Gå til innhold

[Løst] Spørsmål til 4G backup på fiberlinje med NETGEAR LB2120


Anbefalte innlegg

Ok, jeg dropper løsningen med netgear 4G backup mellom ONT og ruter slik at Telenor kan feilsøke ved behov.

Jeg kan da ikke ha netgear i bridge modus da ruteren som skal få nett krever å få tildelt en IP adresse automatisk fra DHCP. Dette fungerer så lenge Telenor ruter er oppe, men når den faller ut og netgear gir 4G nett får den ikke tildelt IP adresse.

Vil rutermodus på netgear kunne fungere mellom to rutere eller blir det bare rot.

 

Mulig jeg setter dette ut til noen, men er jo kjekt og lærerikt å prøve litt selv også ?

Endret av -TH-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil rutermodus på netgear kunne fungere mellom to rutere eller blir det bare rot.

 

Mulig jeg setter dette ut til noen, men er jo kjekt og lærerikt å prøve litt selv også

 

Vil ikke anbefale å bruke Netgear-boksen i rutermodus bak Telenor-ruteren da det fort kan bli uoversiktig med 2 NAT-enheter etter hverandre. "Dobbel NAT" kan skape utfordringer med VPN-tilknytninger som den tidligere omtalte Helsenett-ruteren vel benytter seg av, og bruker du noe form for toveis kommunikasjon (VoIP eller annet) fra kontoret kan det muligens bli litt humpete med dobbel NAT. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...