Gå til innhold

47 stemmer

1. 1. Føler du deg trygg i hverdagen?

• Ja
      41
    • Nei
      5
    • Vet ikke
      1
  2. 2. Tar du hensyn/valg i hverdagen, på bakgrunn av din egen sikkerhet, som innskrenker din frihet?

• Ja
      10
    • Nei
      36
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker litt diskusjon rundt tryggheten i Norge.

Nå er det tydeligvis for farlig for de folkevalgte å benytte seg av kollektivtransport, dog for oss mindreverdige, er dette noe vi bare må leve med. (skulle gjerne brukt aftenposten som kilde, men artikkelen er bak betalingsmur)

Ifølge PST er det islam som utgjør den største terrortrusselen mot Norge og det norske folk i 2019.

Hva tenker medlemmer her om sikkerheten og friheten til det norske folk, i deres eget land? Fint om vi kan prøve å ha en saklig tråd. Ser frem til gode svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+921324

Med unntak av unødige flyreiser og påfølgende høyt utslipp av Co2, bryr jeg meg fint lite om hvordan de reiser. Skjønner godt at de ikke reiser kollektivt. Både høyre og venstre flanke bombarderes jo med mildt sagt usnille utsagn. Det virker også som terskelen for å true folk over nett har blitt lavere. Det er ikke godt å vite når folk mener alvor, men at det nå blir iverksatt tiltak for å unngå truende folk, det er forståelig med tanke på alt det stygge som skrives på nett.

Lenke til kommentar

Om jeg mottok like mye trusler som politikerne gjør, så ville jeg kanskje revurdert bruk av kollektivtransport jeg også.

Mener du da at politiet ikke evner å beskytte dem? Mener du at alle som mottar trusler skal få statsfinansiert taxi hvor enn de reiser, jobb og privat?

Med unntak av unødige flyreiser og påfølgende høyt utslipp av Co2, bryr jeg meg fint lite om hvordan de reiser. Skjønner godt at de ikke reiser kollektivt. Både høyre og venstre flanke bombarderes jo med mildt sagt usnille utsagn. Det virker også som terskelen for å true folk over nett har blitt lavere. Det er ikke godt å vite når folk mener alvor, men at det nå blir iverksatt tiltak for å unngå truende folk, det er forståelig med tanke på alt det stygge som skrives på nett.

Skal de da unngå alle borgere i dette landet? På forhånd dømme alle som oppholder seg i det offentlige rom som mulige overgripere med plan om å agere på trusler?

Er det riktig? Er du villig til å betale for det gjennom skatteseddelen?

For min del ville jeg heller behandlet årsaken til et problem, ikke symptomene. Fjerner du aldri årsaken så blir du å betale for symptomene i evig tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du da at politiet ikke evner å beskytte dem? Mener du at alle som mottar trusler skal få statsfinansiert taxi hvor enn de reiser, jobb og privat?

Det er vel PST sin oppfatning at det er billigere å sende politikere i egen bil enn å fotfølge dem på kollektivtransport. Politikere er folkevalgte, og sånn sett i en særstilling.

Hvorfor nevner du islam og terrortrusler? Tror du det er grunnen til at de kjører bil? Om du bare leser kommentarfeltet under artikkelen på Resett ser du hvor mye hat som rettes mot norske politikere.

Det er ingen grunn til å tro at det er farlig å kjøre kollektivt for hvermannsen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er vel PST sin oppfatning at det er billigere å sende politikere i egen bil enn å fotfølge dem på kollektivtransport. Politikere er folkevalgte, og sånn sett i en særstilling.

Hvorfor nevner du islam og terrortrusler? Tror du det er grunnen til at de kjører bil? Om du bare leser kommentarfeltet under artikkelen på Resett ser du hvor mye hat som rettes mot norske politikere.

Det er ingen grunn til å tro at det er farlig å kjøre kollektivt for hvermannsen.

Er ett stykk politiker verdt mer enn ett stykk norsk statsborger i Norge?

Tråden handler om trygghet/frihet i samfunnet. Terrortrusler og islam er høyst relevant til dette temaet. (synes nå jeg)

Jeg har forøvrig ikke innsyn i hvorfor PST oppfordrer til å ikke bruke kollektivtransport, men jeg tviler på at det er for at de er redde for at lovlydige borgere skal agere aggressivt ovenfor individer. Og isåfall er det urasjonelt og diskriminerende ovenfor alle lovlydige borgere i dette landet.

Etter ett google søk "angrep på tog", så har jeg funnet nok materiale til å bygge opp under en påstand som lyder: "Jo, jeg har god grunn til å tro det er farlig å reise kollektivt for hvermannsen."

Hvis politikere er i fare i det offentlige rom, hvorfor lager vi ikke en bunker under stortinget, istedenfor garasje? Så kan hele tinget bo der nede, hvor de er trygge fra samfunnet. Tanker?

Lenke til kommentar

Hadde du tatt imot drapstrusler flere ganger i uken/daglig hadde du fått beskyttelse du også..

Ikke fordi du da blir mer verdt, men fordi du har konkrete trusler not deg, slik de har.

Men jeg tipper du ikke tar imot så mange drapstrusler i det daglige?

Endret av aklla
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Etter ett google søk "angrep på tog", så har jeg funnet nok materiale til å bygge opp under en påstand som lyder: "Jo, jeg har god grunn til å tro det er farlig å reise kollektivt for hvermannsen."

Hvis du isteden googler "bilulykke" eller "ulykker i hjemmet" så har du god grunn til å anse kollektivtransport som trygt for alle helt vanlige folk. Folk flest har ikke den samme problemstillingen som politikere med velkjent utseende og postkassen full av trusler. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde du tatt imot drapstrusler flere ganger i uken/daglig hadde du fått beskyttelse du også..

Ikke fordi du da blir mer verdt, men fordi du har konkrete trusler not deg, slik de har.

Men jeg tipper du ikke tar imot så mange drapstrusler i det daglige?

Så, hvis en politiker skal på kjøpesenteret, hvordan beskytter en taxi betalt av norske borgere vedkommende, etter at han har gått ut av den?

Dette har ingenting med beskyttelse å gjøre, annet enn mot faren ved å ta kollektivtransport. Faren vi alle tar når vi benytter oss av kollektivtransport, ifølge PST.

Da kommer vi til poenget her. Hvorfor blir politikere på tinget spandert taxi på seg, imens oss dødelige arbeidere må ta kollektivtransport, og risikere liv og helse?

Hvis du isteden googler "bilulykke" eller "ulykker i hjemmet" så har du god grunn til å anse kollektivtransport som trygt for alle helt vanlige folk. Folk flest har ikke den samme problemstillingen som politikere med velkjent utseende og postkassen full av trusler. 

Ja. Men jeg er ikke hjemme annet enn for å sove, og kjører ei bil. Tar mye kollektivtransport da.

Lenke til kommentar

Kan vi ikke hive ut deg også? Anti-innvandring leder på antallet terrordrepte i Norge.

Hvorfor ikke deg? er jo tross alt du som liker "eksotiske" kulturer.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke deg? er jo tross alt du som liker "eksotiske" kulturer.

Det er slik disse bøllene alltid oppfører seg. Alle som ikke liker endringene må hives ut.

Man må heller kaste ut etniske nordmenn enn å begrense innvandring fra muslimske land liksom. Sier ganske mye.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke "anti-innvandring", bare anti-islam.

Du vet, den religionen som dreper flere enn ABB hver eneste dag.

Åja. Trodde vi bare snakket om pragmatiske ultimater jeg. Jeg tenker siden at muslimer betyr vold, så må høyreradikale også bety vold. Per nå så hadde det vært mer pragmatisk å hive de høyreradikale ut av landet.

Og bare for å understreke det, så er jeg sarkastisk her, for å illustrere hvor korttenkt populistisk radikalisme er.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Norge er et trygt og godt land. Det er liten sannsynlighet for terroranslag. Men våre folkevalgte politikere bør passe seg litt. Det vil alltid være i noens interesser å fjerne politikere. Det kan være store internasjonale selskaper, eller islamske terrorgrupper. Hvis PST fraråder politikere eller andre statsansatte å bruke kollektivtransport, så er det best å følge rådet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom man knytter reell, rangert risiko opp mot frykt vil de som konstant forholder seg til rangeringen og tar forholdsregler i forhold til frykten være dysfunksjonell og ute av stand til å leve normale liv utenfor høye gjerder.

Den største risikoen er trolig egen livsstil og egen risikoadferd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...