Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Avstand fra Oslo, kjøp av hus

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Hei

Hvor langt unna Oslo må man for å kjøpe enebolig?

Hvor langt unna Oslo, i Oslo kan man kjøpe et sted å bo som er ved vannet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Det finnes eneboliger ved oslofjorden i oslo, det spørs bare på budsjettet ditt..

Det er klart, tenkte ikke i sentrum men litt i utkanten kanskje.

rundt 4mill hvis det er mulig.

men tenkte også på enebolig, hvor langt unna oslo man egentlig må

Lenke til kommentar

Ser på finn.no at i sjølve Oslo så er billegaste einebustaden denne. Antyda totalkostnad 4,8 mill på Skillebekk.

Tomt på nesten eit mål, men huset er berre på 80 kvm.

På generell basis så er det ikkje avstanden til Oslo sentrum i seg sjølv som driver opp prisen. Det som er prisdrivande er om huset ligg sentrumsnært eller langs ein hovedtrasé enten det er veg eller skinner.

Grunnen til dette er at den geografiske avstanden betyr lite, det som betyr noke er kor lang tid du vil bruke inn til sentrum. Derfor er eigedomar nært togstasjonar med ruter til Oslo S ekstra dyre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvor langt unna Oslo må man for å kjøpe enebolig?

Hvor langt unna Oslo, i Oslo kan man kjøpe et sted å bo som er ved vannet?

Eneboliger får man kjøpt overalt, også midt i Oslo. Som andre har vært inne på, kommer det kun an på ditt budsjett. Prisene (for sammenlignbare boliger) synker etterhvert som du kommer lenger unna Oslo (for eksempel er Ski mye dyrere enn Ås, da Ås ligger ca 10 km lenger fra Oslo). En bolig som ligger sentralt i for eksempel Ski (nær togstasjonen) er dyrere enn en sammenlignbar som ligger noen km unna sentrum.

Med vannet, mener du sjøen (Oslofjorden), eller nær et vann?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Prisene har gått opp her også, men for bare 2 år siden kjøpte jeg:
- Enebolig, ca 150 primær kvadrat

- 6 min gangavstand til togstasjon

- 38 min togreise til Oslo S

- nybygg

for 3,8 mill

Dette var i Tomter, og ligger landlig, og litt utenfor radaren siden det ligger rett over østfold-grensa.

Men altså fortsatt en farbar vei til Oslo

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

38 min togreise til Oslo er i meste laget, spør du meg. I Lillestrøm er det veldig mange eneboliger i den prisklassen, og togturen til Oslo S tar bare 10 minutter.

Minuset er at du må bo i Lillestrøm.... Snork...

Ny enebolig i Lillestrøm for 3,8 mill? Prøv heller 13,8 mill så er du litt nærmere.

Lenke til kommentar

Billegaste einebustaden på Lillestrøm som eg kan finne er lagt ut med ein totalpris på 6 mill.

Den bustaden ligg i Strømmen, ca 3,3 km frå togstasjonen. I følge google tek det 41 minutt å gå (eller 12 minutt å sykle) til Lillestrøm stasjon. Så total reisetid til Oslo S blir 51 minutt.

Det er 7 minutt lengre reisetid enn Drogin har, i tillegg til at dette huset kostar 50% meir enn trådstarter sitt budsjett.

Dersom trådstarter vil gå ned i standard til rekkehus så er det mulig å få rekkehus i nærheita av Lillestrøm til ca 4 mill, men også dei ligg minst 40 minutts gåavstand frå togstasjonen.

Så ja, trådstarter kan kjøpe rekkehus på Lillestrøm og sleppe unna med berre 10 minutts togreise i staden for 38 minutt. Men totalt sett så blir reisetida lengre.

Lenke til kommentar

Ny enebolig i Lillestrøm for 3,8 mill? Prøv heller 13,8 mill så er du litt nærmere.

Hvem sa noe om ny?

Får leilighet midt i sentrum til 2 Mill. Kan da ikke koste så mye mer for en gammel enebolig litt lengere unna? Det er mange slitne eneboliger i Lillestrøm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvem sa noe om ny?

Referansen i #7 viser til nybygg. En sliten rønne som må pusses opp for millioner er ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar

Hvem sa noe om ny?

Får leilighet midt i sentrum til 2 Mill. Kan da ikke koste så mye mer for en gammel enebolig litt lengere unna? Det er mange slitne eneboliger i Lillestrøm.

Han du svarte refererte til nybygg. Hjelper ikke med brukte boliger heller, de aller billigste eneboligene i Lillestrøm selges til over 6 mill, og de er i såfall rene oppussingsobjekt. Og leilighet til 2mill i sentrum sier du? En liten 40kvm ligger stort sett over 3 mill. Ny 60kvm ligger gjerne på 5-6 mill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...