Mr.M Skrevet 11. august 2019 Del Skrevet 11. august 2019 Dette er jo «genialt»! Fyll opp trafikkbildet med veldig lange og unødvendig brede sykler. Sykler som er til en fare for fotgjengere og i veien for bilene. Fremkommelighet og effektiv trafikkavvikling er i alle fall ikke målet med disse. mulig det ikke var et spesielt godt valg å satse på den type sykkel. Forestiller meg det er en vinglete opplevelse, inntil man takler teknikken? Synes denne, som er omtalt på TU tidligere, fremstår mer brukervennlig og praktisk. https://www.tu.no/artikler/verken-jennie-eller-erlend-har-forerkort-dette-ble-losningen/222276 Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Gjett hva - artikkelen og tråden handler om lastesykler. Og det er en avsporing i denne sammenheng å henge seg opp i nedsnødde biler og dems eiere i et vinterbilde av collets gate. Du får klage til debattanten som publiserte et bilde av nedsnødde biler. Og siden et av poengene var vanskelighetene med lastesykler om vinteren, har en sammenligning med konkurrerende transportmidler svært mye med saken å gjøre. Pål Jensen Endret 14. august 2019 av 55GE57GD Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Du får klage til debattanten som publiserte et bilde av nedsnødde biler. Og siden et av poengene var vanskelighetene med lastesykler om vinteren, har en sammenligning med konkurrerende transportmidler svært mye med saken å gjøre. Pål Jensen Seriøst, har du ikke fått med at det er meg som postet bildet (hvor underteksten faktisk er oppdatert), hvorfor tror du jeg gjentatt forsøker forgjeves å forklare bakgrunnen for det.Tror jeg legger denne tråden død for jeg orker ikke kommunisere med en vegg av motstand lengre. Det virker helt meningsløst å fortsette prøve å forklare at bakgrunnen til min post her ikke gjelder biler overhodet , men kong vinter. Endret 14. august 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2019 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Hvorfor la du ut det bildet da? Det er jo du som avsporer tråden og i tillegg er frekk i tilsvar til andre? Biler må vekk fra gatene i Oslo (parkering/"lagring"). Men det er selvsagt utopi. Vær så snill å slutt .Les mine innlegg fra starten av tråden og se på bildet igjen.Jeg stiller spørsmålstegn hvorvidt disse lastesyklene er egnet eller ikke og om det er et pr.stunt , og om de overhode er egnet allment i Oslos gater (i gater like den som avbildet) når kong vinter melder sin ankomst. Det dreier seg ikke om biler, kjørende eller parkerte , andre syklende til/fra jobb eller noe annet. Som skattebetaler til Oslo kommune føler jeg meg faktisk berettiget til å komme med kritikk eller stille spørsmål til noe (ett av flere stunts) jeg mener er overdreven/unødvendig sløsing med skattebetaleres midler fra mdg og byrådet. Endret 14. august 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Vær så snill å slutt .Les mine innlegg fra starten av tråden og se på bildet igjen. Jeg stiller spørsmålstegn hvorvidt disse lastesyklene er egnet eller ikke og om det er et pr.stunt , og om de overhode er egnet allment i Oslos gater (i gater like den som avbildet) når kong vinter melder sin ankomst. Det dreier seg ikke om biler, kjørende eller parkerte , andre syklende til/fra jobb eller noe annet. Som skattebetaler til Oslo kommune føler jeg meg faktisk berettiget til å komme med kritikk eller stille spørsmål til noe (ett av flere stunts) jeg mener er overdreven/unødvendig sløsing med skattebetaleres midler fra mdg og byrådet. Jeg har naturligvis oppfattet at du ved å gjengi bildet av nedsnødde biler mener at el-lastesykler ikke egner seg på vinterføre. Men dine meninger forhindrer ikke at også biler har problemer på vinterføre. Og du har ikke monopol på hva folk skal mene om dette. Slike meningsmonopoler opprettes bare i land vi ikke liker å sammenligne oss med. Pål Jensen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Vær så snill å slutt .Les mine innlegg fra starten av tråden og se på bildet igjen. Jeg stiller spørsmålstegn hvorvidt disse lastesyklene er egnet eller ikke og om det er et pr.stunt , og om de overhode er egnet allment i Oslos gater (i gater like den som avbildet) når kong vinter melder sin ankomst. Det dreier seg ikke om biler, kjørende eller parkerte , andre syklende til/fra jobb eller noe annet. Som skattebetaler til Oslo kommune føler jeg meg faktisk berettiget til å komme med kritikk eller stille spørsmål til noe (ett av flere stunts) jeg mener er overdreven/unødvendig sløsing med skattebetaleres midler fra mdg og byrådet. Hvor mange dager i året har slike snøfylte gater i Oslo? Det tar typisk ikke veldig lang tid før det blir brøytet. Fordelen med en slik sykkel er uansett at de klarer seg med en mye mindre brøytestripe enn en bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå