missi Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Med hvilke penger? Finnes det ikke journalister som tør stille kritiske spørsmål til lystløgner Musk? 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Tesla er ikke et bilselskap. Det er et teknologiselskap. Nei, de er en bilprodusent og ingenting annet. 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Generelt. Model 3 utklasser tilsvarende prisede 3-serie/C-klasse/A4 på det aller meste, selv før avgifter. Model S/X er også svært konkurransedyktige mot sine fossile ekvivalenter. Basert på hvilke kriterier? Nøyaktig hva er det S&X er så mye bedre på? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Basert på hvilke kriterier? Nøyaktig hva er det S&X er så mye bedre på? For model 3 bør det jo være en del da den i Europa utklasser sine konkurenter på salgsfronten. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 (endret) Basert på hvilke kriterier? Nøyaktig hva er det S&X er så mye bedre på?Nå varierer det akkurat hvilke kriterier S/X er bedre på utifra hva man sammenligner med. Men noen elementer som ofte går igjen er ytelser, selvkjøringsteknologi, sikkerhet og infotainment-løsning. Ett konkret eksempel der jeg ser på noen av forskjellene mellom X6 og Model X ved likest mulig pris/utstyr: Model X innstegsmodellen: $86.200 0-60 mph: 4,4 sekunder L x B x H: 504 x 200 x 168 cm - Overlegent firehjulsdrift (Kan se f.eks her, som viser hvordan det fungerer på Model 3: https://www.teslarati.com/tesla-model-3-beats-audi-quattro-in-roller-test-video/ ) - Overlegen sikkerhet. Beste SUVen noensinne testet av NHTSA. - Autopilot - Luftfjæring - 17" infotainment skjerm - Fjernstyrt oppvarming/nedkjøling BMW X6 xDrive50i xLine med perlemorslakk, driver assistance plus, dynamic damper control, lyspakke, oppvarmede bakseter og ratt, dashbord med lær: $87.600 0-60 mph: 4,6 sekunder L x B x H: 491 x 199 x 170 cm - Kun ACC - Luftfjæring kun bak - 10,2" infotainment skjerm - Ingen fjernstyrt oppvarming/nedkjøling Det er noen områder der X6 er bedre, man får f.eks mange flere interiørvalg, og opsjoner som Tesla ikke har, f.eks HUD. Og det er noen ting der personlig preferanse spiller inn, f.eks soltak vs panorama frontrute. Det er også en del områder der Model X er bedre, uten at man ser det i spesifikasjonene. Model X støyer mindre ved kraftig pådrag. Kreftene er alltid umiddelbart tilgjengelig - man slipper vente på at motoren skal fyre opp, og så føre kreftene gjennom en automatkasse. (Det vil være fullstendig utklassing på rolling start.) BMW har et bedre service-nettverk. BMWen tar et tankskip med bensin per uke for å holde i drift, med de økonomiske og miljømessige konsekvensene det har. Altså, bare for å konkludere litt, det er svært vanskelig å gjøre perfekte 1 til 1 sammenligninger - det vil alltid være forskjeller. Men jeg vet hvilken bil jeg hadde valgt i hvert fall! (Og *har* valgt, forsåvidt.) Endret 28. juli 2019 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Generelt. Model 3 utklasser tilsvarende prisede 3-serie/C-klasse/A4 på det aller meste, selv før avgifter. Model S/X er også svært konkurransedyktige mot sine fossile ekvivalenter. Jeg vil si at en Camry eller Accord til halve prisen er overlegen en Model 3. 7 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Jeg vil si at en Camry eller Accord til halve prisen er overlegen en Model 3.Man får verken Camry eller Accord til $20.100. Og nei, de er ikke i nærheten av like gode. 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 (endret) Men ingen har enda svart på hvilke penger tesla skal bruke til å bygge fabrikken. Tesla har lite kontanter og mye gjeld. Og skal liksom selge Y, lansere R2, lansere trekkvogn og en pickup. Uten penger... Endret 28. juli 2019 av missi 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Man får verken Camry eller Accord til $20.100. Og nei, de er ikke i nærheten av like gode. Sammenligner du en Camry med kortrekkeviddeversjonen som ikke en gang har varme i setene. Carmy/Accord er em divisjon over på alt utenom 0-100. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Men ingen har enda svart på hvilke penger tesla skal bruke til å bygge fabrikken. Tesla har lite kontanter og mye gjeld.Du må huske å oppdatere FUDen din ettersom ting endrer seg. Tesla har $5 mrd i kontanter og genererer flere hundre millioner dollar per kvartal. De har aldri hatt mer penger og de har aldri generert mer penger. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 (endret) Sammenligner du en Camry med kortrekkeviddeversjonen som ikke en gang har varme i setene.Jeg sammenligner med SR+. Foran har den 12-veis elektrisk justerbare skinnseter med varme og minne. (Camry L har 6-veis justerbare manuelle seter. Uten varme.) Endret 28. juli 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Du må huske å oppdatere FUDen din ettersom ting endrer seg. Tesla har $5 mrd i kontanter og genererer flere hundre millioner dollar per kvartal. De har aldri hatt mer penger og de har aldri generert mer penger. De har ikke 5 milliarder i kontanter. Det viser renteinntektene på regnskapet. De propper opp balansen ved kvartalsslutt, men reelt gjennom kvaratalet har de knapt halvparten. Positiv cashflow skyldes rekordlave investeringer og at de solgte ut varelageret. Underskudd er underskudd og underskudd er og blir normalen for det selskapet. Tipper ny bunnrekord i år dvs. over to milliarder i tap for 2019. 6 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Jeg sammenligner med SR+. Foran har den 12-veis elektrisk justerbare skinnseter med varme og minne. s/skinn/plast/ 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Du må huske å oppdatere FUDen din ettersom ting endrer seg. Tesla har $5 mrd i kontanter og genererer flere hundre millioner dollar per kvartal. De har aldri hatt mer penger og de har aldri generert mer penger. Du må huske å trekke fra gjeld fra dette kontantbeløpet. Og så MU du huske at Tesla taper penger og har måtte hente inn penger flere ganger etter at Musk har sagt at tesla aldri vil trenge å hente penger igjen. Det er ikke FUD, det er faktiske og beviselig observasjoner. Så, jeg lurer enda på hvilke penger Tesla skal bruke. Husk også at det er ikke Tesla som bruker penger på, eller eier, fabrikken i Kina. Det er det lokale investorer som gjør. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 s/skinn/plast/Ja, vegansk skinn. Bedre enn faktisk skinn. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 (endret) Du må huske å trekke fra gjeld fra dette kontantbeløpet.Absolutt ikke. Det er ikke sånn at jeg ikke har penger til mat fordi jeg har bare noen titusen på brukskontoen men et boliglån på millioner. Og så MU du huske at Tesla taper penger og har måtte hente inn penger flere ganger etter at Musk har sagt at tesla aldri vil trenge å hente penger igjen. Det er ikke FUD, det er faktiske og beviselig observasjoner. Så, jeg lurer enda på hvilke penger Tesla skal bruke. Husk også at det er ikke Tesla som bruker penger på, eller eier, fabrikken i Kina. Det er det lokale investorer som gjør. Tesla vil bruke pengene de genererer, samtidig som de vil ta opp mer gjeld. Det er helt ok å belåne investeringer som genererer penger. Endret 28. juli 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Ja, vegansk skinn. Bedre enn faktisk skinn. På hvilken måte da? 3 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Ja, vegansk skinn. Bedre enn faktisk skinn. Polyuretan. Det er hvit plast. 4 Lenke til kommentar
missi Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Absolutt ikke. Det er ikke sånn at jeg ikke har penger til mat fordi jeg har bare noen titusen på brukskontoen men et boliglån på millioner. Tesla vil bruke pengene de genererer, samtidig som de vil ta opp mer gjeld. Det er helt ok å belåne investeringer som genererer penger. Det er faktisk sånn at når du har fått lønn så kan du ikke bruke hele beløpet på mat og spill, for huslånet forfaller enten du vil det eller ei. Og når inntektene dine er lavere enn forefallende gjeld har du et økonomisk problem. Det er ikke greit å låne penger til investeringer når du ikke lenger er i vekst og du ikke klarer å oppnå overskudd på det du allerede har investert i. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Så lenge de vokser raskt går dette bra, sånn er alle pyramidespill. Stopper veksten da er det huttemegtu.... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå