EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 vil jeg slippe barnebidrag hvis jeg stikker ut av landet? la oss si at jeg flytter til Sverige eller USA, vil jeg slippe å betale barnebidrag? har ikke barn da men er bare nygjerrig... hehe Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Staten kommer til å legge ut for deg, og så venter det en solid gjeld på deg ved evt retur til Noreg. 9 Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 21. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2019 Staten kommer til å legge ut for deg, og så venter det en solid gjeld på deg ved evt retur til Noreg. men hvis jeg aldri kommer til Norge, altså for resten av livet, da slipper jeg vel, og hva om det er omvendt? la oss at jeg fikk barn med en i sverige eller russland? Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Med de holdningene du antyder vil jeg heller foreslå at du sikrer deg ved å bruke kr 5.890 på forhånd. Menn tar konsekvensene av sine handlinger. Puddinger gjemmer seg. 8 Lenke til kommentar
5YN6PQB1 Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Hei, veit ikkje om samanlikningen blir heilt det same men: Hugser for ei tid sidan då sto det i avisa at ein kar som hadde tvangsbetalt barnebidrag i 18 år, og så viste det seg at han ikkje var faren til barnet. Han fikk ikkje igjen noko penger av staten. Blir det ikkje då litt feil om ein som har "lurt" seg unna i 18 år skal "skylde" barnebidrag? 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Det finnes en rekke internasjonale avtaler om bidragsinnkreving. Det skal mer til enn å krysse en grense. 5 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Du vil sjølvsagt fortsatt skulde barnebidrag om du reiser frå landet (eller berre lar være å betale). Men den norske stat sender ikkje ut spesialstyrkane for å jakte deg ned. Kravet blir enten liggande å vente på deg til du returnerer, eller blir oversendt til det aktuelle landet om norge har innkrevingsavtale. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 ....vil forøvrig tro at kredittverdigheten blir så som så ved retur. Blir morsomt å ta opp lån til bil/hus/ymse. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Du vil fint kunne unngå å betale hvis du mener det er verdt prisen å måtte bo i et ikke-europeisk land resten av livet!Summen er for liten til at noen gidder lete veldig godt etter deg, men Staten glemmer aldri: Gjelden din slutter bare å vokse når du er DØD. (men kanskje det også er en måte å slippe å betale på som du vurderer?) Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 25. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2019 Puddinger gjemmer seg. hva skal dette liksom bety? ehh, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå