Gå til innhold

Utvidelse av hjemmenettverk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Huseieren hos oss har plassert en trådløs router ute i gangen, litt oppe på veggen. Problemet er at soverommet mitt er såpass langt unna, at jeg har svakt signal inne hos meg. Routeren har ingen ethernet-port, så hittil har jeg brukt en billig Netgear extender inne på rommet. Dette er ikke den beste løsningen, så jeg lurte på om dere har forslag til et bedre system? Vil ikke betale så mye mer enn en tusenlapp. :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Huseieren hos oss har plassert en trådløs router ute i gangen, litt oppe på veggen. Problemet er at soverommet mitt er såpass langt unna, at jeg har svakt signal inne hos meg. Routeren har ingen ethernet-port, så hittil har jeg brukt en billig Netgear extender inne på rommet. Dette er ikke den beste løsningen, så jeg lurte på om dere har forslag til et bedre system?

Har du sjekket at extenderen er optimalt plassert for å gi best mulig dekning?

 

Dersom en extender ikke fungerer tilstrekkelig, er nærmeste alternativer powerline. (Powerline vil gi kablet nett mellom routeren og din extender.) Hva slags router er det snakk om her? Man må ha en LAN-port for å koble opp powerline.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...