Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler at håret har blitt tynnere øverst

Anbefalte innlegg

Istad la jeg merke til at håret virket mye tynnere øverst helt fremme når jeg satt det opp i hestehale. Jeg aner ikke hvorfor det kan ha blitt sånn, og nå greier jeg ikke å slutte å tenke på det. Hva er lurt å gjøre med det? Har nesten ikke hatt det i hestehale i år, så tror ikke det er pga jeg har hatt for stramme hestehaler. Men jeg kjøpte noen myke hårstrikk som ikke lugger i det hele tatt, og har tenkt til å begynne å bare bruke disse. Har ofte hatt litt sår og kløende hodebunn da, men har ikke gjort noe med det, da det har skjedd så mye i år. Er det mulig at det er grunnen? Har kanskje brukt tørrsjampo litt ofte det siste året også, så nå tørr jeg ikke å bruke det lenger.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, er det noen som har noen tips?

Anonymous poster hash: a9777...a80

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hårtap kan skyldes så mangt. 

Psykiske belastninger, dårlig kosthold, arv, alder, overgangsalder, diverse sykdommer som gir hårtap og det å stresse håret (stramme fletter, føning, kraftig børsting) Sykdommer i hodebunnen kan også gi hårtap. Autoimmune sykdommer kan også være forklaringsfaktor.  Hvis du avvenner håret med å bruke hårprodukter, så kan du gå lengre tid mellom hver gang med at du vasker håret, og håret vil nok bli bedre. 

Hør med frisør og/eller lege. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...