xaco Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Det kan være helt ulike deler (f.eks. bremser) til en og samme bilmodell for en gitt produsent. Gjelder dette for samme typegodkjenning også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Gjelder dette for samme typegodkjenning også? Nei. Selv om delene er ulike, og ikke går om hverandre, kan de ha sammenlignbare egenskaper. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 9. august 2019 Forfatter Del Skrevet 9. august 2019 Seriøst dette... Ikke hørt noe mere. Får kontakte forbrukerrådet til uka. Dataring Finndel <[email protected]> tir. 30. jul., 10:17 (for 10 døgn siden) til meg Jeg har ikke oversikt over nøyaktig hva som har skjedd her, men vi er i kontakt med Hedmark Bilsenter. MVH Korab Neziri Generalsekretær Bil-Demontørenes Dataring Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Jøss. Send en påminnelsesmail. Hadde ikke latt det gå 10 dager med noe så useriøst. Vær på dem som en klegg til du får skikkelige svar. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 11. august 2019 Forfatter Del Skrevet 11. august 2019 Dataring Finndel fre. 9. aug., 16:56 (for 2 døgn siden) til meg Vi i administrasjonen har ikke kontroll over salg og levering av bildeler, men vi ønsker selvfølgelig at våre medlemmer skal opptre ærlig og redelig. Derfor har jeg tatt vare på mailene du har sendt og vil presentere dette på neste styremøte. Mer enn dette har vi ikke mulighet til å gjøre på nåværende tidspunkt. For reklamasjon eller klage på deler er du nødt til å fortsatt henvende deg direkte til det aktuelle bilopphuggeriet. MVH Korab Neziri Generalsekretær Bil-Demontørenes Dataring 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 13. august 2019 Forfatter Del Skrevet 13. august 2019 Nå har jeg snakket med Forbrukerrådet og igjen ringt Hedmark Bilsenter for å få hevet kjøpet. Venter på tilbakemelding... 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. august 2019 Forfatter Del Skrevet 14. august 2019 Ringte Hedmark Bilsenter i går etter å ha snakket med Forbrukerrådet. La fram saken for dem, der Forbrukerrådet sier jeg har krav på å få hevet kjøpet. Han skulle snakke med dem som hadde med dette kjøpet å gjøre, og ringe meg tilbake. Har ikke hørt et ord. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Mener ikke å hisse til krig, men håper du oppdaterer til siste slutt. Du kan bare vente noen uker hvis du ikke vil utlevére tankene med én gang her, i tilfelle noen involverte parter skulle lese det. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 Ikke hørt en dritt fra dem. Mail sendt nå. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Ikke noe hørt enda... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Ja, alle merkeforhandlere har deletegninger på sitt eget system. Dette er ikke noe utenforliggende firmaer slik som frittstående verksteder og bilopphuggerier får tilgang til. Fornuftige produsenter/importører/forhandlere har delekatalogene tilgjengelige på nett for hvermannsen (sluttkunde). I verste fall med brukernavn/passord som du kan få fra din merkeforhandler. https://partscatalog.deere.com/jdrc/ https://partstore.agriculture.newholland.com/us/MTGFarm/parts-search.html?csid=74ca3d841880cb71a3a0bb0711b2f6f3&sl=EN¤cy=#epc::mr56810ar942187bi845430-5129177 http://eame.agcopartsbooks.com/PartsBooksE/login.aspx?region=EAME https://www.agroparts.com/agroparts/homepage Forøvrig: oppslag på registreringsnr gir ikke bare bilmerke og årsmodell, men også chassisnummer. Alle delevarianter, endringer og sånt i delelister går på nettopp chassisnummer... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. august 2019 Forfatter Del Skrevet 22. august 2019 Blir Forbrukerkontoret ja. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. august 2019 Forfatter Del Skrevet 22. august 2019 Sånn, nå er skjema fylt ut og klage innsendt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Nå er jo biler i utgangspunktet ett søppel produkt hvor man legger stor innsats i og lage det så dyrt og dårlig man bare tør, rett over kundenes smertepunkt, man pleier også sørge for at det krever dyrt vedlikehold og legger null innsats i og lage de reperasjonsvennlige. På kommersielle produkter har man gjerne litt annen tilnærming, min lokale MF pusher skaffer fortsatt orginaldeler til produkter som gikk ut av produksjon i 1956. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå