Gå til innhold

Trønderenergi har anmeldt motstandsleder og to andre vindkraftaksjonister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at dette kan føre til et relativt kostbart tap av omdømme for Trønderenergi......

Om noen oppretter crowd funding for dekking av bøter og for saksøking av Trønderenergi og offentlige myndigheter for vandalisme mot naturen så flytter jeg penger over dit.

Jeg vil gjerne har målrettede kampanjer mot investorene som er inne i disse prosjektene og holde dem ansvarlige for ubegrunnet og unødvendig rasering av naturen.

Det eer en skandale at politkerne ikke sørger for oppgradering av vannkraftverk i stede for å destruktive løsninger som vindmøller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alle vil ha strøm, men for en del naturvernere er alt annet bedre enn den fornybare kraften man bygger ut. Er det vannkraft så "hvorfor ikke satse på vindkraft?" . Er det vindkraft, så skal man satse på å "effektivisere vannkraft". Man gjør da begge deler. Personlig forstår jeg overhodet ikke engasjemantet. Det gjelder å holde fokus. Det viktigste er å sikre oss fornybar kraft. Vindkraft er en bra kilde. Greit nok at for noen er det en visuell forurensning. Men, akkurat det er jo subjektivt og uansett, når tiden er inne, kan det fjernes uten spor i naturen. Det etterlater ingen rester som forurenser...

• Liker 7
Lenke til kommentar

Alle vil ha strøm, men for en del naturvernere er alt annet bedre enn den fornybare kraften man bygger ut. Er det vannkraft så "hvorfor ikke satse på vindkraft?" . Er det vindkraft, så skal man satse på å "effektivisere vannkraft". Man gjør da begge deler. Personlig forstår jeg overhodet ikke engasjemantet. Det gjelder å holde fokus. Det viktigste er å sikre oss fornybar kraft. Vindkraft er en bra kilde. Greit nok at for noen er det en visuell forurensning. Men, akkurat det er jo subjektivt og uansett, når tiden er inne, kan det fjernes uten spor i naturen. Det etterlater ingen rester som forurenser...

https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/AdXPOM/Kjare-folkevalgte-og-vindkraft-cowboyer_-det-er-nok-na--vi-har-gjennomskuet-dere

Lenke til kommentar

Det viktigste er å sikre oss fornybar kraft. Vindkraft er en bra kilde. Greit nok at for noen er det en visuell forurensning. Men, akkurat det er jo subjektivt og uansett, når tiden er inne, kan det fjernes uten spor i naturen. Det etterlater ingen rester som forurenser...

Feil. Det viktigste er å få religionene til å gå bort fra strategiene de bruker for å ta kontroll over mer ressurser - strategier som også øker vold, misbruk, fattigdom og krig. Maksimal tilgang på kondomer og P-piller.

Det neste er å øke levestandarden uten å øke ressursbruken (eller helst senke den) i fattige land hvor det er nødvendig å føde mange barn for å sikre 2 overlevende. Det neste er å redusere behovet for energi i velstående land - SAMT å redusere forbruk av varer med kort levetid.

Riktig. Vindkraft er en bra kilde.

Feil. Vindmøller på land medfører permanente skader i naturen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noe sier meg at dette kan føre til et relativt kostbart tap av omdømme for Trønderenergi......

Hadde det ikke vært for at jeg allerede handler strøm fra trønderenergi hadde jeg byttet til dem nå for det er på tide at de gjør det de kan for å få bygge et lovlig vedtatt vindkraft anlegg.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde disse gutta vært så opptatt av naturen som de er hadde de stått på barrikadene for å få Norge til å forske på kjernekraft istedenfor det som faktisk skjedde i 2008 da forskning på thoriumbasert kjernekraft blei lagt død i sammråd med naturvernorganisasjonene.

Eller da vannkraftutbygging blei lagt død på 90 tallet, også på grunn av naturvernere.

Så nå står altså vindkraft for tur.

Har hørt at kull, olje og gass skal være bra, nei vent nå litt, gasskraftverket på Kårstø blei jo demontert og solgt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du foretar deg m.a.o ingenting.

So what - om du leter finner du sikkert en leverandør som griser mer ;o)

Jeg ønsker ikke å finne et selskap som griser mere men som bygger lovlig vedtatte vindparker.

Det eneste vindkraftmotstanderne har å komme med er ren retorikk uten innhold.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om noen oppretter crowd funding for dekking av bøter og for saksøking av Trønderenergi og offentlige myndigheter for vandalisme mot naturen så flytter jeg penger over dit.
Det er bra, for elles er det ikkje sikkert dei hadde vore i stand til å betale erstatning til Trønderenergi. Ikkje mange kan hoste opp millionar av kroner på ståande fot, so alternativet hadde vore at dei gjekk personleg konkurs og Trønderenergi neppe hadde fått pengane dei har krav på.

Vandalisme mot naturen er det slett ikkje. Samanlikna med vasskraft og andre energiformer er vindkraft den formen for kraftproduksjon som gjer minst skade på miljøet. Skal aksjonistane skade miljøet mindre, får die slutte å bruke energi.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Anngående rasering av naturen så kan vi jo ta en titt på det.

Her har vi altså et Norsk moderne vindkraftanlegg betående av vindturbiner og anleggsveger for tilkomst.

1200020172_24298.1200x799.jpg

Og her har vi en industripark.

karsto-flyfoto-print.jpg

I det ene anlegget kan du fortsatt nyte naturen, fiske og ellers gjøre hva du vil som du kan gjøre alle andre steder i naturen mens i det andre bildet slipper du ikke engang inn på anlegget og om du skulle komme inn er det hverken stille eller fredelig og fiske i vannkanten kan du bare glemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bra, for elles er det ikkje sikkert dei hadde vore i stand til å betale erstatning til Trønderenergi. Ikkje mange kan hoste opp millionar av kroner på ståande fot, so alternativet hadde vore at dei gjekk personleg konkurs og Trønderenergi neppe hadde fått pengane dei har krav på.

Vandalisme mot naturen er det slett ikkje. Samanlikna med vasskraft og andre energiformer er vindkraft den formen for kraftproduksjon som gjer minst skade på miljøet. Skal aksjonistane skade miljøet mindre, får die slutte å bruke energi.

Dikt og forbannet løgn. Vassdragene klarer turen å tilpasse seg til. Vindmøllene er destruktive i hele sin levetid. Endret av missi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anngående rasering av naturen så kan vi jo ta en titt på det.Her har vi altså et Norsk moderne vindkraftanlegg betående av vindturbiner og anleggsveger for tilkomst.1200020172_24298.1200x799.jpgOg her har vi en industripark.karsto-flyfoto-print.jpgI det ene anlegget kan du fortsatt nyte naturen, fiske og ellers gjøre hva du vil som du kan gjøre alle andre steder i naturen mens i det andre bildet slipper du ikke engang inn på anlegget og om du skulle komme inn er det hverken stille eller fredelig og fiske i vannkanten kan du bare glemme.

Det første anlegget er synlig 100 til 250 km vekke. Og ellers så gjelder akkurat samme begrensingene der som i bilde to.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dikt og forbannet løgn. Vassdragene klarer turen å tilpasse seg til. Vindmøllene er destruktive i hele sin levetid.
Vindturbinane er ikkje destruktive. Dei har knapt nokon verknad på miljøet rundt.

Kva plantar, fisk eller fugleartar er det som klarer å tilpasse seg at vassnivået i ein innsjø varierer med 50 meter gjennom året, og gjerne veldig brått?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det første anlegget er synlig 100 til 250 km vekke. Og ellers så gjelder akkurat samme begrensingene der som i bilde to.

Hæ? I det fyrste anlegget kan du gå rundt og nyte naturen, gjerne med barnevogn eller i rullestol på vegane. Det andre er avsperra.

Lenke til kommentar

Synlig, er det der forurensningen ligger?

Og når det kommer til de andre begrensingene du snakker om, er det ikke lov til å gå tur, campe eller fiske i en vindkraftpark?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...