Gå til innhold

Kjøp av brukt Tesla... eller....


Aijfi

Anbefalte innlegg

aha den ja! Litt usikker på om noe er gjort der, vill vell vise seg i vinter. Men i så tilfelle så retter Tesla opp, det er iallefall erfaringen jeg har fra mine andre biler. Så ikke veldig bekymret :)

Jada, regner med dette blir rettet opp i.

Men også en av grunnene til at det fortsatt er lurt å vente til andre eller tredje utgaven av en bil.

Vedrørende endringer er eg imponert over Tesla. Selv om det akkurat idag gjerne tar litt tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo i luken.

Spør du meg er det eb rimelig grov feil.

 

Feil på alle biler finner en selvsagt.

 

Sterkt uenig i din påstand vedrørende platene. Dw er der for beskyttelse, lydabsorberende og for en finere look.

 

Og du kan da ikkje montere skvettlapper under bilen. Hehe..

Når tillogmed noen hjulkapsler får bilen til å bruke mindre strøm under kjøring, tror du ikke det hadde ødelagt luftstrømmen mye å ha masse deler i veien under der?

 

Er nok flere grunner til dekslene.

Lenke til kommentar

Når tillogmed noen hjulkapsler får bilen til å bruke mindre strøm under kjøring, tror du ikke det hadde ødelagt luftstrømmen mye å ha masse deler i veien under der?

Er nok flere grunner til dekslene.

Altså, deksler på bilene er standard, og finnes på alle. Ingenting nytt tesla er begynt med.

Og om det i så tilfelle er for aerodynamisk årsak så har de ihvertfall bommet totalt da luften tydeligvis fanges inni der.

Er bare til å gi opp diskusjonen.

 

Kom med en kilde som viser dine påstander, ellers forholder eg meg til standard bil industri.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært i tenkeboksen lenge og snakket med mange om dette tema. Har kommet dit at jeg ikke har utelukket Tesla helt. For rundt 300k kan jeg få en Tesla som har gått rundt 110000km. Dette vil typisk være en Modell S 85. Så kan man si at denne har gått langt. En elbil har som alle vet mange mindre bevegelig deler og færre ting som kan ryke enn en fossilbil. I tillegg har man sett at batteriene på Tesla varer mye lenger enn først antatt og reduksjon i batterikapasitet er også mye mindre en man tidligere trodde. Man har Tesla taxier som har gått over 400 000 på samme batteri med kun 2-5% reduksjon. Når set kommer til alle de småbarnssykdommene som medfulgte de første Teslaene så har dette blitt fikset på underveis, på garanti. I tillegg har Tesla jobbet hardt for å få ned logistikkproblemene og verkstedkjeden. De jeg snakker med har ingen problemer med dette (det vel ofte de misfornøyde vi hører om. Ikke alle de som er fornøyde). Det vil alltid være en risiko å kjøpe bruktbil, også en Tesla. For meg står det nå mellom ladbar Passat GTE som har fått rundt 60-70 000 eller Tesla modell S 85 som har gått rundt 150 000 + -. Vi har mye småkjøring, så en ladbar hybrid vil kunne dekke det meste av vårt behov. Det eneste er da at bilen må lades ofte for at vi skal kjøre mesteparten på strøm. Samtidig har vi hytte langt vekk og da går den på drivstoff. I tillegg blir det litt inn og ut av Oslo på besøk, osv. Totalt sett vil vi spare mer på en Tesla pgr av bompenger og drivstoff.. i tillegg tror jeg set vil være lettere å selge en Tesla om 5-6 år (selv om den har gått kanskje 300 000), hvis det viser seg at batteriet holder seg veldig bra. Enn en ladbar hybrid som har gått over 200 000. Jeg tror faktisk også at verkstedkostnadene vil bli mindre i løpet av 6 år med en Tesla enne Passat GTE. Detter er selvfølgelig noe jeg ikke vet, men som jeg ser på som mer sannsynlig. Det er betrakninger jeg har gjort. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere: Deler til en Model S koster mye. Ryker ting, så må du regne med høye kostnader.

Om man ikke kjøper en bil med garanti (8år på batteri og drivverk)

 

Man kan jo alltids lage seg en sparekonto på de pengene man sparer på service hvert år på en vanlig bil. Fort 7-12 tusen der man slipper unna årlig.

Pluss alt man slipper på drivstoff da. Nå har jo Tesla åpnet for uendelig gratis superlading igjen på S og X de selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...