Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelige første ganger

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjæresten (kvinne) og jeg (mann) er forholdsvis voksne, men det er nytt for oss begge nå når vi har gått i gang med våre første par kvelder med forsøk på samleie. Det var mer utfordrende enn jeg trodde det skulle være.

Jeg har selvsagt begrenset med referansepunkter, men jeg vil betegne vaginaen hennes som trang. Den første kvelden kom jeg ikke inn med særlig mer enn hodet. Det føltes et par ganger under akten som om pikken min holdt på å knekke, så det var ikke behagelig. Vi har i hovedsak prøvd misjonærstillingen og henne på toppen. Alt annet er foreløpig for vanskelig eller ubehagelig.

Under andre runde kom jeg litt lenger inn, men ikke veldig dypt. Akten var uansett ikke preget av mye avslapning eller nytelse da det fortsatt er trangt og vanskelig å holde utstyret på plass. Jeg må presse skaftet "nedover". Ellers blir det most, bøyd i vinkel eller spretter ut og "opp". Noen ganger når vi prøver å få ting på plass, tar det dessuten så lang tid, samtidig som det nesten føles som om jeg prøver å penetrere en murvegg, at jeg risikerer å miste ereksjonen.

Har dere noen råd til hvordan jeg/vi kan få en bedre opplevelse?

Glidemiddel har vi ikke prøvd ennå, men det skal kjøpes inn.

Før vi prøvde for andre gang, foreslo jeg å prøve meg frem med en finger først i håp om at det skulle gjøre det lettere å få plass til pikken. Det var ubehagelig for henne da det ble mer enn det første leddet på fingeren. Dessuten ble hun sint da hun ikke så hensikten med dette og fordi jeg snakket for mye da jeg prøvde å fortelle hva jeg holdt på med.

Anonymous poster hash: b9de8...f7a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øhm. Hvor mye seksuell erfaring har dere begge fra tidligere? For hvis hun blir irritert av noe som strengt tatt er rimelig grunnleggende forspill, så må man lure litt på hvor mye hun egentlig kan om temaet.

Pleier hun å onanere, har hun sexleker som fungerer for seg selv? For det høres litt ut som hun kunne ha godt av å skaffe seg en vibrator og en dildo og rett og slett sette av tid til å bli litt bedre kjent med sin egen kropp, hva som tenner henne og hva slags forspill som fungerer for henne. Alene eller med deg til stede alt etter hva hun er komfortabel med.

Ellers så kan jeg vel bare stemme i med det andre sier. Tålmodighet og forspill. Og forspill kan være så mangt, hun har faktisk et delansvar i å finne ut av hva som fungerer for henne. Det er ikke sikkert at du trenger å røre henne nedentil en gang for å få henne opphisset, kanskje er det kjeling med brystene som får hormonene hennes i gang. Eller berøring av andre erogene soner.

Og noen kvinner har rett og slett bare lav produksjon av naturlig glid, og trenger litt ekstra på den fronten uansett hvor varm i trøya de er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen og takk for svar.

Jeg så svarene her tidligere, men jeg kom ikke så langt at jeg svarte før nå.

Dere må jo varme opp/ha forspill først. Gå ned på henne, fingre henne, få henne kåt.

Anonymous poster hash: ce2b6...ed1

Kjæresten er ikke veldig komfortabel med å bli berørt og det er i hvert fall ikke aktuelt å ha ansiktet mitt der nede ennå.

Men det var ikke sånn at vi kjørte på uten noen form for forspill. Vi holdt på i senga i rundt to timer begge gangene og en time eller mer var forspill der vi tok oss god tid, kysset, kledde av oss og tok på hverandre i den grad hun var komfortabel med det.

Øhm. Hvor mye seksuell erfaring har dere begge fra tidligere? For hvis hun blir irritert av noe som strengt tatt er rimelig grunnleggende forspill, så må man lure litt på hvor mye hun egentlig kan om temaet.

Ingenting. Kjæresten min er fra et land der jeg har inntrykk av at man snakker mindre om dette temaet enn i Norge og trolig har mindre seksualundervisning. Så hun kan i hvert fall ikke mer enn hva man skulle forvente av en nybegynner.

Pleier hun å onanere, har hun sexleker som fungerer for seg selv?

Nei og nei.

Ellers så kan jeg vel bare stemme i med det andre sier. Tålmodighet og forspill. Og forspill kan være så mangt, hun har faktisk et delansvar i å finne ut av hva som fungerer for henne. Det er ikke sikkert at du trenger å røre henne nedentil en gang for å få henne opphisset, kanskje er det kjeling med brystene som får hormonene hennes i gang. Eller berøring av andre erogene soner.

Det og mer har jeg også prøvd. Hun er klar på at hun ikke vil snakke om hva hun liker eller ikke liker mens vi holder på. Jeg har tatt opp saken ellers og da blir hun i det minste ikke sint, men hun er dessverre ikke så bevisst på eller gir i hvert fall ikke så gode tilbakemeldinger på hva hun liker som jeg skulle ønske. Så enn så lenge har jeg ikke så mange pekere og må prøve meg mye frem.

Ellers prøvde vi tre ganger til uken etter at jeg åpnet denne tråden. Og vi hadde vel litt fremgang. Kjæresten er litt mer komfortabel med berøring og jeg prøvde meg frem litt mer. Selv om det fortsatt finnes grenser og jeg må være forsiktig.

Jeg kom vel litt lenger inn, men fortsatt ikke mer enn med omtrent halve skaftet. Vi får nå til misjonærstillingen (eller en variant av den). Vi ikke anstrenge oss like mye med å få utstyret på plass i den stillingen og jeg trenger ikke å holde det på plass.

Vi prøvde glidemiddel noen ganger, men jeg syntes ikke det gjorde noen merkbar forskjell. Og hun likte det ikke. Så det droppet vi til slutt.

Det kom litt blod og annet gørr. Det var ikke uventet, men jeg hadde kanskje trodd det heller skulle komme første enn fjerde gang? Den femte og siste gangen kom det enda mer blod. Da var det så ille at det rant litt på sengetøyet og vi avbrøt akten. (Hun hadde ikke mensen.)

Det har ikke blitt flere ganger etter det. Ikke fordi vi har gitt opp, men fordi andre ting har vært i veien.

Lenke til kommentar

Nei

Vel, hun bør begynne. For det første er onani sunt, for det andre så vil det hjelpe henne med å bli kjent med egen kropp og hva hun liker.

og nei.

Da vil jeg anbefale dere (eller henne alene) å ta en tur i en bra sexsjappe (til nød kondomeriet). Kjøp en enkel klitorisvibrator og en ikke alt for tykk dildo. Og ikke kjøp noe billig drit, gode produkter i silikon er et bra sted å starte.

Og så må hun rett og slett bare ta seg litt tid alene hvor hun kan prøve seg litt frem på egenhånd. Hun må få ha noen alenekvelder (gjerne med et glass vin eller tilsvarende hvis hun drikker, en romantisk/erotisk film til å komme i humør... hva enn av klisjeene som funker for henne). Så kan hun når hun finner humøret ta seg så lang tid hun vil, og trenger ikke å føle noen som helst form for prestasjonspress.

Når hun kan styre alt selv er det enklere å finne de rette punktene å treffe og samtidig unngå at det gjør vondt.

Klart det kan føles rimelig flaut for en som ikke er vant med at sex er et tema men... vel, hvis valget står mellom å ha det litt pinlig en uke eller så og å potensielt ha et helt liv med utilfredsstillende sex fordi hun ikke kjenner sin egen kropp godt nok, så vet jeg hva som er det fornuftige valget.

Det kom litt blod og annet gørr. Det var ikke uventet, men jeg hadde kanskje trodd det heller skulle komme første enn fjerde gang?

Tja, spørs hvor langt inn i skjeden hun har blitt penetrert tidligere. Er ikke usannsynlig at dere bare ikke har kommet langt nok tidligere.

Men når det er sagt, det trenger ikke å være så dumt om hun skaffer seg en gynekolog hvis hun ikke allerede har det (og utfra det du har sagt har jeg mine tvil). I hvert fall hvis blødningene vedvarer så bør hun nok få en undersøkelse, og uansett så er det greit å venne seg til tanken før hun etter hvert når en alder hvor hun bør screenes for livmorhalskreft.

Prøv å finne en kvinnelig gynekolog, det kan være enklere for henne å åpne seg (både bokstavelig og i overført betydning) overfor en annen kvinne. Og så bør hun starte med en ren samtaletime.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

At en kvinne tar ansvar for sin egen seksualitet er meget viktig. Hun må lære sin egen kropp å kjenne og hvis hun ikke øver med seg selv så får du en utfordring.

Det er nok veldig vanlig for unge jenter å ha en fullstendig passiv holdning til sin egen seksualitet og gutten får en noen ganger nesten umulig oppgave med å gjøre dette for henne.

Dere får bare fortsette og eksperimentere, bli komfortable med hverandre og håpe på at hun før eller senere vokser opp.

Det uheldige med slike innstillinger er at dersom de er indoktrinert så kan de være svært vanskelige å legge fra seg om en vil eller ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...