Gå til innhold

Tesla nærmer seg Europa-fabrikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tesla er vel bare 14år, vs VW som har vært siden krigen.

 

Når Tesla får bygget flere fabrikker vil det nok gå bedre.

Bør de ikke først lære seg å produsere lønnsomt og effektivt i den ene fabrikken de har?

Endret av uname -l
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tesla er vel bare 14år, vs VW som har vært siden krigen.

 

Når Tesla får bygget flere fabrikker vil det nok gå bedre.

14 år er lengre enn hva de fleste blir stående i en jobb. Det er grenser for hvor mange år man må ha for å greie å gjøre det samme som andre. Det er tross alt for det meste det det er snakk om: Gjøre det samme som andre alt har greid.

 

Spørsmålet var imidlertid hva du mente med "etterspørselen er ikke like stor" m.h.p. VW golf.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

14 år er lengre enn hva de fleste blir stående i en jobb. Det er grenser for hvor mange år man må ha for å greie å gjøre det samme som andre. Det er tross alt for det meste det det er snakk om: Gjøre det samme som andre alt har greid.

 

Spørsmålet var imidlertid hva du mente med "etterspørselen er ikke like stor" m.h.p. VW golf.

VW golf har de fleste inne på lager. Står sikker 20 nye golf utenfor nermeste Møller. Tesla sine biler de har på lager forsvinner iløpet av maks en dag eller to.

Så produksjonen går på høygir i den ene fabrikken de har.

 

Kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

VW golf har de fleste inne på lager. Står sikker 20 nye golf utenfor nermeste Møller. Tesla sine biler de har på lager forsvinner iløpet av maks en dag eller to.

Så produksjonen går på høygir i den ene fabrikken de har.

 

Kan ikke sammenlignes.

Mener du med dette at VW ikke utnytter fabrikkapasiteten sin? Det tror jeg er veldig feil, slikt er neppe kompatibelt med lønnsom drift i bilbransjen. Uansett later etterspørselen av VW golf til å være ca 3-4x tesla model 3.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener du med dette at VW ikke utnytter fabrikkapasiteten sin? Det tror jeg er veldig feil, slikt er neppe kompatibelt med lønnsom drift i bilbransjen. Uansett later etterspørselen av VW golf til å være ca 3-4x tesla model 3.

Akkurat det er vel ikke veldig overraskende. Model 3 koster nesten dobbelt så mye.

 

Men man kan ikke si så mye om akkurat hvilken etterspørsel Tesla har, så lenge de er begrenset av produksjonskapasitet, ikke etterspørsel.

Lenke til kommentar

Akkurat det er vel ikke veldig overraskende. Model 3 koster nesten dobbelt så mye.

 

Men man kan ikke si så mye om akkurat hvilken etterspørsel Tesla har, så lenge de er begrenset av produksjonskapasitet, ikke etterspørsel.

Etterspørsel er en funksjon av pris og det ser ikke ut til at de kan selge biler til en pris som gjør at de går med overskudd. Derav utallige priskutt. Kombinert med at markedet i økende grad velger billigutgavene med mikroskopiske marginer så ser det ikke bra ut.

 

Edit: Gjennomsnittsprisen har falt med $10 000 per bil på under ett år.

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar

VW golf har de fleste inne på lager. Står sikker 20 nye golf utenfor nermeste Møller. Tesla sine biler de har på lager forsvinner iløpet av maks en dag eller to.

Så produksjonen går på høygir i den ene fabrikken de har.

 

Kan ikke sammenlignes.

 

Tesla har 263stk Model 3 inventory biler på lager i Norge for øyeblikket. 

 

Det er ikke for de 2 siste dagene, men helt tilbake til april. 

 

Jeg forstår at du virkelig vil at Tesla skal lykkes, men respekter at andre bruker litt mer tid på å undersøke ting enn å bare leve i lykkerus. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Akkurat det er vel ikke veldig overraskende. Model 3 koster nesten dobbelt så mye.

Påstanden som ble fremsatt var at "etterspørselen er ikke like stor" om VW golf vs tesla model 3, som forklaring på hvorfor VW har mer tilpasninger enn hva tesla har.

Lenke til kommentar

Tesla har 263stk Model 3 inventory biler på lager i Norge for øyeblikket. 

 

Det er ikke for de 2 siste dagene, men helt tilbake til april. 

 

Jeg forstår at du virkelig vil at Tesla skal lykkes, men respekter at andre bruker litt mer tid på å undersøke ting enn å bare leve i lykkerus.

 

Det er vel gjerne 250 modeller uten krok da? Og en god slant uten Autopilot også?

 

Iallefall når jeg var ute etter inventory forsvant alle de interessange iløpet av få timer etter dem ble lakt ut på nettsiden.

Lenke til kommentar

Det er vel gjerne 250 modeller uten krok da? Og en god slant uten Autopilot også?

 

Iallefall når jeg var ute etter inventory forsvant alle de interessange iløpet av få timer etter dem ble lakt ut på nettsiden.

 

Autopilot ble standard ved forrige prisnedgang. 

 

Majoriteten av bilene er uten hengerfeste, som tyder på at etterspørselen for biler i Q2 var en del av kunder som handlet i Q1 og avbestilte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Autopilot ble standard ved forrige prisnedgang. 

 

Majoriteten av bilene er uten hengerfeste, som tyder på at etterspørselen for biler i Q2 var en del av kunder som handlet i Q1 og avbestilte.

 

Ja men dem har mange biler listet uten Autopilot og. Er jo bare snakk om software så mulig dem kan unlocle det gratis om du kjøper dog.

 

Tror veldig mange bestilte i Q1 og endret bestillingen til en med krok når det ble annonsert. For 8000kr ekstra er det jo en nobrainer å få med krok. Selv om man ikke har bruk for det selv gjør det bilen mye mere attraktiv ved salg.

Lenke til kommentar

Som vanlig gir det Musken meiner nada meining. Er ikkje i tyskland eller frankrike det blir solgt mest Tesla. Nå kjem det norske tesla-markedet til å svinne hen pga at anerkjennelsen ikkje inntreffer.

 

Eeeh. Wow.

Wow

 

Takk for ekspertkommentaren. Da kan vel vi andre bare tusle tilbake til andre gjøremål da

Lenke til kommentar

Ja men dem har mange biler listet uten Autopilot og. Er jo bare snakk om software så mulig dem kan unlocle det gratis om du kjøper dog.

 

Tror veldig mange bestilte i Q1 og endret bestillingen til en med krok når det ble annonsert. For 8000kr ekstra er det jo en nobrainer å få med krok. Selv om man ikke har bruk for det selv gjør det bilen mye mere attraktiv ved salg.

 

Alle model 3 som utleveres nå har autopilot aktivert. 

 

Siden mange avbestilte og fikk ny bil levert i Q2 med hengerfeste viser det at utlevering av biler i Q2 var kunstig høy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...