Gå til innhold

Kjøp av brukt Tesla... eller....


Aijfi

Anbefalte innlegg

Men det var ufattelig mye som møtte gjøres med den Teslaen som hadde gått 400 000 da?

 

Ja, og nei. Bytte av motor som skjedde flere ganger er en designsvakhet. Det vil si motor det ble byttet til hadde samme svakhet inntil de endret designet.

resten kan du regne med på en bensinbil i samme prisklasse (før avgifter) med samme kjørelengde (dog litt andre typer feil, men tilsvarende priser)

 

Angående Passat GTE

Husk at dette er en prototype fra Volkswagen. Den er kun produsert i 17mnd og produksjonen er nå nedlagt. Det er mye førstegenerasjonsløsninger i den drivlinjen som jeg ikke ville eid utenfor garanti.

 

hybridbiler har dobbel drivlinje, så det blir dobbelt opp med ting som kan ryke. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en fyr på Tesla Owners Club Norway på Facebook som akkurat har passert 400 tusen km på sin 2014 Model S.

 

Han har ramset opp alle problemer og det er ikke få altså. Noen er jo naturlig etter 400 tusen km (som slakk i akslinger osv) Men batteriet virker å være det orginale.

 

Model 3 eller iallefall en S med facelift er nok lurere inviestering da de eldste S virker å ha mye trøbbel.

 

Kopi av posten (må være medlem i gruppa for å se innlegget):

 

I går passerte min Tesla Model S 85 November 2014 modell 400.000km. Derfor tenkte jeg å fortelle hvordan bilen har vært driftsikkerhetsmessig siden jeg har blitt spurt om det.

 

Reparasjoner og utbedringer i listen strekker seg fra November 2014- Mai 2019.

 

4km- Bilen ble utlevert med lekasje i Pano.

3450km- Bytte av DU og dørhåndtak

11000km- Bytte av Baklykter (lekasje)

25000km- Bytte av DU og bærearm bak

33000km- Defekt hardware

60000km- Ny lekasje i Pano

66584km- Bytte av DU

95000km- bytte av låsekasse til Frunk

110000km- forstilling (Pris = 28.000kr)

110000km- Bytte av DU- siste bytte av DU

120000km- Bytte av baklykter (sprukket)

134000km- defekt MCU pluss begge park-brems.

190000km- Servo pluss universalledd (Pris = 5000kr)

204000km- defekt Instrumentpanel

233333km defekt 12V batteri (Pris = 3500kr)

240000km- bytte av 3 dørhåndtak pluss låsekasse førerdør.

290000km- Ny lekasje i Pano pluss ødelagt trekantvindu.

300000km- bytte av baklykter pluss bytte av panser/viksermotor og viskerarm. (Skrapemerker).

33000km- forstilling knakk, fraktet til Drammen (pris =44.000kr)

350000km- defekte luftfjærer forran 2 stykk, pris (28.000kr)

355000km- defekt ryggekamera (pris = 9000kr)

380000km- korrosjon på ledningsnett i nærheten av 12V batteri (pris= 14.000kr)

Akkurat nå har jeg disse problemene.

Nr1- Ødelagt park-brems

NR2- problemer med kamera til Autopilot

NR3 -slark i drivaksel

NR4- defekt dørhåndtak

NR5- Nye udlyder fra forstilling.

Jeg har en 2013 modell KIA Sportage, riktignok bare gått 64000km. Men det har kun vært en feil med bilen så langt.

Måtte bytte ryggekameraet på ca 40000km, dette var dekt av garantien. 

Ser ut til at Tesla ikke holder samme grad av kvalitet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en 2013 modell KIA Sportage, riktignok bare gått 64000km. Men det har kun vært en feil med bilen så langt.

Måtte bytte ryggekameraet på ca 40000km, dette var dekt av garantien.

Ser ut til at Tesla ikke holder samme grad av kvalitet...

Kjør 400 tusen med den kian din så kan det sammenlignes.

 

Brodern hadde en Kia Sportage 2001 modell før. Knapt rullet 140 tusen da den var heeelt oppbrukt. Eneste som funket enda var motoren som det sto Mazda på :p

 

Nå er vel Kia bedre i dag, og jeg har selv en 2006 Mondeo som bare har kostet meg småpenger de 5 årene jeg har kjørt den. Man kan ha flaks.

 

Men en Kia/Mondeo er i en helt helt annen klasse enn Tesla. Smiler ikke akkurat når jeg kjører Mondeoen men får ont i kjeven når jeg kjører Model 3.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Kjør 400 tusen med den kian din så kan det sammenlignes.

Brodern hadde en Kia Sportage 2001 modell før. Knapt rullet 140 tusen da den var heeelt oppbrukt. Eneste som funket enda var motoren som det sto Mazda på :p

Nå er vel Kia bedre i dag, og jeg har selv en 2006 Mondeo som bare har kostet meg småpenger de 5 årene jeg har kjørt den. Man kan ha flaks.

Men en Kia/Mondeo er i en helt helt annen klasse enn Tesla. Smiler ikke akkurat når jeg kjører Mondeoen men får ont i kjeven når jeg kjører Model 3.

Hva har det å si at du smiler med din model 3 når det er snakk om problemer med bil?

Vet du forøvrig at du mest sannsynlig har en relativt alvorlig konstruksjonsfeil på bakdelen av din bil, i og med at du bor i kalde Norge?

 

Ikkje akkurat ukjent at KIA og lignende er solide biler med lite feil

Lenke til kommentar

Hva har det å si at du smiler med din model 3 når det er snakk om problemer med bil?

Vet du forøvrig at du mest sannsynlig har en relativt alvorlig konstruksjonsfeil på bakdelen av din bil, i og med at du bor i kalde Norge?

 

Ikkje akkurat ukjent at KIA og lignende er solide biler med lite feil

Har ikke Model 3 enda, men låner en kompis sin så ofte jeg kan.

 

Mye mere glede i den en i noe annet jeg har kjørt, og kjører en del forsjellig i forbindelse med jobb.

 

Men absolutt ikke bil for alle.

 

Feil i bakdelen på bilen?

Kia har kommet seg ja, men eldre Kia og Hyundai var ikke kjent for å vare lenge.

 

(Foreslår forresten av Trådstarter ordner ny Tråd der det spørres etter best egnet bil i gitt prisklasse, og ikke ha med Tesla i tittelen :p)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Har ikke Model 3 enda, men låner en kompis sin så ofte jeg kan.

Mye mere glede i den en i noe annet jeg har kjørt, og kjører en del forsjellig i forbindelse med jobb.

Men absolutt ikke bil for alle.

Feil i bakdelen på bilen?

Kia har kommet seg ja, men eldre Kia og Hyundai var ikke kjent for å vare lenge.

(Foreslår forresten av Trådstarter ordner ny Tråd der det spørres etter best egnet bil i gitt prisklasse, og ikke ha med Tesla i tittelen :p)

Ser enda ikkje relevansen med at du liker bilen når det er snakk om kostnad.

 

 

Ja, det er blitt avdekket en "konstruksjonfeil" for oss som bor i feks Norge.

 

Men helt avsporing her.

Lenke til kommentar

Ser enda ikkje relevansen med at du liker bilen når det er snakk om kostnad.

 

 

Ja, det er blitt avdekket en "konstruksjonfeil" for oss som bor i feks Norge.

 

Men helt avsporing her.

 

Har du mer info ift denne konstruksjonsfeilen? Jeg har ikke hørt noe om dette. 

Lenke til kommentar

https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/

 

Var denne eg først og fremst tenkte på

At det samler seg grus under plastikken? Er det en konstruksjonsfeil? Den samler det kansje litt lettere enn andre bilen men jeg grov nylig ut minst ett kilo grus fra plastikken til hjulbuen på mondeoen min for noen uker siden.

 

Model 3 med krok har vel og en stor serviceluke der baki man kan åpne å tømme grus om det skulle bli ett problem.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At det samler seg grus under plastikken? Er det en konstruksjonsfeil? Den samler det kansje litt lettere enn andre bilen men jeg grov nylig ut minst ett kilo grus fra plastikken til hjulbuen på mondeoen min for noen uker siden.

Model 3 med krok har vel og en stor serviceluke der baki man kan åpne å tømme grus om det skulle bli ett problem.

Altså, så du i det hele tatt på antall kilo han karen nevner?

Men for all del. Om du kan leve med dette er jo ingenting bedre, både for deg og Tesla.

 

Eg hadde ikkje godtatt det.

 

Etter få år må jo det se helt jevlig ut der.

 

En del av årsaken til dekslene er jo for å beskytte, ikkje for å samle.

Lenke til kommentar

Altså, så du i det hele tatt på antall kilo han karen nevner?

Men for all del. Om du kan leve med dette er jo ingenting bedre, både for deg og Tesla.

 

Eg hadde ikkje godtatt det.

 

Etter få år må jo det se helt jevlig ut der.

 

En del av årsaken til dekslene er jo for å beskytte, ikkje for å samle.

Mesteparten av grunnen til dekslene er for å gjøre bilen aerodynamisk.

 

Og om det skulle bli ett stort problem så får man sikkert montert på skvettlapper eller noe som ordner biffen. Det er en vanlig "styling" ting å montere allerede så.

 

Tviler på noen bil kan være bra nok for deg da de fleste har en eller annen "flaw".

Lenke til kommentar

Enkelte mener at man kan bruke modell 3 som snøplog, det er noen flere problemer om vinteren også.

 

Største faren med så store oppsamling av is er at den kan løsne under fart og eventuell gjøre store skader på personer og materiell, som sjåfør er man pliktig og påse at kjøretøyet ikke utgjør en fare, så er man riktig uheldig kan man møte et erstatningsansvar.

 

VbMNZ8M.jpg

 

VPhHl6p.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har en Avensis firmabil (2008 modell) hvor jeg har satt i sikkert 100 strips i all plasten under som ikke har tålt vintern. I det siste har jeg bynt å gi opp og fjerner bare plasten istede.

 

Er vel generelt ett problem med alle nyere biler som skal fylles med plast over alt.

 

Hele hjulbuen kom ut i småbiter nå forrige vinter. Den måtte jeg dog erstatte da den beskytter spylevesketanken og en del ledninger fremmi der.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mesteparten av grunnen til dekslene er for å gjøre bilen aerodynamisk.

Og om det skulle bli ett stort problem så får man sikkert montert på skvettlapper eller noe som ordner biffen. Det er en vanlig "styling" ting å montere allerede så.

Tviler på noen bil kan være bra nok for deg da de fleste har en eller annen "flaw".

Hallo i luken.

Spør du meg er det eb rimelig grov feil.

 

Feil på alle biler finner en selvsagt.

 

Sterkt uenig i din påstand vedrørende platene. Dw er der for beskyttelse, lydabsorberende og for en finere look.

 

Og du kan da ikkje montere skvettlapper under bilen. Hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...