Gå til innhold

Hvor bindene er QXL?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg la ut en vare for 3000kr på qxl. Og etter noen dager fikk jeg solgt den. Jeg kontaktet kjøperen, og etter en stund fikk jeg svar.

Han sa at det hadde oppstått en uforusett utgift, og at han ikke visste om han hadde råd til å betale. Men i god tro om at det skulle gå bra, sendte jeg pakken i oppkrav.

Etter 3 uker fikk jeg den tilbake, og kjøperen nekter å kjøpe, eller betale noe som helt frakt for pakken.

Så nå sitter jeg med qxl's salgsgebyr og frakt penger i gjeld...

Har jeg noen rettigheter? Og hvor bindene er QXL, er det juridisk bindene?

Takk på forhånd, og god jul :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker deg lykke til med dette, men av egen erfaring kan det bli veeeldig vanskelig å overbevise qxl om dette... Kameraten min har slitt med akkurat det samme i flere måneder, han la ut en scooter til salgs på qxl, etter vinnende bud får han mail om at hun "bydde ved en feil" og at hun ikke kunne betale... Tror han har sendt over 20 mailer fram og tilbake mellom qxl som bare svarer akkurat det samme, noe som høres ut som rent svada, husker desverre ikke nøyaktig det som stod i mailene akkurat her og nå... Men jeg synes uansett qxl bør ha et bedre system for å behandle slike ting.

Unnskyld for at jeg kanskje skremte deg litt her, på julaften og alt... Men det er desverre slik saken kan utarte seg. Og ja, budene ER bindende....

God jul, håper på at det ordner seg for deg hvertfall... :xmas:

Lenke til kommentar

Det jeg mener å huske de bad om, var at du må legge ut noe (karakter?) vurdering av budvinneren så fort som mulig, og rapportere om bruddet . Uansett hva de svarer, så bør du prøve å få gjort dette så raskt som mulig, var her kameraten min sleit i og med at han ikke hadde nett i en periode. Og de argumenterte med at tidfristen hadde løpt ut og truet med å gå til inkasso... Var omtrent slik jeg husker det...

Om du er rask kan du kanskje klare å komme i gjennom med dette, håper på det beste! Bare send de mail/ring dem eller noe så fort som mulig, det er du som skal ha retten på din side her, og budvinneren bør betale qxl, ikke deg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Budene er bindende, derfor må budgiver betale evt. utgifter som medfølger feilen.

Qxl kan ikke kreve salgsprovisjon såfremt det ikke har vært noe salg.

Jeg tror egentlig ikke situasjonen er så svart.

Hvilke plikter har budgiver?

Har privatpersoner mulighet til å sende inkasso?

Litt off-topic men..

Lenke til kommentar

Den enkle og effektive løsningen her er å si at kjøper får ett forsøk til på å løse ut pakken. Dersom han ikke gjør det, anmelder du han for svindel. Varsle QXL med én gang, uansett, slik at de er klar over saksgangen.

bfisk

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis noen bestemmer seg for å kødde lit med en annen og lager en bruker med andresse og nanv og slikt til denne personen. Så bestiller de noen varer, og denne personen som ikke hveit dette foregår får da plutselig masse inkasso krav og slikt. Kan jo være at noen er så slemme. Til bake i den tia da jeg hadde en bruker der så kunne det være fulgt mulig. Hveit ikke hvordan det er nå. Kjøper ikke no på slike steder.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis noen bestemmer seg for å kødde lit med en annen og lager en bruker med andresse og nanv og slikt til denne personen. Så bestiller de noen varer, og denne personen som ikke hveit dette foregår får da plutselig masse inkasso krav og slikt. Kan jo være at noen er så slemme. Til bake i den tia da jeg hadde en bruker der så kunne det være fulgt mulig. Hveit ikke hvordan det er nå. Kjøper ikke no på slike steder.

Hva skjer om jeg signerer en hel haug med sjekker i ditt navn?

Lenke til kommentar

Hva skjer om jeg signerer en hel haug med sjekker i ditt navn?

DU har ikke mit navn. :p

Kødda.

Er det så lett å svindle? Bare signere sjekker i andres navn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...