Gå til innhold

Ny laptop fra elkjøp med ripe/skramme


Anbefalte innlegg

Hei folkens, Kjøpte en Huawei matebook laptop tidligere idag for studiene. Kjøpte den etter jobb var spent på å endelig få bruke den. Åpnet pakken og ser at det er en ripe/skramme på øverste siden av laptopen. Syns det er veldig merkelig at et nytt produkt som var forseglet har noe sånt. Dette ødela dagen min garantert. Brukte en del penger på den og ser nå at den har en ekkel liten ripe på seg. Jeg kjøpte denne på elkjøp og lurte på om noen vet om jeg kan få byttet den ut uten noen problemer? Jeg åpnet esken, så rundt på maskinen og la merket til det. Har ikke brukt den ettersom jeg ble veldig skuffet over dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som de har solgt deg et produkt som har kommet i retur via åpent kjøp. Disse produktene skal selvfølgelig selges som brukte til redusert pris, men elektrobutikkene forsøker ofte å selge dem som nye for å ikke tape penger. Dette har det vært flere mediesaker rundt, blant annet i TV2 Hjelper Deg. 

 

Dra tilbake til butikken og krev å få byttet den i en ny, uåpnet modell, eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Ripen er ganske liten og jeg tenker de fleste folk ville enten ikke merket det eller kanksje ignorert det, men ikke jeg. Det ser ut som et lite "kutt" på lokket til maskinen.

 

Jeg er mer eller mindre bestemt på at jeg bytter denne ut idag. Når man kjøper noe nytt så skal produktet være feilfritt.

 

 

 

 

Det er vel ikke verre enn at du tar den med til butikken og forklarer problemet.

 

Hvor stor/synlig er denne ripen, og hvor eksakt er den plassert? Er det mere enn kun den ene skrapen?

Lenke til kommentar

Kanksje de har gjort det. Syns det er merkelig siden jeg spurte tydelig om den ikke var brukt og at jeg får en ny vare. Har opplevd lignende før med en mobil som kom uforseglet og var helt klart brukt.

 

Pakken var til og med forseglet. Enten har elkjøp forseglet den selv og prøvd å selge som ny eller så er det en produksjonssfeil.

 

 

 

 

 

Høres ut som de har solgt deg et produkt som har kommet i retur via åpent kjøp. Disse produktene skal selvfølgelig selges som brukte til redusert pris, men elektrobutikkene forsøker ofte å selge dem som nye for å ikke tape penger. Dette har det vært flere mediesaker rundt, blant annet i TV2 Hjelper Deg.

 

Dra tilbake til butikken og krev å få byttet den i en ny, uåpnet modell, eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Reklamér så fort som mulig ihvertfall, ellers blir det fort vanskeligere...

 

Et lite kutt kan vel tenkes å komme fra produksjon også (håndtering av deler hos underleverandør osv), men generelt er inspeksjonen av ferdige produkter god.

 

Riper blir det fort nok, så hvis de tilbyr gavekort/prisavslag ville jeg tatt det og satt et passende klistremerke over  :)

Lenke til kommentar

Nå vil jeg personlig heller ha den byttet ut med en ny istedenfor et gavekort, men får se hvordan det går. Har trossalt bare gått en dag siden jeg kjøpte den.

 

 

 

 

Reklamér så fort som mulig ihvertfall, ellers blir det fort vanskeligere...

 

Et lite kutt kan vel tenkes å komme fra produksjon også (håndtering av deler hos underleverandør osv), men generelt er inspeksjonen av ferdige produkter god.

 

Riper blir det fort nok, så hvis de tilbyr gavekort/prisavslag ville jeg tatt det og satt et passende klistremerke over :)

Lenke til kommentar

Men fikk dere byttet iphonen? Eller var gavekortet nok til å overse feilen?

 

Vi fikk lov å bytte og synes jeg å huske.

Men var såpass bra tilbud vi kjøpte den på at vi valgte å beholde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...