Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om 4G backup til fiberlinje


Anbefalte innlegg

Hei.


Jeg ønsker å ha 4G backup med automatisk failover dersom fiberlinjen skulle feile.


Har kjøpt NETGEAR LB2120 4G modem som skal kunne gjøre dette. https://www.netgear.com/home/products/mobile-broadband/lte-modems/LB2120.aspx


 


Når jeg setter det opp mellom den sorte lille boksen der fiberkabelen kommer inn (hussentral? - se bilder under) og ruteren fra Telenor vil den ikke koble seg på fiber nettverkslinjen.


 


Når jeg gjør akkurat det samme hjemme kobler den seg på fiber nettverkslinjen med en gang den skrur seg på. Videre fungerer ruteren fra Telenor som vanlig. Kobler jeg fra fiberkabelen ved inntaket i veggen går den automatisk over på 4G og Telenor ruteren fungerer fortsatt som normalt.


 


På jobb er det et bedriftsabonnement. Har også prøvd den sorte lille boksen (hussentral) som virket hjemme, på jobben uten hell.


 


Erfaringen så langt med Telenor er at de ikke kan svare på noe rundt dette da de visstnok har en dyr bedriftsløsning for backup som de sikkert vel selge. 


 


Hvorfor fungerer dette hjemme og ikke på jobb? Noen som har noen tanker om det hadde jeg blitt veldig glad!   :)


 


Forslag til andre rimelige løsninger som har 4G backup med sømløs automatisk failover?


post-125053-0-44303400-1563911204_thumb.png

post-125053-0-70943300-1563911210_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...