jokki Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg har brukt suse 8.2/9.0 et par ganger, og bestemte meg nylig for å prøve xandros som er basert på debian, mye på grunn av apt-get som har blitt omtalt som et rett og slett genialt pakkesystem. I suse brukte jeg .Rpm noe som gikk veldig greit. Jeg kan sikkert bruke det nå også, men vil gjerne prøve apt-get som skal være så mye bedre. Bare ta for et eksempel så vil jeg instalere opera 7.50(mozilla liker jeg ikke) Filene finnes her: http://snapshot.opera.com/unix/7.50-Previe...intel-linux/en/ Hvilken fil skal jeg velge, og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 I den listen kan du velge en av deb pakkene(statisk eller dynamisk linket) og gjøre en dpkg -i pakkenavn i shellet når du har lastet ned. Når en skal installere deb pakker direkte så er det enklest å bruke dpkg direkte. Om du har opera i en av apt sourcene dine (i /etc/apt/sources.list - du kan f.eks. gjøre en 'apt-cache search opera' for å sjekke) så er det bare å bruke 'apt-get install pakenavn'. Opera ligger dog garantert ikke i noen av default sourcene i en debianinstall. Da må du i så fall ha lagt dem til selv. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Tusen hjetlig takk for hjelpen, dette var jo genialt enkelt! Mens jeg er i gang her, Hvilke settings bør jeg ha på fonts i opera uten at det ser helt føkka ut? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 For å få "fine" fonter i nettlesere"(alt er jo lagd med tanke på MSIE) så bruker jeg å installere pakken msttcorefonts som er MS sine frie ttf fonter. Prøv det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå