Axefjord Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Her har du antageligvis brukt millioner på ny bolig så skal du slå deg vrang for noen lusne penger for noen lusne postkasser som du uansett må ha. Du fremstår som ikke noe annet enn gjerrig og kjip. Selv om man har kjøpt hus, betyr ikke det at man skal slenge tusenlapper etter folk... Det sagt, snakk med andre naboer eller se i evt. regler for huseierforening etc. Om alle betaler inn 800kr pr postkasseplass, som går til investeringskostnader hver gang posten krever nye stativ, vedlikehold av fellesomdråde eller lignende, så høres det ut som en god ide. Et postkassestativ har aldri vært gratis, og det står sannsynligvis på tomten til noen. Jeg tror ikke noen kan fortelle deg noe særlig mer uten flere opplysninger. Er det selveie med husforening? Er det evt styrelmedlem som kom med henvendelsen? Jeg er ganske sikker på at posten kan tvinge en til å bruke felles postkassestativ, men jeg aner ikke hvordan man gjør organiseringen rundt det. Lenke til kommentar
OtherHalf Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Det har mer å gjøre med at ikke alle er vokst opp i Norge der folk ikke vet verdien av penger. Selvfølgelig har jeg pengene på konto, men det er bortkastede penger å bruke så mye på en postkasse, penger jeg mye heller kan investere i noe annet. 2000kr er ikke småpenger, og er vel mest måten jeg fikk servert dette på som gjør meg vrang. Er ikke snakk om å komme innom og hilse eller si 'velkommen til nabolaget' en gang, men å sende en kort SMS med 'vipps xx for postkasser til xx' er visst innafor. Anonymous poster hash: e8986...809 Som noen har nevnt, be om grunnlaget for beløpet. Dersom det er et spleiselag slik at alle naboer betaler nøyaktig det samme, at kostnaden alle betaler går med på å betale ned kosten for stativ + evnt. kasse, så syntes jeg du burde svelge den kamelen og betale, selv om det er litt kjipt. Dersom det viser seg, at en eller annen i nabolaget tjener penger på dette, hadde jeg blånektet. Det finnes luringer der ute som ville prøvd seg på sånt. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Har du spurt kva alternativet er? Om postkassane skal henge på same plass og du ikkje vil benytte deg av stativet alle andre brukar, skal du bygge ditt eige og plassere på sida? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Punkt 1 er å ta kontakt med posten for å spørre om det er restriksjonar på kvar postkassa skal henge. Punkt 2 er å sjekke om det er krav i vellforeinimga eller hos kommunen. Deretter er det eit spørsmål om du har bestilt ei teneste eller ikkje. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2019 Har du prøvd og kontakte han og bedt om en forklaring? Anonymous poster hash: 243b6...8be Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Moderatormelding 4 innlegg er fjernet fra tråden pga OT, tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. august 2019 Forfatter Del Skrevet 14. august 2019 Fikk forøvrig snakket med nabo og oppklart i ting, og sa hvorfor jeg reagerte, og han forklarte han snakket med tidligere eier også og trodde han holdt meg oppdatert, noe han ikke gjorde, så alt er greit der nå, og jeg har betalt, så skal jeg se om jeg får tidligere eier til å betale meg igjen, ettersom dette jo er et krav fra før jeg overtok boligen. Anonymous poster hash: e8986...809 Lenke til kommentar
avo Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Fikk forøvrig snakket med nabo og oppklart i ting, og sa hvorfor jeg reagerte, og han forklarte han snakket med tidligere eier også og trodde han holdt meg oppdatert, noe han ikke gjorde, så alt er greit der nå, og jeg har betalt, så skal jeg se om jeg får tidligere eier til å betale meg igjen, ettersom dette jo er et krav fra før jeg overtok boligen. Anonymous poster hash: e8986...809 Det høres ut som som klokt å betale, nesten uansett bakgrunn for prising. Ikke se på det som dyre postkasser, men som en helt kurant investering i et godt naboskap for fremtiden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå