av Ultra_Fisk Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Bare husk at det er viktig med bra kabler også! Det koster fort 2-4k for 2*3meter med bra kabler.. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 kjøp inn nettverkskabel eller lampeledning for 100kr du Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Bare husk at det er viktig med bra kabler også! Det koster fort 2-4k for 2*3meter med bra kabler.. Kabler til 4000,- er vel kanskje litt overkill i et budsjett på 10000.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå