Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av bil; bensin/diesel

Aijfi

Anbefalte innlegg

Kan du utdype? Vurderer en passat til rundt 250k.

Det kan han neppe, all den tid VW som de fleste andre merker har hatt enkelte modeller som er helt ubrukelige og folk som ytrer negativitet rundt et enkelt bilmerke ofte låser seg på de negative tingene og sidene og ignorerer alt annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du nok lete lenge, disse finnes såvidt jeg vet bare med 7-trinns PDK.

https://www.dinside.no/motor/test-porsche-macan-turbo/61024290

fant en artikkel, 2015 , ja automat kasse er greit det hvis

de holder seg i valgt gir , å ikke vandrer verken opp eller ned

3L fuel, vet at porsche var kjent for turbo

eller turbo diesel kansje 2L

men det er fine biler

https://www.sgcarmart.com/new_cars/newcars_specs.php?CarCode=11555&Subcode=4116

Endret av fleksnes radio amatør
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

automat kasse er greit det hvis de holder seg i valgt gir , å ikke vandrer verken opp eller ned

Du misforstår: Det er manuelle gearkasser som skal holde seg i valgt gear, automatkasser skal pr design vandre (situasjonsbestem) opp eller ned.

Lenke til kommentar

Du misforstår: Det er manuelle gearkasser som skal holde seg i valgt gear, automatkasser skal pr design vandre (situasjonsbestem) opp eller ned.

I Drive skal det være slik ja, men de fleste biler har vel mulighet for å gire manuelt, enten på girspaken eller med paddle shift.

Min 2006 Mondeo Diesel automat har giring på rattet og dem må jeg bruke om jeg skal ta forbikjøringer. Gir jeg bunn gass i D så tror bilen plutselig at den har en bensinmotor med maks ytelse på 5 tusen omdreininger og det skjer absolutt ingenting annet enn at det blir masse lyd.

Nå er ikke 115hk på en svær bil noe som akkurat sparker fra seg i utgangspunktet men det dær hjelper ingenting.

Hadde en nyere Avensis leiebil nylig med bensinmotor og 7trins automat med paddleshift. Var lynkjapp i giringen så følte seg nesten som en formel1 fører når man kjørte den i manuell modus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

leie en nissan maxima i usa 

og en subaru outback
de hadde fin girkasse, automat
og fin sprek motor på 3.5L

Jeg har hatt både Maxima og Subaru som leiebiler i USA, og begge hadde CVT-kasse. CVT er ikke en "fin" gearkasse, det er en trinnløs og kontinuerlig variabel transmisjon som i noen tilfeller har simulerte geartrinn (som Maxima har i "Sport"-mode). Mulig gearkassetype varierer med motortype, leiebiler har ofte minste motoralternativ.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GTrad9iY

Toyota Auris hybrid Touring. Stillegående og grei bil, drikker litt bensin men ikke så ille

Endret av Slettet-GTrad9iY
Lenke til kommentar

Ja det er vell samme motor som i 350z men det har 

de turbo trykk heter det vell, Så tenker en på det

å så vet en at alle 350z har konkurs gjeld på 1million

så å gå til innkjøp av en bil kan en glemme.

Les inlegg over det var bra zanta

Hva er det du egentlig vil frem til?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...