^fmj Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Min mor har i dag fasttelefoni hos Telenor, skal bytte til IP-telefoni. Telenor har en måneds oppsigelse. Har snakket med Telenor og de sier at om nummeret blir overført i juli må hun betale ut august (det er greit og er i henhold til vilkårene). Ønsker å unngå at det blir dobbel fakturering i august, tenkte da at jeg kunne melde oppsigelse til Telenor i juli og opplyse om at nummeret blir overført 31.08. Men Telenor sier at oppsigelsen gjelder fra datoen nummeret faktisk blir overført, slik at det er umulig å unngå dobbel fakturering. Er dette riktig? Endret 19. juli 2019 av ^fmj Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Det kan ikke være riktig. Etter at nummeret er porter yter ikke telenor noen tjeneste, og skal i utgangspunktet ikke ha betalt. Et unntak er om de stiller tjenesten til disposisjon i oppsigelsestiden, og at oppsigelsestiden først kan starte når ytelsen har opphørt er i strid med grunnleggende kontraktsprinsipper. Men det er vel i teorien lov til å avtale. Hva står det i avtalevilkårene? 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2019 21.1 Kundens oppsigelse eller hevingKunden kan si opp avtaleforholdet med en måneds varsel. Oppsigelsesfristen regnes fra den første dagen i den påfølgende måneden etter oppsigelsen. Kunden kan med øyeblikkelig virkning heve avtalen ved vesentlig mislighold fra Telenors side. Det ser uansett ut til å ordne seg, det har kommet en mail med prisjustering av abonnementet og da bortfaller oppsigelsestiden står det. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 Er ikke problemet her at det er snakk om portering? En kan vel si opp nummeret og avtalen 31.aug. Men hvis ingen andre selskap "tar over" nummeret(portering), så er det jo ledig, og kan bli snappet opp av andre. Og du kan ikke velge nummer ved ny avtale 1.sept. Det sagt, man betaler jo bare for dagene man har brukt vel? Halv måned, halv pris? Mener telenor gjorde det med meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå