CommanderKeen Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Stygt å si det, men dette viser vel egentlig ikke annet enn at halvparten av alle på bygda er uinformert. Bor i en storby nå, men kommer fra bygda, så kan ikke si det er en overraskelse. 3 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Dette korrelerer nok aller mest med utdanningsnivået, som er høgast i byane og lågast på bygdene. Du bør lese artikkelen. Utdanningsnivå var vurdert. Ja, og det støttar mitt utsegn. Blant dei som berre har grunnskuleutdanning er det faktisk berre 41% som har fått med seg at klimaendringane er menneskeskapte, som er endå dårlegare enn gjennomsnittet på bygda. Treng du ei grundigare forklaring? 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Ja, og det støttar mitt utsegn. Blant dei som berre har grunnskuleutdanning er det faktisk berre 41% som har fått med seg at klimaendringane er menneskeskapte, som er endå dårlegare enn gjennomsnittet på bygda. Treng du ei grundigare forklaring? Beklager . Det er dei med høg utdanning og som tener under 300 000kr i året som tror mest på menneskeskapt oppvarming 85% Sikkert korrekt men kva folk er dette? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Beklager . Det er dei med høg utdanning og som tener under 300 000kr i året som tror mest på menneskeskapt oppvarming 85% Sikkert korrekt men kva folk er dette? Neppe direktører, økonomer eller ingeniører, men kan være forskere, utdanning eller helsepersonell med deltidsstillinger. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 26. juli 2019 Del Skrevet 26. juli 2019 Neppe direktører, økonomer eller ingeniører, men kan være forskere, utdanning eller helsepersonell med deltidsstillinger. Forskere som tener under 300 000. Helsepersonell som har stålkontroll på klimasystemer? Litt merkelig Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Forskere som tener under 300 000. Helsepersonell som har stålkontroll på klimasystemer? Litt merkelig Ser jo ut som du mener du har stålkontroll, hva er din utdanning? 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Ser jo ut som du mener du har stålkontroll, hva er din utdanning? For å forstå klimaet som egentlig handler om havtemperatur, lufttemperatur ,fuktighet,varmeveksling,isolasjon,trykk og vindhastighet bør i alle fall Teknisk varmelære være en del av utdanning. Videre er fluid dynamikk og bernoulli lover et viktig element. Fysikk og kjemi er også viktige i forståelse av klima. Matematikk og statestikk kan også være nyttig. Dette er typiske realfag og ingeniørfag. Dessuten syntes jeg at spørsmålet var feil stilt i undersøkelsen. Det burde vert basert på om du vet at klima endringene er menneskeskapt og ikke om du tror. Tro kan du gjøre i kirken. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 For å forstå klimaet som egentlig handler om havtemperatur, lufttemperatur ,fuktighet,varmeveksling,isolasjon,trykk og vindhastighet bør i alle fall Teknisk varmelære være en del av utdanning. Videre er fluid dynamikk og bernoulli lover et viktig element. Fysikk og kjemi er også viktige i forståelse av klima. Matematikk og statestikk kan også være nyttig. Dette er typiske realfag og ingeniørfag. Dessuten syntes jeg at spørsmålet var feil stilt i undersøkelsen. Det burde vert basert på om du vet at klima endringene er menneskeskapt og ikke om du tror. Tro kan du gjøre i kirken. Absolutt ikke ett eneste svar på spørsmålet, går ut i fra livets harde skole? 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Absolutt ikke ett eneste svar på spørsmålet, går ut i fra livets harde skole? Jeg har vekttall fra høyskole som dekker Teknisk varmelære, kjemi, fysikk, fluiddynamikk, matematikk + endel andre Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Jeg har vekttall fra høyskole som dekker Teknisk varmelære, kjemi, fysikk, fluiddynamikk, matematikk + endel andre Hvorfor sier du ikke bare hvilken utdannelse du har, når du rakker ned på folk med faktisk høyere utdannelse og prøver å fremstå som en ekspert selv. Med "vekttall" i noen lite relevante fag. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Hvorfor sier du ikke bare hvilken utdannelse du har, når du rakker ned på folk med faktisk høyere utdannelse og prøver å fremstå som en ekspert selv. Med "vekttall" i noen lite relevante fag. Høy utdannelse i legevitenskap eller kunsthistorie er vel ikke veldig relevant for å forstå klima. Hva mener du er relevante fag for å forstå klima? Religionshistorie? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Høy utdannelse i legevitenskap eller kunsthistorie er vel ikke veldig relevant for å forstå klima. Hva mener du er relevante fag for å forstå klima? Religionshistorie? Jeg har ikke påstått at det er det heller, jeg spør deg ett enkelt spørsmål som du unnlater å svare. Mekaniker? I tillegg til klima ekspert da, såklart.. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Jeg har ikke påstått at det er det heller, jeg spør deg ett enkelt spørsmål som du unnlater å svare. Mekaniker? I tillegg til klima ekspert da, såklart.. Jeg er ingeniør. Marin. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Dessuten syntes jeg at spørsmålet var feil stilt i undersøkelsen. Det burde vert basert på om du vet at klima endringene er menneskeskapt og ikke om du tror. Tro kan du gjøre i kirken. Det er jo ingen som vet. Saken er vel heller at "med kunnskapene vi har i dag tyder all forskning på at" menneskelige utslipp påvirker klimaet i en betydelig grad. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Det er jo ingen som vet. Nettop. Derfor hadde nok tallene vert ulike når man hadde spurt om hva de vet og ikke hva de tror. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Jeg er ingeniør. Marin. Fagskole? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Fagskole? Ingeniør er ikke en beskyttet tittel? Tror hvem som helst kan kalle seg det, selv marine ingeniører med vekttall. Hilsen fagmann 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Ingeniør er ikke en beskyttet tittel? Tror hvem som helst kan kalle seg det, selv marine ingeniører med vekttall. Hilsen fagmann Ja stemmer, derfor jeg spør. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Fagskole? Realfaglinja gymnas. Og du? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Realfaglinja gymnas. Og du? Altså du har tatt realfag fra vidergående og rakker ned på folk som gjerne har gjort det samme men valgt seg ett fag innenfor helse? Og på toppen oppfører du deg som en ekspert innenfor feltet? Rare greier. Jeg har teknisk utdannelse, både praktisk og teoretisk (altså fagbrev og høgskole/universitetet). Ikke at det er så relevant dog. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå