Gå til innhold

Greit eller?

Anbefalte innlegg

Har satt sammen ein Pc..

SPECS:

Kabinett: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sølv

Hovedkort: MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

VIFTE: Spire CPU-Vifte KestrelKing II S754/940

MINNE: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

HARDDISK: Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB S-ATA

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR

DVD-ROM: Samsung DVD-spiller IDE 16x/48x

Floppy: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE

Noken som har noken invendingar?

Ser det greitt ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser stort sett greit ut, men personlig ville jeg kjøpt en Western Digital eller Seagate harddisk. Men har du brukt Maxtor før, og er fornøyd med det, så er det ingen grunn til å bytte.

Ville også byttet ut DVD-ROM spilleren med en DVD brenner. De er såpass billige nå, at du ikke behøver å legge til mer enn en 500 kroner ekstra for en brenner. Da har du jo både CD-Brenner, DVD Brenner, CD-Rom og DVD-Rom i samme pakke.

Og spør deg selv om du virkelig trenger floppy diskettstasjon... jeg har ikke brukt min på godt over ett år... (tror den konka ut for halvannet år siden eller noe, og har ikke hatt bruk for den etter det).

Lenke til kommentar

Og spør deg selv om du virkelig trenger floppy diskettstasjon... jeg har ikke brukt min på godt over ett år... (tror den konka ut for halvannet år siden eller noe, og har ikke hatt bruk for den etter det).

Eneste jeg bruker den til er flashing av BIOS og legge inn drivere til HK.

Ellers er det vel greit om du skal ha et eller annet word-dokument med deg.

Koster jo ikke mer enn en 100-lapp heller dah.

CD-brenner regner jeg med du har fra før av...

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Den dagen du kvitter deg med den merker du hvor avhengig du var av den. Gå til nærmeste skole eller kontrorbygg og spør om de har en diskettstasjon og en ide kabel du kan få, så har du spart de pengene.

Lenke til kommentar

Vet du noe om PSU-vifta i PSU'en som følger med kabinettet? Det kan være greit å vite hvor mye vifta bråker.

Vil anbefale å kjøpe en PSU med 12cm PSU-vifte, då bråker det mindre.

Det samme gjelder CPU-vifta. Vet ikke noe om støy-specs'en til den, men jeg absolutt anbefale SILENT BREEZE 462 II. Som noen dansker beskrev det: "Nesten umulig å høre hvis du ikke stikker trynet inn i kabinettet 10cm fra vifta".

- rude

:xmas:

Lenke til kommentar
nesten alle kameratane mine har det,

netopp, ikke originalt i det heeele tatt. :p , men må nok innrømme at jeg tenke på chieftech jeg også :roll: , det er jo ganske pent da, og fin innvendig også, men når jeg ble eldre og "smartere" skjønte jeg at det var Lian Li som gjelder, (I&S også :p )

men ellers så det ut som en grei pc det der. ville kanskje støttet meg til en cpu kjøler som er litt mere anerkjent.....

mvh BalleMann

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...