CommanderKeen Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 De kommer til å bryte loven uansett, så hvorfor gjøre det vanskeligere/umulig for lovlydige borgere å utøve selvforsvar? Som samfunn må man spørre hva som veier tyngst; rifler for sport og nytelse eller andres liv. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 I de fleste delstater er det en alvorlig forbrytelse å planlegge å drepe noen, som han gjorde, når han lette etter pistolen sin med hensikt å bruke den til å drepe sin eks. Selv om planen ikke blir satt ut i livet. Det er helt feil, han planla ingenting, han bare plutselig tenkte på å gjøre det. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Til syvende og sist handler det uansett om medmenneskelighet. Over tyve prosent av milennials i USA sier de ikke har én eneste venn. Mange av disse går så på nettsteder på 8chan, der de kan sutre sammen over de elendige livene sine, og skylde på alle andre for at de ikke har sex og ingen liker dem. Så skyter noen av dem mange mennesker. Fellesnevneren? Ytre høyre. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Du mener altså at med mindre man kan stoppe hundre prosent av lovbruddene, er det ikke vits å stoppe noen av dem? OK. Skjønner ikke hvordan du kommer frem til den slutningen. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Som samfunn må man spørre hva som veier tyngst; rifler for sport og nytelse eller andres liv. Det handler om retten til millioner av mennesker å kunne forsvare sitt eget liv, mot risikoen om at et par nutcases her og der går amok. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Nei. Jeg har vel strengt tatt vist til tusenvis av eksempler. Men det blir for mye å forvente at du klarer å henge med når tallene blir høye. Eksempelet du kom med, og som jeg kommenterte, var ett eksempel. Jeg merker meg at du heller enn å forholde deg til dette enda en gang tyr til personangrep. Snurrig fra deg som i denne tråden anklaget andre for å bidra til lavt nivå. 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Det handler om retten til millioner av mennesker å kunne forsvare sitt eget liv, mot risikoen om at et par nutcases her og der går amok. Ja, det handler om retten til å forsvare eget liv. Det virker som du ikke skjønner det. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 20. august 2019 Forfatter Del Skrevet 20. august 2019 Eksempelet du kom med, og som jeg kommenterte, var ett eksempel. Jeg merker meg at du heller enn å forholde deg til dette enda en gang tyr til personangrep. Snurrig fra deg som i denne tråden anklaget andre for å bidra til lavt nivå. Jeg bare gjentar meg selv til du forstår det. Jeg har kommet med bokstavelig talt tusenvis av eksempel. Kan fortsette med denne leken lenge jeg. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Kan fortsette med denne leken lenge jeg. Utvilsomt. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 (endret) Skjønner ikke hvordan du kommer frem til den slutningen.Det er inntrykket du gir når du hevder at kriminelle ikke er lovlydige og derfor er det ingen grunn til å hindre kjøp av våpen Endret 20. august 2019 av jjkoggan Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Når du trodde Trump ikke kunne synke noe lavere så kommer han med nye påfunn. USAs president Donald Trump avlyser sitt planlagte besøk til Danmark fordi statsminister Mette Frederiksen ikke er interessert i å diskutere Grønland-salg. https://www.aftenposten.no/verden/i/EWLjeo/Fikk-kontant-nei-til-Gronlandskjop-Na-avlyser-Donald-Trump-besoket-til-Danmark 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Ja, det handler om retten til å forsvare eget liv. Det virker som du ikke skjønner det. Ja, det handler å være bevæpnet for selvforsvar. Det virker som du ikke skjønner det. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 Utvilsomt. Flott innlegg. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 21. august 2019 Forfatter Del Skrevet 21. august 2019 Ja, det handler å være bevæpnet for selvforsvar. Det virker som du ikke skjønner det. Jeg har aldri bært våpen i Norge utenfor arbeidstid. Stoler på at staten gjør jobben sin og holder meg trygg. Så langt har den gjort det. 2 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Jeg har aldri bært våpen i Norge utenfor arbeidstid. Stoler på at staten gjør jobben sin og holder meg trygg. Så langt har den gjort det. Så argumentet er at staten har holdt deg trygg, hittil? Jeg vet om noen andre som staten ikke klarte å holde trygge. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Det er inntrykket du gir når du hevder at kriminelle ikke er lovlydige og derfor er det ingen grunn til å hindre kjøp av våpen Fordi du ikke kan hindre kriminelle i å kjøpe våpen, bare de lovlydige. Er narkotiske stoffer forbudt i dag? Ja... Hvor mange minutter tar det i noen av Norges største byer å oppsøke noen og kjøpe narkotika? I Oslo, Bergen? Få minutter. Hva får deg til å tro at staten klarer å hindre kjøp av våpen? 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 Fordi du ikke kan hindre kriminelle i å kjøpe våpen, bare de lovlydige. Er narkotiske stoffer forbudt i dag? Ja... Hvor mange minutter tar det i noen av Norges største byer å oppsøke noen og kjøpe narkotika? I Oslo, Bergen? Få minutter. Hva får deg til å tro at staten klarer å hindre kjøp av våpen? Kriminelle bryter alle lover, så hvorfor ha lover, eller gjelder logikken din bare våpen og narkotika? I Singapore fungerer deres våpen og narkotika lovene utmerket. Det er nesten helt umulig å kjøpe våpen eller narkotika så kanskje hvis straffe er hardt nok så ville lven fungere ganske bra? 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) 1. Kriminelle bryter alle lover, så hvorfor ha lover, eller gjelder logikken din bare våpen og narkotika? 2. I Singapore fungerer deres våpen og narkotika lovene utmerket. Det er nesten helt umulig å kjøpe våpen eller narkotika så kanskje hvis straffe er hardt nok så ville lven fungere ganske bra? 1. I en fysisk konflikt mellom en kriminell og et lovlydig offer, gir restriktiv våpenlovgivning kun en fordel til den kriminelle. Den kriminelle kan bevæpne seg, og være rimelig sikker på at offeret hans er ubevæpnet. 2. Narkotika og spesielt narkotikasmugling er allerede veldig, veldig hardt straffet i Norge. I mange tilfeller har narkotikasmugling lengre straffer enn drap. Det ser ikke ut til å avskrekke. Endret 21. august 2019 av debattklovn Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 2. Narkotika og spesielt narkotikasmugling er allerede veldig, veldig hardt straffet i Norge. I mange tilfeller har narkotikasmugling lengre straffer enn drap. Det ser ikke ut til å avskrekke. Jepp. Vi har blandt Europas alle strengeste lover og straffer for narkotika, og samtidig er vi helt i topp på overdosestatestikken. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg