sverreb Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 (endret) Ja og de klarer fint å produsere det. VW er ikke ett helt nytt selskap som Tesla.Spesifikt: Hva mente du med "etterspørselen er ikke like stor" (Og tesla er ikke et helt nytt selskap lengre) Endret 30. juli 2019 av sverreb 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Spesifikt: Hva mente du med "etterspørselen er ikke like stor" (Og tesla er ikke et helt nytt selskap lengre) Tesla er vel bare 14år, vs VW som har vært siden krigen. Når Tesla får bygget flere fabrikker vil det nok gå bedre. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 (endret) Tesla er vel bare 14år, vs VW som har vært siden krigen. Når Tesla får bygget flere fabrikker vil det nok gå bedre. Bør de ikke først lære seg å produsere lønnsomt og effektivt i den ene fabrikken de har? Endret 30. juli 2019 av uname -l 5 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Tesla er vel bare 14år, vs VW som har vært siden krigen. Når Tesla får bygget flere fabrikker vil det nok gå bedre. 14 år er lengre enn hva de fleste blir stående i en jobb. Det er grenser for hvor mange år man må ha for å greie å gjøre det samme som andre. Det er tross alt for det meste det det er snakk om: Gjøre det samme som andre alt har greid. Spørsmålet var imidlertid hva du mente med "etterspørselen er ikke like stor" m.h.p. VW golf. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Bør de ikke først lære seg å produsere lønnsomt og effektivt i den ene fabrikken de har? Den ene fabrikken som er i USA... Er det noe som produseres effektivt i USA.. unntatt våpen.. 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 14 år er lengre enn hva de fleste blir stående i en jobb. Det er grenser for hvor mange år man må ha for å greie å gjøre det samme som andre. Det er tross alt for det meste det det er snakk om: Gjøre det samme som andre alt har greid. Spørsmålet var imidlertid hva du mente med "etterspørselen er ikke like stor" m.h.p. VW golf. VW golf har de fleste inne på lager. Står sikker 20 nye golf utenfor nermeste Møller. Tesla sine biler de har på lager forsvinner iløpet av maks en dag eller to. Så produksjonen går på høygir i den ene fabrikken de har. Kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 VW golf har de fleste inne på lager. Står sikker 20 nye golf utenfor nermeste Møller. Tesla sine biler de har på lager forsvinner iløpet av maks en dag eller to. Så produksjonen går på høygir i den ene fabrikken de har. Kan ikke sammenlignes. Mener du med dette at VW ikke utnytter fabrikkapasiteten sin? Det tror jeg er veldig feil, slikt er neppe kompatibelt med lønnsom drift i bilbransjen. Uansett later etterspørselen av VW golf til å være ca 3-4x tesla model 3. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Mener du med dette at VW ikke utnytter fabrikkapasiteten sin? Det tror jeg er veldig feil, slikt er neppe kompatibelt med lønnsom drift i bilbransjen. Uansett later etterspørselen av VW golf til å være ca 3-4x tesla model 3.Akkurat det er vel ikke veldig overraskende. Model 3 koster nesten dobbelt så mye. Men man kan ikke si så mye om akkurat hvilken etterspørsel Tesla har, så lenge de er begrenset av produksjonskapasitet, ikke etterspørsel. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 (endret) Akkurat det er vel ikke veldig overraskende. Model 3 koster nesten dobbelt så mye. Men man kan ikke si så mye om akkurat hvilken etterspørsel Tesla har, så lenge de er begrenset av produksjonskapasitet, ikke etterspørsel. Etterspørsel er en funksjon av pris og det ser ikke ut til at de kan selge biler til en pris som gjør at de går med overskudd. Derav utallige priskutt. Kombinert med at markedet i økende grad velger billigutgavene med mikroskopiske marginer så ser det ikke bra ut. Edit: Gjennomsnittsprisen har falt med $10 000 per bil på under ett år. Endret 30. juli 2019 av uname -l 3 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 VW golf har de fleste inne på lager. Står sikker 20 nye golf utenfor nermeste Møller. Tesla sine biler de har på lager forsvinner iløpet av maks en dag eller to. Så produksjonen går på høygir i den ene fabrikken de har. Kan ikke sammenlignes. Tesla har 263stk Model 3 inventory biler på lager i Norge for øyeblikket. Det er ikke for de 2 siste dagene, men helt tilbake til april. Jeg forstår at du virkelig vil at Tesla skal lykkes, men respekter at andre bruker litt mer tid på å undersøke ting enn å bare leve i lykkerus. 3 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Akkurat det er vel ikke veldig overraskende. Model 3 koster nesten dobbelt så mye. Påstanden som ble fremsatt var at "etterspørselen er ikke like stor" om VW golf vs tesla model 3, som forklaring på hvorfor VW har mer tilpasninger enn hva tesla har. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Tesla har 263stk Model 3 inventory biler på lager i Norge for øyeblikket. Det er ikke for de 2 siste dagene, men helt tilbake til april. Jeg forstår at du virkelig vil at Tesla skal lykkes, men respekter at andre bruker litt mer tid på å undersøke ting enn å bare leve i lykkerus. Det er vel gjerne 250 modeller uten krok da? Og en god slant uten Autopilot også? Iallefall når jeg var ute etter inventory forsvant alle de interessange iløpet av få timer etter dem ble lakt ut på nettsiden. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Det er vel gjerne 250 modeller uten krok da? Og en god slant uten Autopilot også? Iallefall når jeg var ute etter inventory forsvant alle de interessange iløpet av få timer etter dem ble lakt ut på nettsiden. Autopilot ble standard ved forrige prisnedgang. Majoriteten av bilene er uten hengerfeste, som tyder på at etterspørselen for biler i Q2 var en del av kunder som handlet i Q1 og avbestilte. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Autopilot ble standard ved forrige prisnedgang. Majoriteten av bilene er uten hengerfeste, som tyder på at etterspørselen for biler i Q2 var en del av kunder som handlet i Q1 og avbestilte. Ja men dem har mange biler listet uten Autopilot og. Er jo bare snakk om software så mulig dem kan unlocle det gratis om du kjøper dog. Tror veldig mange bestilte i Q1 og endret bestillingen til en med krok når det ble annonsert. For 8000kr ekstra er det jo en nobrainer å få med krok. Selv om man ikke har bruk for det selv gjør det bilen mye mere attraktiv ved salg. Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Som vanlig gir det Musken meiner nada meining. Er ikkje i tyskland eller frankrike det blir solgt mest Tesla. Nå kjem det norske tesla-markedet til å svinne hen pga at anerkjennelsen ikkje inntreffer. Eeeh. Wow. Wow Takk for ekspertkommentaren. Da kan vel vi andre bare tusle tilbake til andre gjøremål da Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 30. juli 2019 Del Skrevet 30. juli 2019 Jeg vil si at en Camry eller Accord til halve prisen er overlegen en Model 3. Det synes jeg at du skal få lov til å si. Men det blir ikke riktig av den grunn Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Ja men dem har mange biler listet uten Autopilot og. Er jo bare snakk om software så mulig dem kan unlocle det gratis om du kjøper dog. Tror veldig mange bestilte i Q1 og endret bestillingen til en med krok når det ble annonsert. For 8000kr ekstra er det jo en nobrainer å få med krok. Selv om man ikke har bruk for det selv gjør det bilen mye mere attraktiv ved salg. Alle model 3 som utleveres nå har autopilot aktivert. Siden mange avbestilte og fikk ny bil levert i Q2 med hengerfeste viser det at utlevering av biler i Q2 var kunstig høy. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Alle model 3 som utleveres nå har autopilot aktivert. Siden mange avbestilte og fikk ny bil levert i Q2 med hengerfeste viser det at utlevering av biler i Q2 var kunstig høy. Evt Q1 kunstig lav da eller? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Evt Q1 kunstig lav da eller? Spørs om du mener inkludert bilene som står uten eier eller ikke... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. juli 2019 Del Skrevet 31. juli 2019 Spørs om du mener inkludert bilene som står uten eier eller ikke... De bilene er ikke solgt og heller ikke registrert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå