Gå til innhold

Kjøpe eller bygge pc?

Anbefalte innlegg

Ønsker å få meg en kraftig pc for en gangs skyld, nå som jeg har klart å samle opp en god sum på kontoen. Er ikke så interessert i å bygge selv, men kan vurdere det dersom det er mye rimeligere. Kan ingenting om bygging av pc og er ikke så interessert i å bruke mye tid på research og sette meg inn i det. Har dere forslag til PCer jeg kan kjøpe eller en ferdig build som det går an å følge (klarer selvfølgelig ikke å sette opp noe slikt selv). Budsjettet er på rundt 20 000, kan strekke meg litt ekstra hvis det har mye å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Budsjettet ditt på 20 000kr, gjelder dette skjerm, mus og tastatur inkl den summen?

Bygge selv er ingen hokus pokus, det er akkurat som lego, veldig enkelt, anbefaler deg å se et par filmer på youtube så ser du at det er ganske enkelt.
Du får også en bedre tilpassa PC til deg selv med å bygge selv.<

Hvilke spill kommer du til å spille? Andre viktige ting du vil bruke maskinen til?

Vil anbefala å kikke på nye generasjon CPU fra AMD, ser feks komplett.no ikke har lagd slike ferdig pcer enda med nyeste CPU, så her må man nok smøre seg litt med tolmodighet! Eller kjøpe enkeltkomponenter og bygge selv.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

I førstepost i denne tråden "Den perfekte PC-pakke" er det foreslått forskjellige selv bygg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

Når det gjelder ferdig bygde pc'er er det bla. Komplett som tilbyr det. Her er et eksempel:

https://www.komplett.no/product/11532/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-a175?offerId=KOMPLETT-310-11532#

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Komplett kan vel tilpasses nesten som du ønsker det selv, jeg anbefaler å bruke dem. Mener det er verdt det å la de bygge den for deg, særlig om du ikke er godt over snittet fingernem. Å bygge selv går kanskje bra 9/10 ganger, selv for nybegynneren, men er ikke verdt ergrelsen, bryet og utgiftene dersom du ødelegger en komponent, spesielt hvis du ikke vet hvilken og må betale noen for feilsøking først.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...