Opelduude Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Monterte easy access dørløs i går siden dette bare var noen hundre kroner dyrere enn en ny trioving låsesylinder!!. Monteringen gikk greit og jeg fulgte instruksjonsboka selv om jeg er mann. Etter montering så fungerer den som det skal helt til jeg skal prøve å låse opp med nøkkelen. Jeg kjenner at låsen går i opplåst possisjon men når jeg skal åpne døra så er det ingen rekasjon fra de 2 nederste tappene med vinkel på. Se bilder. Det virker som om det er for kort avstand til blekket som er montert på dørkarmen og bort til til disse to tappene. Det følger med en blikkplate som skal løse dette, men den virker motsatt for jeg skulle hatt mer avstand i bakkant og ikke i forkant. Jeg vil nødig begynne å file på dette blekket på dørkarmen for å skape større avstand. Døra går jo bare så langt inn før den er lukket og, så litt usikker på hvordan jeg skal løse dette. Ignorer det stygge panelet rundt døra da det skal byttes snart Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Kan du ikke presse inn døra mens du låser opp? Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Må vel ha et annet sluttstykke i karmen. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 29. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2019 Kan du ikke presse inn døra mens du låser opp? Med 1 mnd gammel dør, så burde det ikke være nødvendig. Får se om jeg får tak i et annet sluttstykke i karmen her. Orker ikke gjøre stort i denne varmen, så når det funker med kode så lenge så får det holde. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Med 1 mnd gammel dør, så burde det ikke være nødvendig. Får se om jeg får tak i et annet sluttstykke i karmen her. Orker ikke gjøre stort i denne varmen, så når det funker med kode så lenge så får det holde. Leste i manualen til den typen for en stund siden, og mener å ha lest at man skal kun benytte nøkkel når det er helt nødvendig. Utenom det kun benytte koden. Hvis det er metall delen i dørkarmen som må flyttes 1-2 millimeter frem for at den skal funke bedre, så er det alltid noe herk pga skrue hullene. Det enkleste her er å fylle hullet med tannpirker og trelim, vente til det er tørt. så forborre nytt hull litt nærmere riktig vei. Bredre løsning enn å bytte til lengre skruer osv. Hvis det er selve mellomrommet mellom karmen og døren som er for lite, så finnes det ett verktøy man setter på hengslene for å flytte litt på dem, hvis man har riktig type hengsel. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 31. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2019 Leste i manualen til den typen for en stund siden, og mener å ha lest at man skal kun benytte nøkkel når det er helt nødvendig. Utenom det kun benytte koden. Hvis det er metall delen i dørkarmen som må flyttes 1-2 millimeter frem for at den skal funke bedre, så er det alltid noe herk pga skrue hullene. Det enkleste her er å fylle hullet med tannpirker og trelim, vente til det er tørt. så forborre nytt hull litt nærmere riktig vei. Bredre løsning enn å bytte til lengre skruer osv. Hvis det er selve mellomrommet mellom karmen og døren som er for lite, så finnes det ett verktøy man setter på hengslene for å flytte litt på dem, hvis man har riktig type hengsel. Ja, det er noe herk at den delen i dørkarmen må flyttes litt. Vil helst lage så lite unødvendige merker som mulig i helt ny dør. Tror også nå at jeg har skrudd fast de to nederste skruene for hardt slik at låsesylinderen går for tungt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå