Gå til innhold

Powercolor 9800PRO funker ikke

OnetroM

Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat et 9800PRO kort fra Powercolor og har nå prøvd en rekke ting; vedlagte drivere, nye drivere, gamle drivere, reinstallert XP osv med samme problem: Feilmeldingen "utsatt skriving mislyktes, alle data mistet osv" Filbanen blir angitt og er på forskjellige steder avhengig av hvilke program som skal ha tilgang eller noe sånt. Hele greia resulterer i alle fall i at pc'n yter 2% og må restartes i sikkermodus, dersom den klarer det..

Jeg hadde 9200 kort i tildligere uten problemer og reinstallering av xp skulle også fjerne evt rester av gammel moro. Kortet 'funker' uten drivere i vanlig VGA og da dukker ikke feilmeldingene opp (annet enn ny HW funnet). Faktisk også prøvd med og uten SP1 og oppdateringer i XP.

AGP instillingene i BIOS er det ikke allverden å gjøre med annet en enabled/disabled. Frekvens og spenningsreguleringer på AGP-settingene tror jeg andre får ta seg av.

Mye som tyder på HW-problem spør du meg, men jeg orker ikke vente til over nyttår på nytt og har ikek helt gitt opp enda.

Noen som har vært borti samme problemer selv, eller enda bedre; funnet en løsning?

HW:

Athlon XP2200+ 1,8Ghz

MSI K7N2-L Hovedkort Socket A Dual-DDR

512 Ram

+ powercolor 9800 pro 128mb som ikke helt vil samarbeide..

:xmas:

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...