Gå til innhold

Elbiler uten bombrikke må søke bomselskapet for å få rabatten


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvis man skulle fått elbilpriser basert kun på at kjøretøyet hadde Ex-skilter, ville nok mange satt på falske skilter for å spare noen kroner.

Lenke til kommentar

Det som er tull er at bombrikke er valgfritt. Uten brikke bør man fakuteres dobbelt.

Usikker på om dette er sarkasme. Men om det ikke er det, hvorfor er det tull at bombrikke er valgfritt?

 

Hvis man skulle fått elbilpriser basert kun på at kjøretøyet hadde Ex-skilter, ville nok mange satt på falske skilter for å spare noen kroner.

Og hva stopper dem fra å ha falske skilter idag for å spare noen kroner?

Endret av Rudde
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis man skulle fått elbilpriser basert kun på at kjøretøyet hadde Ex-skilter, ville nok mange satt på falske skilter for å spare noen kroner.

 

Det tviler jeg på. Det er ingenting som hindrer deg i å urettmessig registrere en brikke på en el-bil, for så å sette den i en forbrenningsbil. Det er mindre synlig, og dermed mindre sjanse for å bli tatt for det, enn om man kjører rundt med en forbrenningsbil med E#-skilter. Det er likevel ikke spesielt utbredt, fordi det ikke er lov og vi bor i et tillitsbasert samfunn, hvor folk i stor  grad holder seg til  lover og regler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Og hva stopper dem fra å ha falske skilter idag for å spare noen kroner?

Leste du artikkelen? Poenget er at hvis du ikke har brikke (og avtale), må du betale full sats selv om du har Ex-skilt.

Lenke til kommentar

Leste du artikkelen? Poenget er at hvis du ikke har brikke (og avtale), må du betale full sats selv om du har Ex-skilt.

Hva er det du ikke skjønner? Du vet du ikke kan få Ex skilt på en ikke-el/hydrogen bil? Så tror du folk får produsert opp falske skilter for å spare 50%, selv om dette skiltet åpenbart ikke er registrert på dem og de ikke ville fått noe regning i det heletatt?

 

Du vet de kan gjøre nøyaktig det samme idag og spare 100%, sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det største enkle problemet slik jeg ser det er at samtlige politiske/samfunnsmessige utfordringer i dag løses bare på en måte og kan umulig bety noe annet enn større utgifter for alle de involverte. Veier, broer, tog, fly, skoler, sykehjem, kommunale tjenester, elkraft, mat, alt blir bare dyrere og ikke dyrere i pris som så grunnet inflasjon men på grunn av alt som legges på og legges på og det er aldri snakk om kutt eller effektivisering av noe som helst men bare større utgifter på alt, ofte i takt med at selve tjenesten man betaler for blir samtidig dårligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bombrikker er jo bare tullete. Blir ikke registrert 90% av gangene jeg passerer en bom ennå det ikke ligger noe over brikken. Kan like greit bare ha den liggende hjemme.

Sjekket mine passeringer nå. Av de 100-vis av passeringer jeg bladde igjennom, var det kun EN som ikke var registert på brikken, men med reg nr. Har du montert brikken din riktig?

Lenke til kommentar

Sjekket mine passeringer nå. Av de 100-vis av passeringer jeg bladde igjennom, var det kun EN som ikke var registert på brikken, men med reg nr. Har du montert brikken din riktig?

Telte igjennom 42 stk nå denne mnd og det var ca. 50% som var tatt med kamera. Vet ikke om den er satt på riktig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Telte igjennom 42 stk nå denne mnd og det var ca. 50% som var tatt med kamera. Vet ikke om den er satt på riktig.

Kanskje en god start er å sjekke at den er montert korrekt?

 

Brikken plasseres liggende, ikke stående, øverst på innsiden av frontruten. Rundt brikken bør det være 3-7 cm fri plass.

Hvis ruten har et skravert felt ved speilet, skal brikken plasseres der.

Lenke til kommentar

Siden de nå har fjernet lysene som viser at brikken er registrert, kan jeg ta ned brikken og late som at det ikke er min feil at brikken ikke fungerer.

Eventuelt plassere den der jeg hadde den før, hvor kun halvparten ble registrert

Og hva skulle det være godt for? Du blir jo belastet for passeringen uansett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...