rude Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 noen som har noen forslag til hvordan jeg kan dempe "hviiiiin"-lyden fra hardiskene mine? - rude Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Kjøpe noen støy mater på f eks microplex. Er disken gammel(5200Rpm 10Gb eller noe)...så kan du like så godt kjøpe en ny enn... Det skal jeg Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Tja, det er noen muligheter her; - du kan iverste fall bytte til stillere harddisker selvfølgelig - du kan kjøpe vibrasjonsdempere hos www.microplex.no Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 både vibrasjonsdempere og nye hardisker er billige.. så løp å kjøp Lenke til kommentar
rude Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 bytte til stillere hardisker? hvilke hardisker er stille? har to Western Digital 7200 rpm. men disse er kanskje ikke kjent for å være stille?` - rude PS. fant bare vibrasjons-dempende greier til vifter på microplex.no, ikke harddisker Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 seagate disker skal være stille, noen sier også samsungene er stille men det er jeg ikke helt sikker på.. men seagate lager bare 19 db bråk og det er vel egentlig ikke mulig å høre men så kommer vibrasjoner og brask i tilegg men saken er att du hører den vertfall nesten ikke.. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Neida. Microplex har ikke harddisker, men kjøper du Seagate- disker så trenger du heller ikke vibrasjonsdempere. Jeg har selv 2 stk. Seagater, og de er helt tyste......:-9 Lenke til kommentar
Raw Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Vel, jeg hadde Wd 7200 disker før, de er jo flymotorer i forrhold til den nye segaten min, som er helt lydløs . Man får jo kjøpt slike harddisk rammer, som man setter harddisken inn i, men den tar opp en 5 1/4". Så hvis du har råd, ville jeg rådet deg til å vurdere de nye seagate diskene ja, Jeg har i tillegg vibrasjonsfritt oppheng på min, slik at det som "bråker" i pc'en min nå er den #"!¤!¤% 18db cpu vifta mi. Har jobbet litt med prosjekt "stfu pc" nå Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Seagate-disker er vel de beste på markedet. Ellers så er ikke Hitachi's 7K250-serie eller Samsung's P-serie så gal. Men dette koster jo penger... Hvis du vil gjøre det billigere så kan vibrasjonsdempende "rammer" fra microplex gjøre susen, men dette koster jo også en del.. Det aller billigste er nok å henge diskene opp med vanlige tykke strikk. Dette hindrer at vibrasjonene og lyden spres i selve kabinett-metallet og bruker det som "høytalermembran". Du slipper altså mye av støyen på de nåværende diskene nesten gratis. For en 50-lapp(?) på biltema får du også tak i lyddempende matter med Al-folie på. De kan plasseres på plasser i kabinettet der de ikke hindrer kjøling. F.eks i bunnen og dørene ved siden av harddiskene. Dette hjelper mye på den luftbårene støyen. Kombinasjonen strikk og dempematter er veldig billig og ganske effektiv. Lenke til kommentar
rude Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Seagate it is then! takk folkens... - rude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå