AnonymDiskusjon Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Hei Jeg leier ut en leilighet til en person som hevder den får boligstøtte fra husbanken. Problemet er bare at de to månedene vedkommende nå har bodd der har det ikke kommet noen penger på konto. Leietaker skylder på forsinkelse av utbetaling fra husbanken. Jeg skal nå begynne å ta skritt for å gå til utkastelse/oppsigelse av avtalen. Men lurer da på om det finnes krav på at penger fått til bostøtte faktisk går til betaling av bolig. Bør jeg informere husbanken om at jeg tar saken videre pga. manglende betaling? Takk for svar Anonymous poster hash: 07766...c99 Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Bostøtten fra Husbanken utbetales direkte til søkeren, men jeg kan ikke finne at det er et krav om at disse pengene brukes til å betale leie. Betales ikke den ubetalte leien av leietaker kan du ta saken til Husleietvistutvalget. Treffer HTU avgjørelse i din favør er dette et tvangsgrunnlag du kan bruke til å kreve inn pengene gjennom namsmannen. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 (endret) Husbanken betaler ikke husleie. De dekker en viss prosent av boutgifter, dette inkluderer strøm. Bostøtte betales direkte til søker, eller til kommunens sosialavdeling hvis søker dekkes av sosialen. Husleie dekkes evt. av NAV kommune (sosialen). Husbanken har ingenting å gjøre med saker mellom deg og leieboer. Endret 21. juli 2019 av Dragen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå