coffeee Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Da har jeg misforstått. Beklager. Jeg trudde dette var en humor-tråd. Det er jo riktignok en høy andel klovnerivirksomhet her.. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Hehe, jeg trodde kanskje du ville innrømme tabben. Men ikke den karen nei Jeg stopper diskusjonen med en gang, du bare finner på ting allikevel. Ja det blir en litt artig sak når alle en er uenige med på død og liv skal puttes i samme boks. De som hater muslimer er høyreekstreme. De ekstreme muslimene de hater mest av alt er høyreekstreme. Skulle nesten tro noen prøvde å gjøre begrepet ubrukelig 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. august 2019 Del Skrevet 2. august 2019 Kan folk slutte å si at medier finansiert av stater er nøytrale i sin informasjonsformidling? De er aldeles ikke nøytrale. Selvfølgelig ikke nøytrale, men kanskje blant de mest nøytrale vi har? Jeg synes det er få nyhetsformidlere som er såpass nøytrale som NRK og jeg tror området de er minst nøytrale er utenriks der vi gjerne får de samme vinklingene som en stort sett gjør over hele vesten. 3 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 2. august 2019 Forfatter Del Skrevet 2. august 2019 Denne blir aldri gammel. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 (endret) Ny høyreekstrem terror i USA: I El-Paso drepte en høyreekstrem terrorist minst 20 mennesker -- 26 skadde, mange av dem i livsfare. https://www.nytimes.com/2019/08/03/us/el-paso-walmart-shooting.html Endret 4. august 2019 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 (endret) Ny høyreekstrem terror i USA: I El-Paso drepte en høyreekstrem terrorist minst 20 mennesker -- 26 skadde, mange av dem i livsfare. https://www.nytimes.com/2019/08/03/us/el-paso-walmart-shooti...pluss en ng.html ...pluss en ny skyte-episode mindre enn et døgn senere i nærheten av Dayton, Ohio. Minst 9 skal være drept. Ellers er det interessant å høre at i kjølvannet av El Paso-skytingen har flere nevnt ABB som en slags foregangsmann for denne og lignende hendelser. Endret 4. august 2019 av SilverShaded 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 (endret) Ja det blir en litt artig sak når alle en er uenige med på død og liv skal puttes i samme boks. De som hater muslimer er høyreekstreme. De ekstreme muslimene de hater mest av alt er høyreekstreme. Skulle nesten tro noen prøvde å gjøre begrepet ubrukelig Forklar gjerne hovedforskjellen mellom høyreekstremistiske muslimer og vestlige. Min komplette liste: Kristendom i stedet for islam, europeiske gener for hudfarge i stedet for arabiske, bor i land med vestlig/humanistisk/gresk filosofi i stedet for land med arabisk/islamsk/arbrahamittisk filosofi. Begge ønsker fascisme, i samfunn hvor deres ledere skal ha all makt og være hevet over loven, og kunne skrive lover uten flertall i befolkningen, undertrykke minoriteter som ikke tilhører herskerklassen, i samfunn med store klasseskiller, spesielt mellom menneskene som deler ledelsens ideologi og dem som ikke gjør det, og ønsker å sensurere pressen og formidle sin ideologi ovenfor folket, med strenge straffer for å formidle nyhetssaker eller virkelige fremstillinger av historien som ikke stemmer med de høyreekstreme sitt narrativ. De verdsetter styrke og makt fremfor kunnskap, debatt og intellekt -- og fører uunngåelig til dårligere rettigheter for kvinner, fordi de ikke er fysisk sterke nok, og minoriteter. ...hvis du ikke tror at høyreekstreme vestlige ultimat ønsker å fjerne demokratiet, så trenger du å se på historiebøkene og de ufiltrerte utsagnene fra ledelsen til høyreekstreme sine samlinger, litegranne. Endret 4. august 2019 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Mer enn tredve mennesker drept i to masseskytinger innenfor et døgn. Forferdelig. Kommer det til å bli gjort noe med det? Nei, selvfølgelig ikke, ref klippet som ligger noen poster over her. Hvis noen kan være uenig at dette er helt sinnsykt er de too far gone. 4 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Mer enn tredve mennesker drept i to masseskytinger innenfor et døgn. Forferdelig. Kommer det til å bli gjort noe med det? Nei, selvfølgelig ikke, ref klippet som ligger noen poster over her. Hvis noen kan være uenig at dette er helt sinnsykt er de too far gone. Jeg skal ikke spekulere i hvilke motiv disse skytingene har (som noen her har gjort allerede), men jeg skal peke til en annen skummel statistik som viser noen undertoner venstresiden er totalt ignorante over. Av de 10 dødligste masseskytingene som har skjedd de siste årene har 8 stykken gjærningsmenn vokst opp uten en far i huset, og er det en faksjon som har vært konsekvent på å ødelegge kjernefamilien så er det venstresiden med sin "no-fault divorce policy". Barn som vokser opp i hjem uten en far er i en risikogruppe for en rekke problemer som kriminalitet og alkoholmissbruk og så videre. Så venstresiden må nesten ta sin del av ansvaret for slikt, spesielt med tanke på hvordan politikken deres demoniserer menn, og da spesielt hvite menn. Jeg har hørt ganske så dystre spådommer for fremtiden hvor den vestlige verden vil bli badet i blod takket være denne demoniseringen. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 (endret) Jeg skal ikke spekulere i hvilke motiv disse skytingene har (som noen her har gjort allerede) Nå hadde jo han i El Paso publisert et innvandringskritisk manifest før angrepet, da, og var en uttalt høyreekstremist. edit: Det er vel ikke så veldig lenge siden mange fortsatt gjettet på muslimer hver gang de hørte om denne typen terror. Ikke like mange som gjør det nå.. Endret 4. august 2019 av frohmage 3 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Nå hadde jo han i El Paso publisert et innvandringskritisk manifest før angrepet, da, og var en uttalt høyreekstremist. edit: Det er vel ikke så veldig lenge siden mange fortsatt gjettet på muslimer hver gang de hørte om denne typen terror. Ikke like mange som gjør det nå.. Jeg vet, men jeg ville vente til en offisiel utalelse egentlig. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Jeg skal ikke spekulere i hvilke motiv disse skytingene har (som noen her har gjort allerede), men jeg skal peke til en annen skummel statistik som viser noen undertoner venstresiden er totalt ignorante over. Av de 10 dødligste masseskytingene som har skjedd de siste årene har 8 stykken gjærningsmenn vokst opp uten en far i huset, og er det en faksjon som har vært konsekvent på å ødelegge kjernefamilien så er det venstresiden med sin "no-fault divorce policy". Barn som vokser opp i hjem uten en far er i en risikogruppe for en rekke problemer som kriminalitet og alkoholmissbruk og så videre. Så venstresiden må nesten ta sin del av ansvaret for slikt, spesielt med tanke på hvordan politikken deres demoniserer menn, og da spesielt hvite menn. Jeg har hørt ganske så dystre spådommer for fremtiden hvor den vestlige verden vil bli badet i blod takket være denne demoniseringen. Dette er noe av det rareste jeg har lest. Over halvparten av de demokratiske presidentkandidatene for 2020 er hvite menn. Alle demokratiske presidenter har vært hvite menn, med unntak av en. I kongressen er det 60% hvite menn. I huset er det 71% hvite menn. Det siste tallet er spesielt interessant, siden de bare utgjør omlag 38% av befolkningen. Poenget er veldig tydelig, det er ingen kamp mot hvite menn eller demonisering av dem. Det er bare et konservativt narrativ som er skapt fordi man er redd for å miste sin overlegne status. Du er altså kritisk til at man skal kunne skille seg dersom man ikke får ekteskapet til å fungere. OK. Og vi alle vet jo at det ikke er sånn at republikanere eller konservative generelt skiller seg. Donald sine to tidligere fruer døde sikkert de. Det er interessant hvordan konservative vil gjøre alt annet enn å innføre strengere våpenlovgivning for å få ned antallet masseskytinger. Nå er det tydeligvis å forby skilsmisse. Interessant er det jo også at republikanere har hatt presidenten i 41 år siden 1953, mens demokratene bare har hatt den i 25 år. Likevel er alt som går galt i USA tydeligvis demokratene sin feil. Rart det der. Men klart, du har jo "hørt" ting, så man kan jo ikke motsi det. 5 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Mer enn tredve mennesker drept i to masseskytinger innenfor et døgn. Forferdelig. Kommer det til å bli gjort noe med det? Nei, selvfølgelig ikke, ref klippet som ligger noen poster over her. Hvis noen kan være uenig at dette er helt sinnsykt er de too far gone. Er ikke uenig i at drap er ille. 30 mennesker er dog lite i forhold til 3000 per dag i USA. Men den type drap jeg snakker om her er jo ikke sinnssykt i det hele tatt, ifølge den "gode" siden. Disse drapene skal feires, tydeligvis. Jeg er ikke overrasket over at det renner over for folk, når de lever i et så degenerert samfunn som vi gjør. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Dette er noe av det rareste jeg har lest. Over halvparten av de demokratiske presidentkandidatene for 2020 er hvite menn. Alle demokratiske presidenter har vært hvite menn, med unntak av en. I kongressen er det 60% hvite menn. I huset er det 71% hvite menn. Det siste tallet er spesielt interessant, siden de bare utgjør omlag 38% av befolkningen. Poenget er veldig tydelig, det er ingen kamp mot hvite menn eller demonisering av dem. Det er bare et konservativt narrativ som er skapt fordi man er redd for å miste sin overlegne status.Jeg snakker om når de innførte "no-fault divorce" etter påvirkning av feminister og hvordan dette påvirker barn når de vokser opp. Dette er hva man kan kalle "point zero" for slike ekstremister. Du er altså kritisk til at man skal kunne skille seg dersom man ikke får ekteskapet til å fungere. OK. Og vi alle vet jo at det ikke er sånn at republikanere eller konservative generelt skiller seg. Donald sine to tidligere fruer døde sikkert de. Det er interessant hvordan konservative vil gjøre alt annet enn å innføre strengere våpenlovgivning for å få ned antallet masseskytinger. Nå er det tydeligvis å forby skilsmisse.Virkelig? Hva slags retorikk er dette? Det har alltid vært lov å skille seg, men før så måtte man ha en god grunn til det, ikke noe som var basert kun på følelser (og kvinner føler veldig mye). Interessant er det jo også at republikanere har hatt presidenten i 41 år siden 1953, mens demokratene bare har hatt den i 25 år. Likevel er alt som går galt i USA tydeligvis demokratene sin feil. Rart det der.Hold presidentene utenfor, jeg gir totalt blaffen i dem for de er ikke relevante for diskusjonen. Men klart, du har jo "hørt" ting, så man kan jo ikke motsi det.Ja, jeg har hørt spekulasjoner på podkasts og hva som kan skje hvis man dytter ting for langt, for det er det den koko venstresiden driver med og det finnes helt sikkert personer der ute som blir lei av å bli dyttet rundt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Er ikke uenig i at drap er ille. 30 mennesker er dog lite i forhold til 3000 per dag i USA. Men den type drap jeg snakker om her er jo ikke sinnssykt i det hele tatt, ifølge den "gode" siden. Disse drapene skal feires, tydeligvis. Jeg er ikke overrasket over at det renner over for folk, når de lever i et så degenerert samfunn som vi gjør. ..."så degenerert samfunn som i dag"..? Utdyp gjerne. 1 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 (endret) ..."så degenerert samfunn som i dag"..? Utdyp gjerne. Når du klarer å sitere noe jeg faktisk har sagt, så skal jeg vurdere det. Klikk på linken i posten du siterte også, så kan du se at 40-50 millioner avkom av mennesker blir drept hvert år, 125 000 hver dag. Hvis du ikke mener det er degenerert å terminere (les:drepe) friskt liv, så er denne diskusjonen over. Endret 4. august 2019 av amor patriae Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Er ikke uenig i at drap er ille. 30 mennesker er dog lite i forhold til 3000 per dag i USA. Men den type drap jeg snakker om her er jo ikke sinnssykt i det hele tatt, ifølge den "gode" siden. Disse drapene skal feires, tydeligvis. Jeg er ikke overrasket over at det renner over for folk, når de lever i et så degenerert samfunn som vi gjør. Et embryo er ikke nærmere et liv enn en enkel sædcelle engang. Regner med du aldri har tatt deg en runk eller hatt beskyttet samleie. Bare tenk på alle babyene du drepte da? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Virkelig? Hva slags retorikk er dette? Det har alltid vært lov å skille seg, men før så måtte man ha en god grunn til det, ikke noe som var basert kun på følelser (og kvinner føler veldig mye). Så enkelt som det har du vist at du ikke har noe bedre kvinnesyn enn den jevne islamist. Tror du må levere deg selv inn til naturhistorisk museum, de er interessert i fossiler. 4 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 4. august 2019 Del Skrevet 4. august 2019 Et embryo er ikke nærmere et liv enn en enkel sædcelle engang. Regner med du aldri har tatt deg en runk eller hatt beskyttet samleie. Bare tenk på alle babyene du drepte da? Et embryo er et avkom fra to mennesker, og har evnen til å bli et menneske. En sædcelle, eller eggcelle, kan ikke bli et menneske alene. Men jeg kan jo ikke stille for store krav til barnemorderne, ettersom de sliter med å forstå det jeg skrev over. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg